Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2008, 08:23
b00mbap
b00mbap is offline
Ik bedoel dus niet of ik drugs van je kan kopen, maar zou je het doen?

Ik zat het me laatst af te vragen, zou ik bijvoorbeeld als ik de kans had cocaine verkopen? Of zou m'n geweten me tegenhouden?

Nu is mijn vraag, zou jij cocaine, heroine of een andere harddrug verkopen? En zou je dit dan ook aan vrienden verkopen, en aan mensen waarvan je weet dat ze er aan onderdoor gaan? En zou je het ook aan minderjarigen verkopen?

Ik ben hier best benieuwd naar, ik verkoop zelf geen drugs en ik denk de meeste hier ook niet, maar ik was benieuwd hoe mensen hier tegenover staan. Hoop dat er een zinnig topic uit voortvloeit.

Edit: Dit niet bedoeld om mensen de voor's en tegen's te laten afwegen en dan wel of niet een conclusie trekken of ze dan toch maar drugs moeten gaan verkopen, maar gewoon de vraag als gewetenskwestie.
Oud 31-12-2008, 09:01
Verwijderd
Haha, leuke vraag. Het afgelopen jaar heb ik aan deze en gene wel eens wat verkocht, verschillend van gastjes van 15 tot mensen van rond de 30. Niet echt dealen, maar als iemand me opbelde of ik nog wat kon regelen dan wilde ik best wat halen of als ik nog een voorraadje thuis had liggen dat doorverkopen. Nu niet meer overigens, maar dat ligt aan andere dingen.

Dat deed ik dan vooral om die mensen een plezier te doen, als ik zelf wat wil hebben dan vind ik het natuurlijk ook erg fijn als iemand zijn eigen shit wilt verkopen of als hij of zij even naar een dealer wilt rijden om wat te halen. Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, maar dan andersom zeg maar. En aan mensen die er onderdoor gaan, tja, dat is inderdaad wel een beetje lastig maar ik let daar eigenlijk niet op. Het beste zou natuurlijk zijn om te zeggen nee van mij krijg je niks, want je gaat eraan kapot, maarja, dan belt hij de volgende op en krijgt hij daar z'n stash. Want er zijn hier wel genoeg mensen die zeker wel aan minderjarigen verkopen. En dan verkoop ik hen altijd nog liever goede rommel dan dat ze bij iemand mcpp pillen ofzo krijgen. Ik denk dan ook dat het niet echt de schuld van de verkoper is dat mensen aan drugs verslaafd raken, maar dat dat ligt aan het dat ze er zelf niet goed genoeg mee om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 09:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Idd een leuke vraag, zit hier zelf ook mee

Qua geweten zit ik er niet zo mee, het is momenteel zo dat ik gemakkelijk aan dingen kan komen en veel mensen in mijn omgeving niet, dus als ze vragen krijgen ze het wel van me, en hou er ook wel rekening mee als ik het inkoop. Zoals mrboot zegt, als je zelf iets wil ben je ook blij dat je het kan krijgen, dus zie voor mij geen reden dit vervolgens zelf niet te doen.

Het is echter wel super makkelijk geld verdienen, en dat probeer ik te vermijden, niet qua geweten, of risico, maar gewoon omdat het te makkelijk is en het een wereldje is waar ik gewoon liever niet in zit. Dit is ook de reden dat ik het nooit met winst doorverkoop en alleen aan mensen die ik ken. Als mensen via via komen en ik heb wat over is dat prima, maar meer niet.

Of mensen er aan onderdoor gaan is verder niet mijn zaak, als ik iets geef weet ik wat het is en leg ik ze dat altijd wel uit, troep krijgen ze niet, maar ik ga niet babyzitten. Sowieso lijkt het mij vrij normaal dat als mensen in je omgeving de verkeerde kant op gaan je ze daar op aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Het is echter wel super makkelijk geld verdienen, en dat probeer ik te vermijden, niet qua geweten, of risico, maar gewoon omdat het te makkelijk is en het een wereldje is waar ik gewoon liever niet in zit. Dit is ook de reden dat ik het nooit met winst doorverkoop en alleen aan mensen die ik ken.
ja dat ook inderdaad, met winst verkopen doe ik niet, ook omdat ik altijd maar hoop dat goede vrienden dat ook niet bij mij doen. Maar da's ook wel omdat hier alles redelijk duur is, dan zou ik 5 euro per pil moeten gaan vragen...en dan loont het nog bijna niet.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 10:45
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Waar kom je vandaan dan?

Zelf heb ik meestal hele goeie, maar krijg binnenkort bijvoorbeeld redelijke binnen voor 1/1,50 per stuk, 5 euro op een feestje en je loopt binnen Maja, toch maar lekker niet
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 12:21
Verwijderd
pm
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 12:33
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nee, geef wel eens wat aan of ruil met vrienden/bekenden maar verkopen zit er niet in.
Oud 31-12-2008, 12:37
zeehond23
zeehond23 is offline
Ik heb geen geweten.

plus:
Oud 31-12-2008, 13:12
Wammus
Wammus is offline
Goed topic inderdaad.

Ik doe het zelf niet. Ik doe sowieso niet heel veel hard drugs en ik ken ook niet heel veel mensen waar ik het zou moeten regelen. Ik zou ook heel huiverig zijn om eraan te beginnen om wat Metroid al zegt. Ik wil met "het wereldje" verder zo min mogelijk te maken hebben. Ik vind het leuk om af en toe wat te gebruiken maar daar blijft het bij. Ik hou nooit iets over omdat ik niet meer haal dan dat ik gebruik. Als ik wat over zou hebben en een vriend of iets zou het willen overnemen zou ik dat wel doen als vriendendienst.

Mocht ik het wel gaan doen zou ik m'n klanten wel zorgvuldig uitkiezen. Mensen die zwaar verslaafd zijn, er aan kapot gaan of wat dan ook daar wil ik niets mee te maken hebben. Dat levert alleen maar gezeik op. Ook mensen onder de 18 zou ik weinig tot niets verkopen tenzij ik zeker weet dat de persoon in kwestie er goed mee om gaat.
Oud 02-01-2009, 01:28
Verwijderd
Ik zou alleen geen methamfethamine (crystal meth) verkopen, omdat dat ECHT mensen levens verwoest. Coke, heroine, pillen, wiet weet ik veel alles. Methamfetamine zou ik misschien wel willen verkopen, alleen moet ik niet dat gezeik van die junks hebben. (die zijn gewoon echt lastig als ze verslaafd zijn aan de methamfetamine) Ik zou dat alleen in kilo's via handelaren willen verkopen. Voor de rest: ik zou het allemaal verkopen, ook aan minderjarigen (minimum 15-16 jaar oud, jonger niet). Wat dat betreft is mijn gewetensdrempel 0,0. Want weet je wat het is? Verkoop ik het niet, dan verkoopt een ander het wel en gaat die er met mijn klanten en pegels vandoor.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 11:04
Verwijderd
Het morele probleem lijkt me eerder de afkomst van de drugs en de criminaliteit die daarmee gepaard gaat. De FARC of de Taliban sponsoren is toch niet echt toppie.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 11:42
Young Predator
Young Predator is offline
Tenzij je zelf de handelaar bent die de drugs produceert
Oud 02-01-2009, 12:39
De Veroorzaker
Citaat:
Het morele probleem lijkt me eerder de afkomst van de drugs en de criminaliteit die daarmee gepaard gaat. De FARC of de Taliban sponsoren is toch niet echt toppie.
Ach drugsgebruikers hebben geen moreel verstand eah, net als aandelenhandelaars die clustermunitiefabriekenaandelen handelen.
Oud 02-01-2009, 18:24
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ik betaal ook btw, ben het nou ook niet bepaald eens waar dat geld naar toe gaat
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 14:09
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Kunnen verkopen zonder gewetensgevoel, zal ik wel kunnen. Als mensen drugs willen gebruiken doen ze dat toch wel en komen er dan ook wel gewoon aan, liever dat ze dan naar mij komen en ik weet dat ze in ieder geval nog 'goede' troep gebruiken.
Maar ik moet het echt niet hebben dat er continue mensen over de vloer komen of dat je nooit rustig naar een feest kan gaan zonder de hele tijd aangestoten te worden voor dope.
Daarbij heb ik ook totaal geen behoefte aan al die extra vrienden die je dan ineens schijnt te hebben.

Dealen is voor mij geen optie dus.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 19:45
MTpower
MTpower is offline
Ik zou het kunnen, maar zou het niet doen. Vrij risicovol 'beroep'
Oud 05-01-2009, 14:44
Verwijderd
Ik zou niet willen dealen, maar wat doorverkopen kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:22
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik zou het kunnen, maar zou het niet doen. Vrij risicovol 'beroep'
zolang je het een beetje close houd valt het reuze mee, maja, je kunt ook elke dag shit stelen in de supermarkt zonder ooit gepakt te worden, gaat toch meer om het gevoel dan om daadwerkelijke pakkans
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:39
Verwijderd
Citaat:
zolang je het een beetje close houd valt het reuze mee, maja, je kunt ook elke dag shit stelen in de supermarkt zonder ooit gepakt te worden, gaat toch meer om het gevoel dan om daadwerkelijke pakkans
Je weet toch wel wat er met je kan gebeuren als je met dit soort shit begint? Je moet kei en kei hard zijn. Nog harder en wreder dan een concentratie-kamp. Heb je laatst Peter R de Vries niet gezien over die 2 Marokkanen die de oogst van een hele zolder wiet aan het jatten waren?

Via het bewegingsdetectoren werd via SMS de eigenaren van de wietzolder gebeld en die kwamen toen aanrijden. Die twee Marokkanen werden in koele bloede doodgeschoten, in een stuk anti-detectiefolie gewikkeld en waarschijnlijk in stukken gesneden en aan de varkens gevoerd. Lichamen zijn nooit terug gevonden.

Ik maak me ook niet druk om de pakkans en zeker niet om het geweten. Zou me eerder druk maken dat je zo voor je sodemieter wordt geschoten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik bedoelde meer echt leven van het dealen, echt als 'beroep' dus
Af en toe wat doorverkopen doe ik ook wel, maar ik gebruik eigenlijk niets anders dan hasj/weed op regelmatige basis, dus iets anders heb ik ook nooit liggen eigenlijk
Oud 05-01-2009, 20:04
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Je weet toch wel wat er met je kan gebeuren als je met dit soort shit begint? Je moet kei en kei hard zijn. Nog harder en wreder dan een concentratie-kamp. Heb je laatst Peter R de Vries niet gezien over die 2 Marokkanen die de oogst van een hele zolder wiet aan het jatten waren? .
als je een domme straatrat bent gebeurt dit idd, maar denk je nou heus dat dit soort gasten de juppen uit de grote stad voorzien of de jongeren uit het platteland.
hoogmoed komt voor de val, maar als bijbaantje voor een student is het echt vrij makkelijk en niet gevaarlijk.

Citaat:
Ik bedoelde meer echt leven van het dealen, echt als 'beroep' dus
Af en toe wat doorverkopen doe ik ook wel, maar ik gebruik eigenlijk niets anders dan hasj/weed op regelmatige basis, dus iets anders heb ik ook nooit liggen eigenlijk
ach ja, zolang je alles binnen 2 lijntjes van jezelf houd valt het ook wel mee hoor. Ach ja, hangt van duizend dingen af, maar de meeste mensen hier hebben genoeg verstand geen sneu persoon te worden wat zijn leven geeft voor een paar knaken
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 23:14
Verwijderd
Ik zou niet in 'het wereldje' willen zitten, maar ik heb geen probleem met doorverkopen van shit. Tegen normale prijs, misschien een eurootje extra voor de moeite, maar ik zou hier in België toch niet het risico willen lopen gepakt te worden. Heroïne daar heb ik mijn twijfels over, ik denk niet dat ik dat zou verkopen. Coke dan weer makkelijker. Maar dan wel allemaal in Nederland, hier vertrouw ik dat voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 20:15
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Ik zou alleen geen methamfethamine (crystal meth) verkopen, omdat dat ECHT mensen levens verwoest. Coke, heroine, pillen, wiet weet ik veel alles. Methamfetamine zou ik misschien wel willen verkopen, alleen moet ik niet dat gezeik van die junks hebben. (die zijn gewoon echt lastig als ze verslaafd zijn aan de methamfetamine) Ik zou dat alleen in kilo's via handelaren willen verkopen. Voor de rest: ik zou het allemaal verkopen, ook aan minderjarigen (minimum 15-16 jaar oud, jonger niet). Wat dat betreft is mijn gewetensdrempel 0,0. Want weet je wat het is? Verkoop ik het niet, dan verkoopt een ander het wel en gaat die er met mijn klanten en pegels vandoor.
You don't know shit, en jij zou hero verkopen aan 15-16 jarigen zonder dat het aan je knaagt?
Oud 15-01-2009, 11:49
Young Predator
Dit valt dadelijk niet meer onder D&A, maar onder ethiek.
Oud 15-01-2009, 13:36
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
met als probleem dat mensen daar de kennis over drug niet hebben met het gevolg dat het een zinloze discussie gaat worden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2009, 14:03
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Dit valt dadelijk niet meer onder D&A, maar onder ethiek.
Niks mis met ethische discussies over drugshandel lijkt me.
Oud 15-01-2009, 15:21
Mephisto
Mephisto is offline
welk geweten?
Oud 16-01-2009, 15:53
Young Predator
Nou Wammus,

drugshandel is het handelen in verboden middelen. Als je dat als uitgangspunt neemt is drugshandel dus nooit deugdelijk en kun je het niet goedpraten d.m.v. ethische uitgangspunten, lijkt me zo.
Oud 16-01-2009, 16:03
wann
wann is offline
Citaat:
Nou Wammus,

drugshandel is het handelen in verboden middelen. Als je dat als uitgangspunt neemt is drugshandel dus nooit deugdelijk en kun je het niet goedpraten d.m.v. ethische uitgangspunten, lijkt me zo.
Wat hebben wet en ethiek met elkaar gemeen? Niet meer dan religie en ethiek, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 21:16
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Nou Wammus,

Dat wil niet zeggen dat er geen discussie over gevoerd kan worden.
Oud 17-01-2009, 08:44
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nou Wammus,

Het is D&A gerelateerd, en ik vind 't een prima besluit van Wammus.
Oud 17-01-2009, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Wat hebben wet en ethiek met elkaar gemeen? Niet meer dan religie en ethiek, lijkt me.
dit dus!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 10:22
Young Predator
Tuurlijk valt er over te praten.

Maar als je kijkt naar de topictitel: Zou jij drugs kunnen verkopen zonder dat gewetens knagen, en trekt dat in verband met het handelen van verboden middelen zal altijd je geweten behoren te knagen, lijkt me zo.
Oud 19-01-2009, 10:45
Wammus
Wammus is offline
Als je even uit gaat van de meest perfecte situatie waarin ieder mens zich schuldig zou voelen op het moment dat hij of zij de wet overtreed zou dat inderdaad zo zijn. Dat dit echter niet zo is kan iedereen bedenken en ik snap daarom ook niet zo goed waar je heen wilt met deze opmerking...
Oud 19-01-2009, 21:58
De Veroorzaker
Citaat:
Tuurlijk valt er over te praten.

Maar als je kijkt naar de topictitel: Zou jij drugs kunnen verkopen zonder dat gewetens knagen, en trekt dat in verband met het handelen van verboden middelen zal altijd je geweten behoren te knagen, lijkt me zo.
nee. Waarom zou dat aan je geweten moeten knagen? Er zijn ergere dingen om te doen die niet tegen de regels zijn.
Oud 20-01-2009, 01:12
Verwijderd
Ik zou drugs verkopen als er geen andere kansen zijn om mijn eigen financien op orde te houden. Ik zou absoluut geen medelijden tonen met mijn klanten sinds ik mijn 'werk' en social life gescheiden zou houden.

Noem me harteloos, maar een neger moet eten.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 16:26
Young Predator
Citaat:
Als je even uit gaat van de meest perfecte situatie waarin ieder mens zich schuldig zou voelen op het moment dat hij of zij de wet overtreed zou dat inderdaad zo zijn. Dat dit echter niet zo is kan iedereen bedenken en ik snap daarom ook niet zo goed waar je heen wilt met deze opmerking...
Dat ik het niet meer dan logisch vindt dat je gewetens zouden knagen.
En ik vindt het niet normaal dat je zwart geld loopt te verdienen door aan minderjarige, die vaak in een moeilijke identiteitsperiode zitten troep te verkopen waar ze dood aan kunnen gaan, puur omdat jezelf geen deugdelijke, ( en morele ) keuzen kunt maken ergens anders je geld mee te verdienen, of je tijd mee te verdoen.

Daar wil ik naartoe met mijn opmerking.

Edit: ervan uitgaande dat je natuurlijk geen drugsverslaafde helpt die aan het afkicken is en hem dus misbruikt.

Laatst gewijzigd op 20-01-2009 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 18:25
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
En ik vindt het niet normaal dat je zwart geld loopt te verdienen door aan minderjarige, die vaak in een moeilijke identiteitsperiode zitten troep te verkopen waar ze dood aan kunnen gaan, puur omdat jezelf geen deugdelijke, ( en morele ) keuzen kunt maken ergens anders je geld mee te verdienen, of je tijd mee te verdoen.
.
Zwart geld en wit geld heeft te maken met wet, en kun je niet 1 op 1 linken met ethiek. Voor de rest ga je er vanuit dat minderjarige niet capabel zijn tot keuzes, en dat drugs dodelijk is. Drugsgebruik heeft een oorzaak, en in landen met een streng drugsbeleid zie je vaak dat kinderen naar lijm/hoestdrank etc. grijpen. Omdat ik je wel eens op games zie, is blizzard schuldig als er door wow een huwlijk sneuvelt??
Over de *dodelijke* gevolgen van drugs, hoezo heeft dat met aanvoer en niet met voorlichting te maken, want net als vuurwerk is drugs niet dodelijker dan een champagnekurk, mits verstandig gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 19:33
Young Predator
Kinderen in arme landen die lijn snuiven omdat ze het duurdere alternatief niet kunnen veroorloven hebben geen keuze. Jij als WOW speler hebt dat wel. Jij leefd immers niet in een land waar drugsproduktie en handel heerst omdat dealers de financiele injecties geven om de boel draaiend te houden en zo een land helemaal naar de klote helpen.
Oud 20-01-2009, 19:46
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
ook in rijke landen snuiven kinderen lijm, %groeit naarmate de wetten tegen drugs strenger worden, als alleen lijm werd gebruikt in arme landen had ik het niet als voorbeeld gebruikt

en Nederland is een land waar zowel een grote hoeveelheid drugs word geproduceert als verhandeld, aangezien wij hier wow kunnen spelen gaat je 2e punt totaal niet op. Ik wil heus niet elk punt dat je maakt tegenspreken, maar vooral je 2e punt staat erg ver van de werkelijkheid
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 20:21
thorbastylez
thorbastylez is offline
yuuwz kzenne 12e
k saffe al voor dak 12 zen
eu
ke al jointjes gesafd enne
aj zo mongoolisch zijt daj high wilt wordn i da ui probleem a gy der ni me kunt stopn ui probleem eh
en ik verdiene der money mee
de leute
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 20:42
De Veroorzaker
Citaat:

Daar wil ik naartoe met mijn opmerking.

Edit: ervan uitgaande dat je natuurlijk geen drugsverslaafde helpt die aan het afkicken is en hem dus misbruikt.
Is het probleem nu het zwart geld of het moralistisch gezever?
Oud 20-01-2009, 21:17
Young Predator
Nee, er is geen probleem.

Ik probeer een discussie te voeren.

Edit: het waren redenen waarom je het niet zo moeten doen. ( ofwel gewetens knagen ) Als er nou redenen worden verzonnen waarom je het wel zou moeten doen, want die zie ik niet zoveel.
Oud 20-01-2009, 21:27
De Veroorzaker
Nee maar dat was ook niet de opzet.

Maar geld uiteraard.
Oud 20-01-2009, 21:46
b00mbap
b00mbap is offline
Maar als de albert-heijn bier verkoopt aan alcoholisten is er niks aan de hand.
Oud 20-01-2009, 22:48
Verwijderd
Citaat:
yuuwz kzenne 12e
k saffe al voor dak 12 zen
eu
ke al jointjes gesafd enne
aj zo mongoolisch zijt daj high wilt wordn i da ui probleem a gy der ni me kunt stopn ui probleem eh
en ik verdiene der money mee
de leute
jezus

zo slecht spellen is haast een gave
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 23:08
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
jezus

zo slecht spellen is haast een gave
volgens mij moet je echt moeite doen om de Nederlandse taal zodanig te verkrachten dat je met zoiets eindigt.
Oud 21-01-2009, 09:17
Young Predator
Citaat:
Maar als de albert-heijn bier verkoopt aan alcoholisten is er niks aan de hand.
Cocaïne koop je ook niet bij de AH.
Oud 21-01-2009, 10:41
De Veroorzaker
Citaat:
Cocaïne koop je ook niet bij de AH.
Nee maar waarom niet? De ene harddrugs wel en de andere niet, willekeur, dat is pas onethisch.
Oud 21-01-2009, 10:42
De Veroorzaker
Citaat:
volgens mij moet je echt moeite doen om de Nederlandse taal zodanig te verkrachten dat je met zoiets eindigt.
volgensns mijmoeteje geqoonef dnekennen en opwa aknopppjeies rammenin
Reageren

Regels voor berichten