Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2009, 18:25
Devil's Chance
Devil's Chance is offline
Hoi allemaal, dit is de eerste keer dat ik op deze manier om hulp vraag maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en heb een objectieve mening nodig.

Ik ben momenteel 17, van wat ik gezien heb is dat "te jong" om bezig te zijn met een relatie. Opzich een goed standpunt maar ik zit zo diep in een emotionele put dat een vriendin voor mij de enige redding zou zijn.
Het probleem is alleen als volgt, ooit lang geleden had ik de geweldigste vriendin die je je kunt voorstellen, mijn perfecte wederhelft. Smoor en smoor verliefd was ik op haar maar door dingen waar wij niks aan konden doen moesten we onze relatie bëeindigen. Afgelopen weekend zag ik haar weer, dit was voor mij een volkomen verrassing en van de eerste tel dat ik haar zag wist ik weer waarom ik zo veel van haar hield. Het was niet pijnlijk of raar ofzo, ik voelde me bij haar op mijn gemak en we hebben voor het eerst in 3 jaar ofzo contact gehad.
De laaste paar dagen gonst haar naam door me heen als een mokerslag en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, any suggestions?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2009, 18:28
Kivat
Kivat is offline
Dus julie hebben al eens een relatie gehad?
Nou, je kunt met haar msnen, smsen, zoiets lijkt me wel een goede start, en als het een beetje goed blijft gaan vraag je eens of ze een keertje zin heeft om weer met jou uit te gaan?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 18:30
Lente
Lente is offline
Citaat:
Opzich een goed standpunt maar ik zit zo diep in een emotionele put dat een vriendin voor mij de enige redding zou zijn.
ehhh
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 18:33
Devil's Chance
Dat is een goede eerste stap.
Ik hoopte eigenlijk dat er toevallig mensen zijn met een zelfde soort ervaring, voorbeelden van reacties en dergelijk. Ik ben namelijk als de dood voor dingen als uitvragen door de vele afwijzingen die ik gehad heb.

Lente, je reactie is voor mij een beetje onduidelijk. Toelichting?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Lente, je reactie is voor mij een beetje onduidelijk. Toelichting?
Ik denk dat ze bedoelt dat het een beetje raar is dat je zegt dat alleen een vriendin je uit een diepe put kan halen. Een relatie moet een aanvullig zijn op je leven, geen oplossing voor alle problemen. Werk eerst aan jezelf (en kom uit die diepe put) en zoek dan nog eens een vriendin.

Tenminste, zo denk ik er over.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 18:52
Devil's Chance
Kijk dat is iets waar ik aan heb, klopt ik geef je gelijk. Het is alleen wel zo dat steun echt belangrijk is, ik heb nu al genoeg problemen (gehad) voor iemand van 25 in plaats van 17, ik zie een vriendin niet als de oplossing tot mijn problemen maar als iets wat mijn leven stabiliteit geeft (tuurlijk zijn relatie problemen ook zwaar te verdragen) en een doel waar ik aan kan werken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 18:56
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Kijk dat is iets waar ik aan heb, klopt ik geef je gelijk. Het is alleen wel zo dat steun echt belangrijk is, ik heb nu al genoeg problemen (gehad) voor iemand van 25 in plaats van 17, ik zie een vriendin niet als de oplossing tot mijn problemen maar als iets wat mijn leven stabiliteit geeft (tuurlijk zijn relatie problemen ook zwaar te verdragen) en een doel waar ik aan kan werken.
Maar een vriendin is geen doel waar je hard aan kunt werken. Verliefd worden en een relatie krijgen is iets wat gebeurd. Wel is het zo dat hoe beter jíj in je vel zit hoe makkelijker het is om een goeie relatie op te bouwen. Het enige hard werken wat je zou kunnen doen om een vriendin te kunnen krijgen is dus aan jezelf werken.
Oud 18-01-2009, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast denk ik dat je die steun niet moet zoeken bij een vriendin. Het is natuurlijk hartstikke leuk om een vriendinnetje te hebben, maar vrienden zijn ongeveer net zo belangrijk (zo niet belangrijker) in moeilijke tijden. Stabiliteit moet je zelf in je leven vinden. Zolang je die niet zelf hebt, kan een vriendin die ook niet brengen.
Hetzelfde principe als: 'Hoe kan iemand anders van je houden als je niet eens van jezelf houdt?'
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 22:30
Verwijderd
Nou, je zou bijvoorbeeld eens kunnen vragen of ze af wil spreken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 22:32
Devil's Chance
Allemaal bedankt, ik heb nog nooit gedaan aan goede voornemens maar ik denk dat ik morgen begin met een heel ander beeld van mezelf en dat ik zal proberen mijn eigen leven weer in handen te nemen zodat ik heel misschien OOIT haar als vriendin kan hebben, who knows.

En nog even voor Secret Agent, mijn vrienden zijn me net zo dierbaar als mijn familie alleen het probleem is dat het allemaal jongens van rond de 17 jaar zijn, bij ons draait het meestal om drugs en drank, een goeie manier om het even te vergeten maar niet om het op te lossen.

Nogmaals erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 11:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Smoor en smoor verliefd was ik op haar maar door dingen waar wij niks aan konden doen moesten we onze relatie bëeindigen.
Mag ik vragen wat de redenen waren?

En zijn deze redenen er nog steeds? Dan heeft het natuurlijk geen zin om weer aan dezelfde relatie te beginnen. Maar als deze redenen er niet meer zijn: waarom heb je dan niet al wat met haar afgesproken? Leuk heeft ze je in ieder geval gevonden, dus ze zal je in ieder geval nog steeds aardig vinden. Wie weet heeft ze wel dezelfde gevoelens voor jou. Daar kom je maar op een manier achter: door eens wat leuks met haar te gaan doen
Oud 19-01-2009, 12:15
Verwijderd
het hebben van een vriendin kan nooit de oplossing zijn van je problemen. Het volgen van een therapie om van deze, en andere schadelijke denkbeelden af te komen wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten