Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Wat moet ik doen??
Nog twee jaar op school blijven 3 20.00%
In 1 jaar vwo 5&6 doen 3 20.00%
Mijn droom opgeven en wat anders zoeken 3 20.00%
Met een omweg mijn doel bereiken 6 40.00%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2009, 17:33
Antwoord??
Antwoord?? is offline
Hoi,

Ik doe volgend jaar eindexamen havo en ik wil daarna dierengeneeskunde gaan studeren.

Ik heb alleen een paar probleempjes
Als eerste klopt mijn profiel niet (ik doe N&G zonder natuurkunde en wiskunde B) en mijn andere probleem is (natuurlijk) dat ik havo doe.

Omdat ik geen zin heb om nog twee jaar op school te zitten om mijn vwo diploma te halen
vroeg ik me af of iemand weet wat ik dan moet doen.

Ik zou het niet erg vinden om daar met een omweg te komen die langer dan twee jaar duurt. Ik zou het alleen niet volhouden om nog twee jaar op mijn school te zitten.

Ik hoop dat iemand reageert!!

groetjes,,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2009, 06:20
Verwijderd
Je stuit inderdaad op een aantal problemen.
1. Ik denk niet dat je op vwo NG met wis B en natuurkunde wordt toegelaten als je dat op havo niet hebt gehad, maar misschien is dat met een zomercursus of zo in te halen.
2. In 1 jaar vwo5 en 6 doen lijkt me in jouw situatie best lastig, omdat je havo gewend bent en geen wis B en nat. gehad hebt, en geen zin meer hebt in school.
3. Voor diergeneeskunde is een loting, en er zijn veel meer aanmeldingen dan plaatsen. Het lijkt me heel vervelend als je met veel pijn en moeite door het vwo bent gegaan om daarna uitgeloot te worden.
4. Ik zou geen omweg kunnen bedenken om zonder vwo diergeneeskunde te studeren.

Wel denk ik dat er mbo- en hbo- opleidingen bestaan waarbij je met dieren leert werken.
Waarom wil je eigenlijk zo graag diergeneeskunde studeren?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 12:37
zoemzoem
zoemzoem is offline
Misschien is een andere middelbare school een optie? Of volwassenonderwijs? Of zelfstudie? Of eerst een relevante HBO-studie gaan doen en met je propedeuse proberen in te loten? Of eerst een andere studie doen en als je 21 bent proberen een colloquium doctum te halen? Of iets bedenken wat je ook wel graag zou willen doen. Want ik weet niet wat je precies wilt worden, maar ook na diergeneeskunde kun je niet alles doen wat je zou willen (bijv limiet op aantal dierenartsen).
Oud 20-02-2009, 21:02
Verwijderd
Waarom heb je eigenlijk Havo gedaan als je weet dat je diergeneeskunde wilt studeren?

Als ik jou was zou ik iig niet 5&6 VWO in 1 jaar doen. Natuurkunde en wiskunde B zijn echt moeilijke vakken die je niet zomaar ff doet.
En een omweg? Volgens mij bestaat die niet...

Het beste is gewoon die twee jaar VWO doorwerken, t is niet anders. Maar... dan moet j natuurlijk wel zeker weten dat je diergeneeskunde wilt studeren! En heel goede cijfers halen voor die loting.

Als je hier nou geen zin in hebt(wat k ook niet zou hebben), leg die droom dan aan de kant. Er zijn zat andere leuke studies die met dieren en/of zorg te maken hebben.

Suc7 met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 10:24
xxceline
xxceline is offline
Naar Belgie gaan!
Is super zwaar, maar na je studie vind je ook sneller een baan omdat je meer kennis hebt dan de mensen die het in Utrecht studeren.

Overigens moet je wel een HBO propedeuse halen.
(Je hebt dus geen vwo diploma nodig, of een bepaald profiel)
In het eerste jaar krijg je Chemie, Fysica enz, het lijkt me wel handig als je zo nu en dan er eens mee bezig gaat als het echt je droom is. Als je de motivatie hebt, moet het wel lukken denk ik zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten