Advertentie | |
|
![]() |
|
Zolang je de bon hebt en er geen teken is van misbruik van de camera (bijvoorbeeld dat je hem hebt laten vallen) zijn ze volgens mij verplicht om je een nieuw exemplaar te geven. Een andere krijgen of je geld terug krijgen kun je denk ik vergeten, maar misschien kun je wel met ze regelen dat je een nieuwe krijgt als je een duurdere wilt door het verschil erbij te betalen ofzo. Maar daar heb je geen 'recht' op, dus dat ligt aan wat de winkel wil.
|
Verwijderd
|
Als hij niet werkt zoals 't zou moeten - waar ik even van uit ga - dan moeten zij 'm repareren of een nieuwe geven, zoals al gezegd. Ze zijn niet verplicht je de optie te geven 'm te kunnen ruilen tegen een ander soort camera of geld terug. Mijn ervaring is trouwens wat dat betreft wel goed; ik had zelf ook een camera die niet naar behoren werkte, en toen kon 'k kiezen of ik dezelfde wou of een andere (of waardebonnen). Dit was bij de MediaMarkt trouwens, die deden daar echt zoo makkelijk over. Die verkoper zei ook nog dat 't toch geen verschil maakte of ik dat toestel nu om ging ruilen voor 't zelfde soort toestel of een heel andere; het defecte toestel moest hoe dan ook terug naar de fabrikant.
Dus ja, ga gewoon proberen. |
![]() |
|
@Andijvie: tuurlijk doen ze daar makkelijk over. Het geld hebben ze al verdiend en blijft in hun bezit, ongeacht jouw beslissing. De camera gaat sowieso terug naar de fabriek en daar krijgen ze een nieuw exemplaar voor. Of die nou naar jou gaat of in de winkel komt te liggen zal hen niks uitmaken. Sterker nog, het is alleen maar positief als jij voor die bonnen gaat, want dan hebben ze ook nog kans dat je gaat voor iets wat duurder is en dat je dus nog moet bijbetalen.
Maar geld terug is dus heel wat anders, dan raken ze het geld weer kwijt.
|
Om die reden koop ik digitale appatuur (camera's, printers, kabels) en andere computershit doorgaans bij de mediamarkt, omdat deze winkel ondanks alles erg coulant is wat ruilen en geld terug betalen betreft, zelfs als veel aankopen zijn ''gebruikt'' Het enige waar je dan niet mag kwijtraken is de kassabon. Zo heb ik eens een HDMI kabel teruggebracht (was verkeerde lengte) waarvan ik de gesealde harde clamshell opengesneden had, ze zeiden tegen mij dat de fabriek bij dit soort verpakkingen de mediamarkt schadeloos steld en dat ze de kabel in de fabriek weer opnieuw gaan sealen. Ik kreeg mijn geld gewoon terug, tevens zag ik dat mensen bij de klantenservice een grote flatscreen TV hadden teruggebracht en de medewerker keek alleen maar even oppervlakkig in de doos, meer niet en ik zag even later dat ze keurig het geld terugbetaalden.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()