Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2008, 10:32
Verwijderd
Ik ben zomaar wat telefoons aan het bekijken en nu zag ik dat je er ook navigatie op kan zetten.
Ik ben niet echt op zoek naar een nieuwe telefoon, maar ik wil wel binnenkort een navigatiesysteem aanschaffen. Want ja, (even generaliseren) vrouwen kunnen geen kaartlezen.
Dus als er nu een leuke telefoon mét navigatie te koop is, dan is dat voor mij misschien aantrekkelijker dan een los navigatiesysteem aan te schaffen (want over een half jaar ben ik vast wel weer toe aan een nieuwe telefoon).

Dus; wie heeft hier ervaring mee?
Welk toestel heb je en hoe werkt het precies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2008, 12:11
Verwijderd
Ik heb een MDA Vario III (de HTC TyTN II in t-mobile kleuren). Dit is als het ware een pda en het installeren van een navigatieprogramma naar keuze gaat hetzelfde als op een pda. Synchroniseren met de pc, software installeren (in mijn geval TomTom6), configureren zodat ie de ingebouwde gps-ontvanger gebruikt en daarna gewoon tomtom opstarten door op het pictogram te klikken. Werkt tot nu toe prima. Wel zou ik je aanraden om een externe ontvanger te gebruiken, de ingebouwde is wat traag maar dat is de enige makke van dit ding op dat gebied.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 17:41
Verwijderd
Hmm, ik wil dus liever geen pda-achtig iets. Gewoon een telefoon, zoals bv. een Nokia 6110.

Mijn ouders hebben een pda (http://www.pocketpcmag.com/_archives...2_p13_Scr5.jpg) maar dat vind ik echt geen handig ding.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 18:12
Verwijderd
Mja, dat hangt van je voorkeuren af natuurlijk. Met dit ding kan ik alles op 1 apparaat houden en da's wel zo fijn.
Bellen, smsen, internet, navigatie, (push) e-mail, camera, draadloos etc

Als je echt puur en alleen voor de navigatiefunctie gaat, kun je idd beter naar de 6110 of misschien de N95 kijken, als die binnen je budget valt?
Het navigeren an sich gaat wel vrij prima maar de Nokia telefoontjes zijn vaak toch wat trager.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 18:07
le Y
le Y is offline
www.nav4all.com

simpel navigatie programma die voor veel telefoons geschikt is, daarnaast vrijwel gratis
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 16:11
KiMZz
KiMZz is offline
Je kan op elke telefoon met Symbian navigatie zetten. Alleen hebben die meestal geen ingebouwde GPS ontvanger en moet je die er voor 80 euro bijkopen. Via een torrent site kun je zo illegale TomTom downloaden en dat werkt onder andere op de Nokia N73 en Nokia E65. En ook op de N95 want deze heeft wel kaarten navigatie maar geen gesproken versie. Maar wel ingebouwde GPS.

Maar de Nokia 6110 is echt de beste en goedkoopste optie. Heb je vaak al gratis bij een abonnement.
(Ja, ik werk bij een telecomprovider )
Oud 29-01-2008, 20:24
Verwijderd
iPhone......navigatie als lijst, google map of zelfs google earth..ik prefereer google earth..zoo mooi
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 22:00
Gaara
Gaara is offline
Ik draai TomTom6 op mijn Nokia N76, werkt prima
Oud 04-02-2008, 19:22
Joh@n
Joh@n is offline
Als je wat kleins wilt wat ook niet al te duur is kun je ook kijken naar de Nokia E51. Zet je er een bluetooth GPS ontvanger bij en je bent klaar. Ja TomTom moet je ook nog erbij regelen, maar daar heb je ook acties van bij je abonnement
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 14:41
patron
patron is offline
hoi,
ik heb een pda toestel compaq aero 2100 en wil er navigatie op zetten weet jij hoe ik dat moet doen????????
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 14:09
Dutchty
Dutchty is offline
Yooo
Ik heb ook even een vraagje moet je dan wel internet op je telefoon hebben ???
Of gaat het dan via de GPS ontvanger in je telefoontje ???

Alvast bedankt !!!

Gr mr
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 14:31
Verwijderd
Je hebt in principe geen internet nodig op je mobiel. De meeste mobieltjes die worden aangeboden met TomTom (of die dat kunnen draaien) hebben een interne GPS ontvanger, of de mogelijkheid om extern een GPS ontvanger te koppelen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 18:29
Puck Norris
Puck Norris is offline
Citaat:
Mja, dat hangt van je voorkeuren af natuurlijk. Met dit ding kan ik alles op 1 apparaat houden en da's wel zo fijn.
Bellen, smsen, internet, navigatie, (push) e-mail, camera, draadloos etc

Als je echt puur en alleen voor de navigatiefunctie gaat, kun je idd beter naar de 6110 of misschien de N95 kijken, als die binnen je budget valt?
Het navigeren an sich gaat wel vrij prima maar de Nokia telefoontjes zijn vaak toch wat trager.
neem geen n95 voor navigatie, ik eb die ook (met grekraakte tomtom) maar de nokia 6110 is er echt op gemaakt. Bij de n95 is de gps-chip erin geplaatst omdat ze nog ruimte over hadden.
Reageren

Regels voor berichten