Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2009, 22:11
aubincam
aubincam is offline
Helo, ik ben 71 en Vlaming en zit op een PC te foefelen. Meestal lukt dat maar met die avi bestanden heb ik geen uitkomst.
Ik heb jouw forom gevonden door te zoeken op de spaanse google ( ik woon trouwens in Spanje ) met een nederlandse zoekopdracht.
Mijn probleem is het volgende : wanneer ik video·s binnenhaal langs bvb Rapidshare, dan komem die meestal gecomprimeerd binnen als Hacha, winrar, FFSJ of zip bestanden maar nu en dan krijg ik volgende gecomprimeerde bestanden binnen en daar weet ik geen raad mee. Die bestanden zijn :
004_auto_file,100MB
DVDRip.avi.006
De cijfers duiden het nr van het gecomprimeerde deelbestand van de binnengehaalde video aan. Die video komt meestal binnen onder een 8tal deelbestanden. Kan iemand mij melden hoe ik die bestanden kan decomprimeren en samenvoegen. Ik dank jullie reeds vooraf voor jouw raad en bijstand
Groetjes
Aubin uit Spanje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2009, 10:27
Jon
Jon is offline
Ik heb het topic verplaatst naar het forum Software & Multimedia.
Oud 07-02-2009, 10:28
Jon
Jon is offline
Welke extensie heeft het allereerste bestand uit de serie? Misschien dat dat aanwijzingen geeft over de gebruikte compressiemethode. En als u dit eerste bestand opent in Winrar?

Laatst gewijzigd op 07-02-2009 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 12:58
aubincam
aubincam is offline
de melding die ik geef, is deze van het binnengehaalde deel van de film. Met zip, winrar, hacha en FFSJ is niets aan te vangen. Gebruik ik winrar dan gaat die al de delen samenvoegen tot een winrar bundel en als ik dit decomprimeer krijg ik opnieuw het vorige bundel, maar in dubbel. Gebruik ik FFSJ dan kent die dit bestand niet en is dit ook een maat voor niets. Ik weet niet wat er mee te doen en het komt toch wel regelmatig voor, zowel met rapidshare als met megaupload
groetjes en hopelijk kan jij me helpen.
aubin
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 14:07
Jon
Jon is offline
Kan het zijn dat het bestand niet gecomprimeerd is? Met andere woorden dat het alleen in 8 stukken verdeeld is zodat het op Rapidshare past? Eventueel zou u met een programma als VLC kunnen kijken of het bestand afspeelbaar is.
Oud 07-02-2009, 17:04
ILUsion
ILUsion is offline
Als er verder geen compressie op zit, zou je zoals Jon al zegt het normaal wel in VLC moeten kunnen beginnen afspelen. Voor het samenvoegen hebben we dan wel een oplossing liggen.

Als het dat niet is, kan je misschien best een lijstje geven met de bestandsnamen (en eventueel ook de grootte van de bestanden, die geven soms ook al iets prijs).

Voor WinRar zou ik zelf proberen om gewoon vanuit de verkenner te rechtsklikken op het eerste bestand en hier uitpakken te kiezen. Lukt dat niet, kan je ook nog steeds eens proberen met een alternatieve unzipper zoals 7-Zip.

Mocht je op Linux werken, kan je steeds het commando 'file XXX' gebruiken vanop de command line (waarbij je XXX vervangt door de naam van het bestand). Die probeert dan te bepalen wat voor soort bestand het is. Op Mac OS X is het volgens mij niet onmogelijk dat hetzelfde commando ook beschikbaar is, maar op Windows weet ik niet van dergelijke functionaliteit.
Reageren

Regels voor berichten