Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik snap het probleem ook niet zo. Als je wel tot de doelgroep van het subforum behoort, maar je voelt je er niet thuis (bijv. vanwege het taalgebruik) dan ben je al ver genoeg om de rest van het forum te verkennen en hou je 40 andere subfora over waar jij je dan wel thuis voelt en prima kan discussiëren.
Wij proberen in te spelen op wat we zien. En vooralsnog zien wij dat de nieuwe leden na 1 of 2 posts niet meer terug komen. Dat kán zijn omdat ze meteen afgezeken worden vanwege hun taalgebruik of suffe post. Maar hé, die 14-jarige vmbo'er is wel onze doelgroep! Dan kunnen we zeggen dat het heel goed is dat het breezertaaltje ontmoedigd wordt, maar je schiet er als forum niks mee op. Je kan het ook overal toestaan, maar dan zijn we de vaste leden kwijt. Als we nu eens die nieuwe, jonge leden een plek voor hun zelf geven.. dan raken ze net als een Onzinner, DK'ers en alle andere vaste leden ook gehecht aan hun subforumpje op s.com. Na verloop van tijd worden zij ook ouder, gaan ze normaler typen, worden ze wijzer en gaan ze eens de rest van het forum verkennen. Dat hopen we. Nu maar afwachten of het werkt, maar geef deze proef eens een kans.
||
Citaat:
Bovendien zullen veel nieuwe leden van die leeftijd nu ook nog alleen daar posten, of omdat ze denken dat ze daar horen, of omdat vaste, oudere leden zeggen van 'ga daar maar posten'. Jongere leden kunnen prima meedoen op forumdelen (zie bijvoorbeeld DK, waar vrij veel jongere leden nu gaan rondhangen) maar dan moeten ze zich wel vanaf het begin mengen met de rest. Nu krijg je júist een extra scheiding.
||
Citaat:
Verder denk ik dat we wel heel duidelijk in ons achterhoofd moeten houden dat de meeste jonge users die nu prima meekomen op (bijvoorbeeld) DK leden zijn met een vrij hoog opleidingsniveau. Denk even aan die vmbo'er van 13. Die komt niet terug na de eerste paar negatieve reacties. Wil je die dan kwijt zijn? Of behoud je die met als kanttekeningen dat hij/zij slechts post op 1 subforum? Oke dan zit diegene dus alleen op dat ene subforum. Maar die vmbo'er wordt ook ouder en vindt met 16 jaar dat taaltje ook maar kinderachtig. Diegene is dan al veel meer gegroeid en weet dán wel hoe hij zich op een ander forumonderdeel normaal moet gedragen. Voordeel is dat we diegene dan al wel gebonden hebben aan s.com.
|
zeg het em!
en tja als het niet werkt dan kunnen we in ieder geval nooit zeggen dat jullie het niet geprobeert hebben. en dan... studenten.com ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk, ik ben het absoluut met je eens dat nieuwe leden moeten worden aangemoedigd, zeker ook van jongere leeftijd, maar ikzelf betwijfel of dit dé manier is. Dan kun je, in ieder geval in my opinion, beter het bashen van jonge mensen / lagere opleidingsniveau's wat strenger aanpakken, waardoor het sowieso minder een issue is.
|
Het idee is dat ze op een moment dat T&P forum gaan ontgroeien en dan langzaamaan de rest van het forum gaan verkennen. Als ze gebonden zijn is dat waarscheinlijk succesvoller dan als ze net komen kijken en het niet helemaal soepel loopt. Ik denk dat de meeste mensen hier op 1 forum of een enkele begonnen zijn en dan ook op den duur verder gingen kijken.
Ik ben het met je eens dat het dissen van leden omdat ze jonger zijn streng aangepakt mag worden, maar vooralsnog heeft dat niet het gewenste effect gehad. Als het op deze manier wel lukt is dat juist toch mooi? Ik snap de bezwaren tegen het forum, ik heb persoonlijk ook wel twijfels, maar het is iig te proberen. Het gedoe om breezah achtige taal lijkt me overdreven aangezien bijna iedereen die het daarover heeft al te oud is voor het forum. Het gaat er meer om dat je een vrij grote groep jonge mensen hebben die op internet altijd slecht Nederlands gebruiken omdat het toch maar internet en geen school is. De meesten ervan zullen er wel overheen groeien, maar laat ze tot die tijd lekker op T&P dat doen als ze daar zin in hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar op T&P zullen we dus niet moeilijk doen als daar een keer iemand met breezertaal aan komt zetten. Of als iemand het heeft over 'sgol ensow'. Gewoon omdat het past bij de doelgroep die we met dat subforum willen bereiken. En misschien leren ze dat taaltje wel af als andere leeftijdsgenoten op een normale manier erop reageren. @DP; klopt, maar een forum verander je ook niet in 1 dag qua doelgroep. Momenteel lijkt er weinig ruimte voor <16jr vmbo'ers. En misschien ontstaat die ruimte op deze manier, we'll see. En tot die tijd is het natuurlijk nog steeds niet toegestaan om direct te bashen op andere fora. @Barabas: goede instelling. Sowieso vind ik het leuk om te zien dat jullie er wel wat van proberen te maken en open staan voor de nieuwe mensen die zich nu aan doen.
|
|