Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 00:47
Femic
Femic is offline
Ik heb Norton Internet Security (net weer geupdate, nieuwste versie enzo), maar nu heb ik twee problemen ermee sinds vandaag. Ik ben overigens bang dat ik dit aan mezelf te danken heb, doordat ik volgens mij een toepassing heb toegestaan, die niet veilig was (die inbreekt op m'n pc ofzo). Maarrehm..

1) Er komt steeds een pop-upje dat een poging om in m'n systeem in te breken zojuist is voorkomen door Norton. Ehm.. wat moet ik hiermee? Heel fijn dat het voorkomen is, maar ik vind het niet zo prettig dat er kennelijk steeds een aanval op m'n systeem gedaan wordt. Moet ik hier iets aan doen?

2) De phishing protection gaat steeds uit. Dan komt er te staan dat die niet meer veilig is, dus dan klik ik op 'fix' en dan doet ie 't weer, maar 10 minuten later ofzo is ie weer uit. Hoe komt dat en wat kan ik eraan doen?

Hopelijk kan iemand me helpen. Alvast veel dank!
Oud 21-01-2009, 12:52
M@rco
M@rco is offline
Ik zou me niet te druk maken om die melding. In 9 van de 10 gevallen maken dergelijke programma's een hoop drukte om niets. Het voegt IMO sowieso niet zoveel toe, gewoon de Windows Firewall aanzetten i.c.m. een goede (gratis) virusscanner is ook prima.

Phising protection zit ook gewoon ingebakken in moderne browsers (IE7, IE8, Firefox, Chrome).
Oud 21-01-2009, 18:29
Femic
Femic is offline
Enige irritante is dat dan de hele tijd m'n Norton op rood gaat staan (als in: pas op! ik ben niet meer veilig!) en dat ik dan wil weten waarom, maar het is dus de hele tijd die Fishing Protection. Maar goed, als het verder niet echt kwaad kan..

Overigens ging ik even checken of m'n Firewall wel aanstond (niet dus ) en als ik in Configuratiescherm 'Beveiligingscentrum' open, dan staat er boven in het schermpje. 'Het Beveiligingscentrum is momenteel niet beschikbaar omdat de Security Center-service niet is gestart of is gestopt. Sluit dit venster, start de computer opnieuw op (of start de Security Center-service) en open vervolgens het Beveiligingscentrum opnieuw.'
Opnieuw opstarten van de pc verandert niets.. Wat heb ik hier nou weer vernaggeld?
Oud 21-01-2009, 20:18
freyk
freyk is offline
Is die Norton Phishing protection niet zo'n gratis applicatie wat je bij een applicatie kreeg?
Mijn buurman had deze ook geinstalleerd, terwijl hij firefox gebruikt (dat een phising filter heeft). Dus heb ik die phishing protection van norton maar verwijderd.
Oud 21-01-2009, 20:30
Femic
Femic is offline
Oh geen idee, het zit in m'n Norton Protection Center.. Ik heb het nu uitgeschakeld, maar nu staat er permanent een uitroepteken bij het Norton icoontje, omdat ze het niet leuk vinden dat ik het uitgezet heb. Maar beter dan een rood kruis, want als dat nu verschijnt, weet ik dat het iets anders is dan die Phishing protection. Ik gebruik overigens geen Firefox, maar IE 8, daar zit toch ook een Phishing protection in?
Oud 21-01-2009, 20:49
Femic
Femic is offline
Ik kreeg trouwens net een melding van Norton dat omdat ik Windows firewall heb aangezet, dat daardoor Nortons firewall is uitgeschakeld en dat vindt Norton natuurlijk niet goed. Maar wat is een betere optie of maakt het geen bal uit?
Oud 21-01-2009, 22:12
freyk
freyk is offline
Citaat:
maar IE 8, daar zit toch ook een Phishing protection in?
Ja, maar bij ie7 staat de phishing filter standaard uitgeschakeld.
Bij ie8 hebben ze de naam van deze optie veranderd naar Smartscreen filter, maar weet niet hoe het precies zit.
Oud 21-01-2009, 23:16
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Ik kreeg trouwens net een melding van Norton dat omdat ik Windows firewall heb aangezet, dat daardoor Nortons firewall is uitgeschakeld en dat vindt Norton natuurlijk niet goed. Maar wat is een betere optie of maakt het geen bal uit?
Het maakt niks uit. De Norton firewall controleert ook uitgaande verbindingen en de Windows Firewall niet, maar dat is vrij nutteloos en alleen maar gezeik (continu "Wilt u programma xxx toegang geven tot internet?").
Oud 21-01-2009, 23:35
Femic
Femic is offline
Ok, thanks. Fijn subforum is dit overigens. Gisterenavond had ik m'n laptop bijna het raam uitgegooid en nu doet ie het weer naar behoren. Waarvoor veel dank aan eenieder die me geholpen heeft!
Reageren

Regels voor berichten