Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het een goed idee (en ik houd van kaartjes), maar ik denk dat er veel meer in zit.
Wat wil je met dit gedicht? Komt er nog een titel? Het kan een kwestie van smaak zijn, maar ik vind het nu te veel een opsomming zonder inhoud. Terwijl die inhoud er volgens mij wel heel goed in verwerkt kan worden, zonder dat je aan de vorm van de opsomming veel hoeft te veranderen. Er zit zo veel verhaal en suggestie in het sturen en krijgen van kaartjes, dat merk je al aan een zin als ‘beterschapkaartjes en daarna condoleancekaartjes’ En ook aan het einde: ‘en dit kaartje voor jou’. Dat einde intrigeert trouwens wel, want waarom valt het kaartje voor de jij niet onder de talloze kaartjes die je al genoemd hebt, maar ik vind het op dit moment te weinig uitgewerkt. Het contrast tussen heel algemeen (‘er zijn kaartjes’) en persoonlijk (‘dit kaartje voor jou’) vind ik te groot. Verder vind ik het jammer dat je sommige ‘kaartsoorten’ dubbel of bijna dubbel noemt. Dat je put uit dezelfde categorieën eigenlijk. Een paar voorbeelden: - verjaardagskaartjes - Geboortekaartjes / hoera een zoon kaartjes - Vakantiekaartjes / groeten uit / ansichten - Treinkaartjes / retourkaartjes - Zomaar kaartjes / ik heb gewoon zin om iets te sturen kaartjes Het lijkt alsof je niets meer wist te verzinnen, en dat is zonde van je leuke idee. Vooral in het begin lijk je een aanloop nodig te hebben voor je tot de echt specifieke kaartjes komt. Ik denk ook dat je nog meer kunt doen met kaartjes in andere betekenissen. Je noemt al kaartjes in je kleding, maar er zijn natuurlijk ook nog landkaarten, speelkaarten, credit cards, geheugenkaarten, van de kaart zijn, enzovoort. Ik denk dat je gedicht nog verrassender wordt als je daar nog wat meer mee speelt. Tot slot vroeg ik me af waarom je voor kaartjes kiest en niet voor kaarten? Ik vind dat soms heel naturel klinken (toegangskaartjes) en soms zou ik eerder voor kaarten gaan (ansichtkaarten) Je zou het ook kunnen afwisselen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Groetjes.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaiferbet #1557 Verwijderd | 500 | 23-11-2011 15:55 | |
De Kantine |
Historimediterreanosaai #1476 Verwijderd | 500 | 09-08-2011 16:12 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #71 Verwijderd | 499 | 07-10-2007 21:04 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #81 darkfairy | 495 | 14-01-2007 19:22 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #13 Nijn* | 500 | 26-10-2004 15:59 |