Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2008, 19:36
Diplex
Diplex is offline
Ben jij een ook een brug pieper of ben je het al geweest
Ik moet het nog worden, ik zit nog in Groep 8!

Ik zou het best eng vinden als je naar een middelbare school gaat waar je bijna niemand kent, je zit daar stilletjes in je eentje.. Jij hebt het meegemaakt!

Wat gebeurde er toen jij een brug pieper was? Keken mensen je raar aan? deden ze iets stoms, noemde ze je brug pieper? Hoe was het bij jou toen je nog net op de middelbare school kwam?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2008, 19:45
zwart
zwart is offline
het valt allemaal wel mee. vrienden maak je vast wel, ook al ken je niemand. bovenbouwmeisjes zullen zeggen oh wat zijn ze schattig. En er zullen ook mensen zijn, die zeggen: "wat zijn die nieuwe brugklassers klein". Maar dat zijn onderbouwers die dat doen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 22:03
Nona
Nona is offline
Het is misschien spannend ja, maar als je nu eenmaal naar je nieuwe school gaat zul je merken dat het helemaal niet eng is. Iedereen in je klas is nieuw, en sommige kinderen kennen elkaar misschien al, maar niemand kent iedereen. Dus je zult snel genoeg vrienden kunnen maken, en je hoeft zeker niet stil alleen te zitten! En heb je toch niemand om mee te praten, stap dan gewoon op iemand af.

En je zult het woord "brugger" vast nog wel vaker horen van tweedeklassers. Wanneer je dan zelf in de tweede zit merk je dat het inderdaad wel opvalt dat de nieuwe leerlingen nog erg klein zijn. Een jaar lang ben je de jongste geweest op school, en dan komt er opeens een groep kinderen binnen die toch jonger en kleiner is. Dat valt direct op. Maar trek het je niet aan, iedereen op die school is brugger, of brugger geweest.

Voor mij is het al een tijdje terug, maar ik weet het nog wel goed.
Oud 16-12-2008, 22:51
Mara
Mara is offline
Voor mij viel 't mee, ik zag d'r wat ouder uit dus mensen dachten niet dat ik in de brugklas zat Ik ben nauwelijks gegroeid sinds de brugklas maar had soms toch echt 't idee dat brugklassers elk jaar kleiner werden

Bij mij op school kregen brugklassers trouwens niet zoveel bijnamen naar hun hoofd.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 23:24
Verwijderd
Niet bang zijn. De middelbare schooltijd wordt vast en zeker de leukste periode van je leven.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 10:34
Verwijderd
Ik werd wel gepest in eerste instantie, mensen vonden mij niet echt gaaf. Dit kwam omdat ik gewoon mijn klas vreselijk stom vond. Ik vond school heel leuk en gaaf en maakte al mijn huiswerk en kreeg altijd "goedjes" terwijl de rest met niets doen allemaal onvoldoendes haalde. Dat was namelijk "stoer".

Dat pesten is wel opgelost na een paar maanden en toen werd het wel weer leuk op school. Mijn middelbare schooltijd vond ik steeds leuker worden vooral omdat ik steeds meer dingen ging doen. In de leerlingenraad, meedoen in de schoolmusical. Als ze zoiets op je nieuwe school hebben en je dat wel wat vind, moet je het gewoon proberen!! Niet denken "ik ben een brugpieper dus ik mag niet in de leerlingenraad" maar gewoon zeggen dat je dat wil. Ik vond het heel gaaf om dat te doen omdat je zo heel veel nieuwe mensen leert kennen, ook uit de hogere klassen en dat was vaak heel handig
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 12:14
***ailá***
***ailá*** is offline
mensen hebben nooit echt raar tegen mij gedaan. Af en toe werd ik aan mn tas getrokken of uitgelachen omdat ik heel klein was, maar ik gaf altijd een enorm grote bek terug dus ik had er niet veel last van. Ik had ook al snel een boel vrienden, in feite vond ik het heel gezellig worden! Leuker dan de basisschool.

Toen ik later in de 6e klas zat vond ik wel dat die bruggers wel ergggg klein waren. Maar dat was gewoon omdat ik dat niet meer gewend was, ik was inmiddels 18, ging met allemaal andere mensen om natuurlijk en dan komen er van die kinderen door de school rennen a la mn kleine neefje. Aan het begin van het jaar was het het ergst. De 1e klassen waren oververtegenwoordigd op school en dan zag ik een hele horde 12-jarigen door de gangen stormen. Compleet met ellebogenwerk en op mn tenen trappen omdat ze zo snel mogelijk bij het lokaal wilden zijn. Een *kijk uit stom kutkind!* kwam dan wel es over mn lippen *schaam* Dan keken mijn vriendinnen en ik soms rond van: wat is dit voor plek?
En dat was wel een beetje zuur voor die brugpieper want die vond het meestal niet zo leuk als zo'n *grote* zo tekeer tegen m ging. Maarja
Oud 17-12-2008, 12:15
***ailá***
***ailá*** is offline
maar it's all in the game middelbare school is hartstikke leuk. Ook voor bruggers
Oud 17-12-2008, 12:57
Verwijderd
Op mijn middelbare school probeerden ze leerlingen van dezelfde basisschool een beetje bij elkaar te zetten, zodat je niet helemal alleen in de klas zit maar al wat mensen kent. Dat scheelt wel. Ik zat bij een vriendin in de klas, en meteen op de eerste dag gingen we al met andere klasgenoten om. Je hoeft er echt niet bang voor te zijn dat je helemaal alleen zal zitten hoor

En pesten, tja, dat gebeurde wel een beetje, je hoort we dingen als 'kleintje' enzo, maar 't gaat ook vrij snel wel weer over hoor, ik kan me niet herinneren dat het heel erg was.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 14:05
marrel
marrel is offline
Bij ons viel het ook allemaal reuze mee. En natuurlijk heb ik naderhand als 2e jaars ook wel eens moeten lachen om de nieuwe lading die idd elk jaar kleiner leken, een kwartier van te voren al bij een lokaal stonden en met hun tas in de nek rond liepen maar die lol is er na een week ook al wel vanaf. En sowiso zeiden we dat meer tegen elkaar dan dat we de bruggers belachelijk maakte. Zelf heb ik ook nooit het idee gehad belachelijk gemaakt te worden of eenzaam te zijn. Beetje hopen op een leuke klas met miss al wat bekende en dan er voor gaan!
Oud 26-12-2008, 23:20
Nero
Nero is offline
Ach jôh. Het valt allemaal reuze mee. Middelbare school is leuk. Trek je niks aan van verhalen als: "Woah! Dan trekken ze je aan je tas naar beneden!"

Onzin. Wat je vaak zult horen is: "Volgens mij worden ze met het jaar kleiner..." Zeg ik zelf ook altijd in september. En natuurlijk van die tweede klassertjes die je uitschelden voor wup ofzo, maar dat komt gewoon omdat ze zelf ook zo genoemd werden.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2008, 14:14
Loveley
Loveley is offline
Well, voor mij is middelbaar de levende hel op Aarde, maar ik werd de eerste twee jaar dan ook vreselijk gepest en ik liet mij zeker en vast niet doen. Zij een grote mond opzetten, ik trok mijn mond twee keer zo hard open. =D En ik ga helemaal niet graag naar het middelbaar. Het is eentonig, veel gezeur van leraren en leerlingen die voor eeuwig en drie dagen pubers blijven -_- En soms kom je thuis en doe je niets anders dan hw maken en leren. Hoezeee! Middelbaar is echte de tofste tijd van je leven. -_-

Soit, dat is mijn ervaring, natuurlijk De eerste week is nog wel eng. Dat vond ik ook, maar denk er aan: je bent niet de enige! Je gaat (normaal gezien) allemaal voor de eerste keer naar een grote, enge school waar je niemand kent Of toch niet veel mensen. ^^
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 17:51
Verwijderd
Ik was toen nog heel klein, dus er is meewarig om mij gegrinnikt dat de smurfen (bij ons heetten ze brugsmurfen ) wel érg klein waren dit jaar. Maar dat vond ik nooit zo erg. Was in de tweede nog steeds zo klein dat ik telkens voor smurf werd aangezien, dat vond ik minder. Maar toen ik in de hogere jaren zat, zei ik het zelf ook altijd: "Omg wat zijn ze kléin!"
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 21:29
francisco
francisco is offline
haha bij ons broekpoepertjes
Oud 30-12-2008, 20:03
Phie.
Phie. is offline
En dan ben je eindelijk de grootste in je examenjaar en dan mag je op je vervolgopleiding weer overnieuw beginnen. Ik weet nog dat ik in de brugklas dacht omg die mensen uit 6 vwo die zijn echt al oud/groot/zelfstandig en nu ben ik gewoon 3 jaar ouder dan de gemiddelde 6vwo'er en stelt het ook eigenlijk niets voor.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2008, 20:47
Frankrijk
Frankrijk is offline
De middelbare school is fantastisch, want dan krijg je eindelijk het vak Frans.
Oud 30-12-2008, 21:28
==mii_girlii==
==mii_girlii== is offline
mijn enige tip is wees jezelf.
ik heb zelf niet meegemaakt dat ze me voor brugpieper of dergelijke gingen uitschelden. je moet wel zelfverzekerd overkomen want de lafaards kiezen alleen kinderen van wie ze denken dat ze makkelijk te pesten zijn maar andere stoere jongens durven ze niet te pesten zijn ze bang voor.
Oud 02-01-2009, 23:37
Verwijderd
Er is allemaal niks aan, het is bijna hetzelfde als de basisschool, saai. Het enige verschil is dat je iedere vijftig minuten van lokaal moet wisselen. Ook moet je moet niet bang zijn voor kinderen die groter dan jou zijn, en als ze een keer brugpieper tegen je roepen, So What! Er gebeurt je heus niets. Een paar tips die handig zijn.

1. Je rugtas moet je zo laag mogelijk aan 1 schouder hangen, tenminste dat was 'cool' op mijn school
2. Gedraag je in de pauzes zo volwassen mogelijk, niet lopen klieren in de hallen of lopen rennen, want dan vraag je erom om pootje gehaakt te worden...
3. Ga niet roken, misschien lijkt het cool maar om het is voor hogere klassers alleen maar grappig om een kleine koter met een sigaret ter grote van z'n vinger te zien lopen.
4. let niet op mensen die langs je lopen en zeggen, "Jezus das een lelijke", dat zeggen ze tegen iedereen en ze proberen je alleen maar onzeker te maken. (meestal zijn dat zelf erg onzekere mensen)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 01:30
Verwijderd
Dat 1 schouder is niet zo, bij mij in ieder geval. En je tas niet al te laag hangen, zeker als je klein bent. het is best lachwekkend om iemand met een tas op de knieën, vooral als diegene er zelf in zou passen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 16:23
maxman2402
maxman2402 is offline
zit nu HAVO 5, maar als brugger nergens last van gehad zat in een klas met mense van me bassisschool, dus geen problemen met alleen zitten ofz, en volgende dag heb je al genoeg nieuwe vrienden gemaakt. overigens nooit last gehad van pesten of iets in die richting, en ook nog nooit brugpieper gehoord toen ik in de 1e zat, alhoewel ik het nu zelf wel af en toe zeg met een eigen draai eraan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 15:24
MiiBoy
MiiBoy is offline
Ik zelf was ook zenuwachtig, kende niemand. De eerste week was steeds alleen, maar ik kreeg al heel gauw nieuwe vrienden (en meer dan op de basisschool ). Je zou ook natuurlijk wel eens iemand Brugpiepertje tegen je horen zeggen, trek je er niks vanaan.
Anyways, ik denk dat je je wel zou vermaken hoor
Alvast Suc6
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 16:02
Geel
Geel is offline
Volgens mij is de TS vergeten dat hij een topic heeft gestart...
Oud 08-01-2009, 21:28
Assie483
Assie483 is offline
Ik was heel erg zenuwachtig voor de brugklas maar dat was nergens voor nodig. Binnen een maand wist ik alle lokalen zeker te vinden en ik ben maar heel zelden brugpieper genoemd. Je moet je niet te veel van iedereen aantrekken als ze een vervelende opmerking maken, bedenk maar dat ze zelf ook ooit in de brugklas hebben gezeten!
Verder gewoon lekker jezelf blijven.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 17:58
Angelzz
Angelzz is offline
Heey!

`t Valt echt wel mee, hoor .
Het wordt geloof ik altijd een beetje overdreven.
Ik ben een keer blijven zitten in groep 1 ofzo dus ben al wat ouder dan de rest. Mij pesten ze nooit, (ben ook nog 1.70 m ) alleen de eerste weken pesten ze een beetje, maar dat valt mee, hoor. Al snel vinden ze er niks meer aan.
En vrienden maken gaat ook heel snel meestal , dus don`t worry!
Al veel plezier met het kiezen van je school .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten