Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2009, 22:04
Verwijderd
Juli 2008 heb ik een oplader voor mijn mp3 speler, creative zen v plus, gekocht. Deze was niet van het merk creative maar van het merk Time. Op de doos stond een stikker dat deze oplader speciaal voor de creative zen v plus was.

Ik heb de oplader pas 1 week later uitgeprobeerd toen ik op vakantie was. De mp3 speler reageerde er wel op (scherm aan en een knipperend lampje + bliksempje in het energiebalkje) maar er gebeurde verder niets.
Na thuiskomst heb ik dit nog een aantal keer geprobeerd maar er gebeurde niks. Daarna heb ik het gelaten voor wat het was en de mp3 speler helemaal niet meer gebruikt.
Een maand geleden ben ik naar de winkel gegaan waar ik mijn mp3 speler heb gekocht. Ik was namelijk in de veronderstelling dat mijn mp3 speler kapot is.
Daar gaven ze aan dat ik de creative alleen met de originele oplader kan opladen.

Ik ben direct naar de media markt gegaan waar ik de oplader heb gekocht. Ik heb het verhaal uitgelegd. Er werd toen meteen aangegeven dat de time oplader idd niet werkt voor de creative mp3 spelers. Hij wordt ook niet meer verkocht in de winkel.
Geld terug geven kon de verkoper echter niet, ik had binnen 2 weken maar terug moeten komen.

Nu vraag ik mij af wat ik hiermee kan?
Er wordt duidelijk aangegeven dat ik de mp3 speler idd niet met deze oplader kan opladen hoewel het we op het doosje en de opladr zelf staat.
Ik heb de aankoopbon nog kan ik dit nu onder garantie laten vallen of heb ik op een andere manier recht op een andere oplader?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2009, 22:26
Verwijderd
Als iemand van de winkel gezegd heeft dat hij past op je lader en hij doet het nog niet valt dat onder dwaling. Bij deze regeling kan je een wederkerige verbintenis ontbinden.

maar hoe kwam je aan de informatie? dat is mijn eerste vraag. Je moet de verkoper nooit op een woord geloven overigens dat hij niks kan doen, want dat zijn *zeg dat en we zijn er van af*-praktijken.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Als iemand van de winkel gezegd heeft dat hij past op je lader en hij doet het nog niet valt dat onder dwaling. Bij deze regeling kan je een wederkerige verbintenis ontbinden.

maar hoe kwam je aan de informatie? dat is mijn eerste vraag. Je moet de verkoper nooit op een woord geloven overigens dat hij niks kan doen, want dat zijn *zeg dat en we zijn er van af*-praktijken.
Ik was ook niet van plan om het hierbij te laten. Daarom wilde ik eerst even informeren naar mijn rechten en argumenten voor het ruilen van de oplader voordat ik terug ga. Ik ga dan ook samen met mijn vriend voor het geval ik me af laat schepen .

De verkoper van de mediamarkt vertelde dat hij niks voor mij kon doen omdat ik te laat was. Bedoel je dat?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 08:30
martijn1985
martijn1985 is offline
je bent in elk geval wel aan de late kant, daar maak je het jezelf niet makkelijk mee. Echter, als op de doos staat aangegeven dat die oplader werkt voor jouw speler en dat doet hij niet dan heb je volgens mij wel recht om je geld terug te krijgen, omdat het apparaat niet doet wat het zou moeten doen.
Oud 02-02-2009, 09:42
Verwijderd
Citaat:
je bent in elk geval wel aan de late kant, daar maak je het jezelf niet makkelijk mee. Echter, als op de doos staat aangegeven dat die oplader werkt voor jouw speler en dat doet hij niet dan heb je volgens mij wel recht om je geld terug te krijgen, omdat het apparaat niet doet wat het zou moeten doen.

Inderdaad, dus @ topicstarten, late kant of niet. Ik geloof dat er wat arresten van zijn maar, maar zal ik even moeten opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 18:27
Ivo
Ivo is offline
In feite heb je het recht op teruggave van het volledige aankoopbedrag. Tevens heb je recht op vergoeding van de schade aan je mp3 speler (als die er is).
Ik hoop alleen nog wel voor je dat je de doos met het betreffende stickertje hebt bewaard, anders kun je moeilijk je gelijk bewijzen.

Mét de doos in je hand zullen ze je in elk geval snel het aankoopbedrag terug geven, als je dreigt een en ander aan je rechtsbijstandverzekering voor te leggen. Zonder de doos niet, omdat de Mediamarkt-advocaat dan glashard zal volhouden dat jij niet goed gekeken hebt op de doos en het stickertje er nooit op heeft gezeten. En dat kun je zonder de doos dus niet aantonen en dan wordt het heel moeilijk om je gelijk te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 18:56
Verwijderd
Citaat:
In feite heb je het recht op teruggave van het volledige aankoopbedrag. Tevens heb je recht op vergoeding van de schade aan je mp3 speler (als die er is).
Ik hoop alleen nog wel voor je dat je de doos met het betreffende stickertje hebt bewaard, anders kun je moeilijk je gelijk bewijzen.

Mét de doos in je hand zullen ze je in elk geval snel het aankoopbedrag terug geven, als je dreigt een en ander aan je rechtsbijstandverzekering voor te leggen. Zonder de doos niet, omdat de Mediamarkt-advocaat dan glashard zal volhouden dat jij niet goed gekeken hebt op de doos en het stickertje er nooit op heeft gezeten. En dat kun je zonder de doos dus niet aantonen en dan wordt het heel moeilijk om je gelijk te krijgen.
Het wordt idd een lastieg zaak... De doos heb ik niet meer.
Wel zit er aan het kabeltje van de oplader zelf ook nog een sticketje waar het op staat dus dat zou genoeg bewijs moeten zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 19:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het wordt idd een lastieg zaak... De doos heb ik niet meer.
Wel zit er aan het kabeltje van de oplader zelf ook nog een sticketje waar het op staat dus dat zou genoeg bewijs moeten zijn?
Sowieso. Bovendien kunnen ze op willekeurig welke andere verpakking dat nakijken. Wat Ivo al stelde; geld terug voor de oplader, schade mp3 speler vergoed.

Twee weken is een rotexcuus, want je maakt hier helemaal geen gebruik van hun ruilen onder voorwaarden. Zij verkochten iets, dat een heel ander product bleek te zijn (geen oplader voor de Creative), bovendien richtte dat product schade aan die je op geen enkele manier had kunnen verwachten.
Reageren

Regels voor berichten