Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2009, 22:53
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Geen zin om me bericht weer helemaal opnieuwe te typen in NL

Hi Gents,

I have this problem wich i am breaking my head on for 2 days now.

First let me explain the setup.

I have my laptop (medion) connected to my PC via a HDMI cable (1.3)

When i want to play a divx, xvid, vcd, mpeg, avi, MKV whatever, i get a good clear image, but the sound really stutters.

I tried dozen of options.

I used VLC, WMP, MPC installed Kazaa lite codec pack, ac3 filter, FFDSHOW and some more wich i cant remember, but none of them worked.

my questions are:

1: Is this a common problem ?
2: Is there a possibility that my laptop simply is to slow to stream ? (its a fairly new laptop only 6 months old)
3: Is my HDMI cable to cheap ? Should i have bought one of those expensive ones ? (50 euro's and up)
4: Is this a codec problem ?

Hope someone can help me out here, as i was really excited to finnaly watch HD contect on my TV.

Regards,

JanPredjee
New Cone

Private message Top
--------------------------------------------------------------------------------
Edit postDelete postReport this postReply with quote Re: Audio problems when streaming to TV
by Predjee on Sat Jan 24, 2009 8:43 pm

Also it seems, i have problems playing some 1080p movies.... the image stutters alot.
Oud 25-01-2009, 11:14
ILUsion
ILUsion is offline
Dit lijkt me inderdaad op een te trage computer; of misschien beter gezegd: misschien maakt hij niet volledig gebruik van al zijn kunnen.

Om op vraag 3 te antwoorden: NEEN. Dure kabels zijn op de consumentenmarkt gewoon een farce. Op dergelijke korte afstanden maakt de kwaliteit van een kabel weinig uit; het is een koperdraadje. Al helemaal bij digitale verbindingen, ofwel krijg je iets, ofwel krijg je artefacten (blokvorming in je beeld bv.) ofwel krijg je er niets door. Het verhaal verandert echter als je langere afstanden wilt overbruggen, als je bv. videosignalen over 20m of 100m wilt transporteren, dan is de kwaliteit van een kabel wel belangrijker. Met goud bezette connectoren heeft nog enigzins nut; omdat het niet oxideert en dus goed blijft geleiden; maar zelfs merken als Trust en Hama hebben die ook wel in hun gamma, dacht ik. Wat wel een rol kan spelen bij kabels, is als je ze naast kabels legt die zware stromen voeren (bv. industriële machines), dan kunnen je signalen daar sterke hinder van ondervinden. En kabels met betere afscherming (lees: duurder) gaan dat wel oplossen. Maar typisch, heb je rond de t.v. geen van die grootverbruikers staan (en dus ook weinig last van die effecten).

Goed, wat er volgens mij wel mis zou kunnen zijn, is dat je CPU al het werk aan het doen is om je video weer te geven; en voor HD-video is dat eigenlijk niet zo'n slim idee. Je moet er zeker van zijn dat hardware-versnelling aanstaat en dat je de drivers van je grafische kaart geïnstalleerd hebt staan (eventueel de nieuwste versie downloaden bij Medion (die hebben vaak ietsje andere drivers dan ATi/nVidia zelf; maar die drivers zullen zichzelf niet willen installeren als ze zichzelf niet geschikt vinden)). Probeer ook eens zoveel mogelijk andere programma's af te sluiten.

Kijk ook eens of je computer die content wel vloeiend op zijn eigen scherm kan afspelen, eventueel moet je dan gewoon kijken naar de instellingen van je grafische kaart en hoe die alle signalen doorstuurt (of de keuze eventueel maken om enkel via HDMI af te spelen en niet op je eigen scherm).
Reageren

Regels voor berichten