Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, ik ben het ook wel es niet eens met m'n vriend, en andersom geldt hetzelfde. Meningsverschillen praten we uit, gewoon normaal zonder te schreeuwen of te schelden of écht ruzie te maken.
Misschien wil je vriendin dat je gewoon es 'nee' zegt. En als zij dan komt met 'ja dat is jouw mening', snap ik ook niet wat ze dan wil ![]()
|
![]() |
Aan het begin van mijn relatie hadden we ook nog ruzie. Toen opeens was het een keer heel erg, nja het was geen ruzie of meningsverschil, het was gewoon iets wat niet klopte en waar we aan moesten werken. Dat ging een beetje moeizaam omdat we beide dus nog nooit zoiets gehad hadden, maar nu klopt het weer.
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat je het niet zo kort door de bocht kan zeggen. Mijn vriend en ik hebben bijna twee jaar een relatie maar nog nooit echt goed ruzie gehad. Alleen is dat ook nooit echt aan de orde geweest. We hebben een hele open relatie qua dingen zeggen en praten met elkaar. We zijn daar allebei heel open in en zeggen gewoon tegen elkaar wat we ergens van vinden, ook als dat niet positief is maar op die manier ben je je frustraties kwijt voor ze opgekropt worden en ze resulteren in een ruzie. Ik denk dat dat er bij ons voor gezorgd heeft dat we nog nooit echt ruzie gehad hebben. We hebben wel eens dingen gezegd die de ander niet leuk vond maar uiteindelijk is het alleen maar beter dat je eerlijk bent.
|
Het klinkt een beetje alsof je over je heen laat lopen... Omdat je dus bang bent dat het over gaat als je haar tegenspreekt. Maar juist als het wel goed tussen jullie zit kunnen jullie elkaar best eens stom vinden zonder dat het negatieve bijeffecten heeft.
Als ze zegt 'ja, dat is jouw mening' is dat toch vervelend? Zeg dat dan tegen haar, dat is een begin. Je hoeft echt niet te schelden en te schreeuwen om 'ruzie' te maken.
|
Verwijderd
|
Mijn vriend en ik hadden in het begin ook nóóit ruzie, omdat we daar beiden te bang voor waren. Bang voor de gevolgen, misschien om de ander kwijt te raken of te kwetsen. Ik heb echter gemerkt dat het soms gewoon heel lekker is even te schreeuwen als je ergens heel erg boos over bent. En dan schreeuwt hij terug en dan is het verder klaar. Dan kunnen we daarna op een 'normale' ruziemanier dingen uitpraten. Ik denk dat je vriendin gewoon wat meer tegengas wil, wat al eerder ook gezegd werd. Je hoeft haar niet direct gelijk te geven als jullie ergens een meningsverschil of iets over hebben, ik heb de indruk dat dat nu gebeurt. Je kunt ook rustig met elkaar dingen uitpraten zonder dat het meteen geschreeuw is, maar dan wel ruzie.
Mijn oma zei altijd: ruzie maken is goed, dan kun je het daarna ook weer goedmaken. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ruzie in een relatie is helemaal niet erg, maar ik zou niet stellen dat een relatie zonder ruzie een slechte relatie is, dat is een beetje dingen omdraaien. Het lijkt me veel beter als je zonder ruzie dingen kunt oplossen.
En tja, je kan er weinig aan veranderen, je kunt haar moeilijk beloven dat je vanaf nu wat vaker ruzie met haar zal maken... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is in zoverre ongezond, dat het niet zo moet zijn dat je ergenissen niet aankaart of je gewoon een beetje zit op te fokken tot je een keer explodeerd natuurlijk. Als het iemand betreft waar je een aantal maanden leuke dingen mee wil doen, dan gaat dat misschien nog.
Maar als het een serieuse relatie betreft lijkt me heel goed om dingen waar je je aan stoort duidelijk te maken zodat je in het vervolg op een betere manier met elkaar overweg kunt. Nou hoef je daar niet voor mee met deuren te slaan, maar een gepassioneerde discussie.. dat noem ik ruzie. En daarna gepassioneerde seks. ![]() Tenzij je natuurlijk totaal onverschillig bent naar elkaar maar ik snap nooit hoe je dat combineert met houden van. Laatst gewijzigd op 09-05-2009 om 22:55. |
![]() |
|
Ik denk dat je eigen keuzes maakt al belangrijk genoeg is:
Als je bijv. voetbal wilt kijken, en zij wilt afspreken... Ruzie maken is niet verplicht ofzo, maar het gebeurt gewoon. Als je ergens niet lekker bij voelt, moet je dat tegen haar kunnen zeggen. Dan luister je naar jezelf, en dat is het belangrijkste. Dat geldt ook in discussies. Of dat je spontaan haar komt ophalen, en ze heeft GEEN keus en ze bepaalt NIKS (en dat probeert ze wel natuurlijk. ;-)).Dan laat je op een positieve manier zien dat je de touwtjes in handen hebt. Communicatie en blijven praten is denk ik wel het belangrijkst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Topicstarter: ik denk dat je vriendin niet zozeer op ruzie zit te wachten, als wel op een vriend die voor zijn eigen mening opkomt/een duidelijke eigen mening heeft. Vroeger had ik een schoolvriendinnetje dat mij op de een of andere manier altijd slaafs volgde, dat was helemaal niet leuk. Ik eiste nooit iets, wilde helemaal mijn mening niet doordrukken, maar iedere keer als ik een plan had, een voorstel of een kleine persoonlijke voorkeur, was het meteen ''ja nee en amen''. En dat is gewoon stom, want het voelt alsof je de baas aan het spelen bent terwijl je dat helemaal niet wil. Zoals anderen ook al zeggen, lijkt het mij dat ze af en toe wat tegengas wil, dat je laat merken dat je geen willoze robot bent die alles doet/vindt wat zij zegt. Ruzie als in schreeuwen, irritationeel doen en boos zijn, is een heel ander verhaal en ik kan me ook niet voorstellen dat ze dáár om vraagt. Btw, als ze antwoord met: ''ja dat is jou mening'' lijkt me dat een uiting van onzekerheid/onwennigheid, omdat ze niet gewend is dat te horen. Leg haar uit dat dat inderdaad jou mening is en dat je graag wil overleggen om tot een compromis/gemeenschappelijke mening te komen, waarschijnlijk heeft ze daar weinig moeite mee. Succes! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is dan ook een VERRASSING. ;-) Mijn post klinkt nu een beetje kort door de bocht en misschien ben ik wat onduidelijker. Wat ik bedoel is: Natuurlijk heeft zij een keus. Maar you are in charge. Anders gezegd: Als je naar Museum A wilt, maar zij vindt niet leuk door reden B...so be it. Dan heb je altijd nog Museum B, of Theater D, of Bioscoop G.... Wat ik bedoel is: je mag best een keer de touwtjes in handen nemen, begrijpende wat zij wil en daar ook naar luisterend. Iniatief nemen is dan een beter woord voor. Je doet natuurlijk niks tegen elkaars zin. Is dit te begrijpen wat ik zeg? |
![]() |
|
Ik snap wel wat je vriendin bedoelt alleen zegt ze het een beetje vreemd. Ik wil ook altijd graag een beetje tegenwicht in m'n relatie.. iemand die zelf ook een idee heeft, ook een mening. Dat hoeft niet uit te lopen op ruzie, ik heb een enorme hekel aan ruzie, dus ik vind het van haar niet zo handig dat ze het zo brengt. Maar wel dat de ander gewoon voor zichzelf opkomt en zelf ook iets heeft in te brengen.
Mijn ervaring is ook dat mensen waarbij dit bovenste fout gaat, ook vaak de mensen zijn die weinig initiatief nemen op een positieve manier. Ik vind dat heel vermoeiend.
||
Citaat:
Dit bedoel ik. ;-) Dat heeft idd niks te maken met ruzie maken, maar je kan wel je eigen mening geven of ergens niet mee eens zijn. Dat is trouwens ook goed en gezond, want door discussie leer je ook veel van andere ideeën en visies. Maar als je zo als persoon niet bent, dan wordt zo'n relatie met zo'n iemand wel bemoeilijkt. :-) |
![]() |
|
Volgens mij is haar probleem dat je haar al-tijd gelijk geeft, waardoor het lijkt alsof je geen eigen mening hebt en totaal niet assertief bent. Ik herken haar gevoel heel sterk, want dat is echt gruwelijk irritant! Iemand die jou altijd gelijk geeft, omdat hij tegen je opkijkt of weet-ik-veel-waarom, maar ik HEB nou eenmaal niet áltijd gelijk en ik wil iemand die dat tegen mij zegt.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik werk graag met mensen samen die houden van discussie en andere opvattingen. Ik hou niet van ja-knikkers, ik hou van uitdagers. Ik heb dat ook met vrouwen. Vrouwen die alleen maar je aanbidden, alleen maar ''ja'' zeggen, niet met plannen komen, vind ik ook niet uitdagend. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik dan wel weer zou waarderen ![]() |
![]() |
|
tja..dat is lastig..
geen ruzie's hebben betekent natuurlijk niet dat je een slechte relatie hebt fzoo... maar ik vind wel dat niet altijd maar leuk en gezellig kan zijn.. en het moet natuurlijk niet zo zijn dat 1 iemand over zich heen laat lopen.. i k zelf heb nooit echt ruzies gehad met mn vriend, maar natuurlijk wel meningsverschillen. maar als dat opgelost is het natuurlijk wel weer heel leuk en gezellig ![]() |
![]() |
|
Gisteren vroeg mijn vriendin mijn mening over een situatie. Met de situatie die zij voorstelde. was ik absoluut niet blij. Dus ik heb even duidelijk gemaakt waarom het niet verstandig was wat zij wou doen en dat ik daar niet vrolijk van werd.
Ik gaf gewoon mijn eigen grenzen aan en gaf mijn mening weer. Paar minuren later belde ze weer op dat ik gelijk gehad en dat wat zij wilde niet handig was. Ik heb dit niet gespeeld, niet bedacht, maar omdat ik luisterde naar mijn eigen gevoel en daarvoor durfde uit te komen. En ja, dat heeft een vrouw soms wel nodig ja...anders gaat het natuurlijk mis met haar! hahah! ;-) No hard offence. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben zo slecht nog niet hoor! ;-) |
![]() |
|
Verwijderd
|
ah zojuist "ruzie" gehad, ik was boos op d'r geworden en na een tijdje dit en dat goed gepraat, ze zei dat ze me echt heeeeel leuk vind en opeens zin in seks had. Win!
Fail: ;( ik ben aan de andere kant van nederland verdomme. ik moet gewoon meer voor m'n eigen mening opkomen en zeggen wat ik ervan vind, niet echt een held in maar het is duidelijk beter. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #118 Verwijderd | 500 | 09-09-2011 17:03 | |
Liefde & Relatie |
Liefde zonder uitweg 'Lovestoned". xjonathan | 10 | 06-10-2010 22:55 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Psychologie |
Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.') Lucky Duck | 125 | 13-06-2004 08:35 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 |