Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een debiel initiatief, typisch een geval van gelegenheidswetgeving. Volgens artikel 285 van het Wetboek van Strafrecht geldt voor bedreiging een strafmaximum van twee jaar gevangenisstraf (of een geldboete, maar die blijft even buiten beschouwing).
Er is dus genoeg mogelijkheid om mensen die bedreigen zwaar te straffen, het gebeurt alleen niet. Het strafmaximum hoeft echt niet verhoogd te worden om preventie te bewerkstelligen. Rechters moeten gewoon vaker dichterbij het strafmaximum gaan zitten, dat lijkt me voldoende. Maarja, typisch geval van overhaast en ondoordacht reageren...wat wil je met een kabinet van (vrijwel allemaal) nitwits... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Met gelegenheidswetgeving bedoel ik: het vaststellen van wetten om op een concreet geval toe te passen. Dat is stom, want het kan ook bij beschikking. Dan geldt het voor één bepaald geval of bepaalde groep van gevallen. Een avv (algemeen verbindend voorschrift) geldt voor iedereen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Er zijn al honderden mensen vermoord na bedreigingen.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toen pim fortuijn het zei was het aanstellerij, maar nu zijn hun het, en ja dat is een heel ander verhaal. Groet, the marshall |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel hiermee te zeggen dat. De politici die eerst riepen naar de heer fortuijn "Het valt wel mee" "wij worden ook weleens bedreigd daar moet je tegen kunnen" en "hij hebt het erzelf naar gemaakt" (die politici dus, ik zal geen namen noemen) Die willen nu zelf wel opeens beveiliging en hogeren straffen op bedreiging, omdat zij (die politici) bang zijn dat hun weleens aan de beurt zijn met kogel koppen. Dus ik denkt niet zoals arrebar schreef "nu is het politiek dus nu is het 100den keer zo erg" (dat het om politiek gaat) Maar dat het gewoon hun eigen haggie te redden. Groet, the marshall |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk meer dat het de algemene verloedering van de maatschappij wil tegengaan, maar als het dat tot doel heeft vind ik het een nogal onbegrijpelijk initiatief. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Twee jaar cel voor bedreigen minister Verdonk Rollo Tomasi | 21 | 10-01-2005 20:05 |