Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zat gister op het forum, en toen hakte ik een knoop door: ik ging geschiedenis maken. Maar ik kon mijn boek niet vinden, dus ik ging beneden zoeken. En toen zette ik even de tv aan. En toen ging ik voor de tv hangen de rest van de avond. Maar ik was niet echt lui, want ik ging in de reclamebreaks steeds pianostuderen!
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja-a uhm. Zo erg als Para ben ik niet (ik zou dat ook nooit kunnen, omdat ik een beetje een hamsteraar ben en niet graag zulke nuttige dingen als borden weggooi), zo erg als N00dles ook niet want ik krijg er de kriebels van om in een vieze kamer te zitten. Eigenlijk ben ik helemaal niet lui, ik ben vooral een enorme uitsteller. Wat inhoudt dat ik eerst vreselijk lui doe, maar daarna een tijdje tyfushard werk om dat weer te compenseren.
De laatste keer dat ik dat deed was de week voor vorige week. Of eigenlijk de week dáárvoor, toen... nee wacht toen heb ik ook een werkstuk gemaakt. Hm okee dan de week daarvoor, in de kerstvakantie, toen ik eigenlijk beter alvast die werkstukken had kunnen maken maar het niet deed, waardoor ik in de week erna heel hard moest werken om de eerste af te krijgen, en de week daarna heel hard moest werken om de volgende af te krijgen. Van het niveau: op zondag bedenken dat je toch een onderzoek met enquetes wil doen, op maandag de enquete maken en afnemen, op dinsdag de introductie en methode schrijven, op woensdag de ingevulde enquetes analyseren en de resultaten en discussie schrijven, op donderdag presenteren... okee nu is het meer etaleer je nijverheid geworden, maar het punt was dat ik sinds die donderdag geen flikker meer heb uitgevoerd voor mijn studie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Volgens mij ben ik wel heel erg lui, ja. Zo had ik me bijvoorbeeld voorgenomen om in november aan een groot werkstuk voor cultuurgeschiedenis te beginnen zodat ik het ruim op tijd voor de deadline in januari af zou hebben, en nu heb ik het nog steeds lang niet af. En ik stel nu al meer dan een half jaar uit om contact met iemand te zoeken, omdat ik geen goeie aanleiding kan bedenken om dat te doen. Kleren die ik al een keer heb gedragen gooi ik over een stoel in mijn kamer, en soms blijft die berg maanden liggen. Tot ik besluit om op te ruimen en als dat gebeurt maak ik ook echt alles heel goed schoon. Mijn bed maak ik 's ochtends trouwens nooit op, dat vind ik onzin want behalve mijn moeder komt er toch niemand in mijn kamer. Soms heb ik 's avonds zin om in bed te lezen, maar dat doe ik dan niet omdat ik steeds op mijn andere zij wil liggen en al dat gedraai niet handig is met een boek in je handen. Bovendien doet mijn leeslampje het niet, want ik heb geen zin om het te repareren. Nouja ik ben vooral heel uitstellerig, en soms heb ik dan ineens een bij van EN NU MOET HET GEBEUREN en dan gebeurt het meestal ook.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zo'n tas, die ik altijd heen en weer sleep van mn kamer naar mijn ouders, maar eigenlijk laat ik die tegenwoordig altijd middenin de kamer staan en pak er exact uit wat ik moet. Een paar maanden geleden pakte ik die tas dan uit binnen een dag, en de tas ging op de kast liggen en de spullen eruit netjes in kasten enzo.
|
![]() |
|
ik ben lui
want sinds ik in de stad woon fiets ik nooit meer maar ga ik altijd met de bus omdat ik vroeger te veel moest fietsen, terwijl nu alles makkelijk fietsbaar is en vroeger alles onfietsbaar was maar ik het toch moest fietsen. En ik ben ook lui omdat ik zooooveel zin heb om mijn kamer schoon te maken, gloeiend schoon, maar het steeds maar niet doe, waarom weet ik ook niet, het kost denk ik minder moeite toetsen op een toetsenbord in te drukken dan een emmertje water plus doekje te pakken. En ik ben gewoon lui omdat ik zoveel tijd van de dag besteed aan nutteloze dingen doen. Zoals forummen, boeken die er niet zijn om slim van te worden lezen, films kijken, een rotzooi van mijn kamer maken en hem weer opruimen, etc.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mijn boeken liggen verspreid door mijn kamer, ieder hoopje is een dag, dat werkt veel beter dan alles steeds weer in de kast leggen, huiswerk geschiedenis/aardrijdskunde schrijf ik altijd over, de schone kleren liggen in stapeltjes op mijn kamer, ik pak wat ik nodig heb, en op woensdag komt de schoonmaakster en die legt alles weer netjes waar het hoort, ik moet al een tijdje iets aan de inrichting van mijn kamer doen, nu wordt mijn radio nat als het regent en mijn raampje staat open, ik doe nooit de maandelijkse afschriften van de postbank in hun mapjes maar op een stapel op mijn kamer, er ligt hier een cd met windows vista die ik al lang weer beneden moest leggen, hetzelfde met een van hetnet, als mijn laptop beneden staat staat ie daar wel een tijdje, omdat ik te lui ben om weer naar boven te halen, gelezen boeken liggen minstens zes maanden bij mijn bed (flinke stapel nu) er staan drie kapotte lampen in mijn kamer die ik had moeten vervangen, er hangt nog een kalender van vorig jaar aan de muur, ik moet mijn bureau opruimen, de verjaardagskaarten van mijn vorige verjaardag liggen er nog, er liggen opdrachten en werkbladen van vorig schooljaar. enzo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zo lui dat ik uren achter de computer zit en ik heel nodig moet plassen en een ontzettende dorst heb, maar gewoon té lui ben om op te staan en naar de wc te gaan en wat drinken te pakken. (Dit kan ik even niet rechtvaardigen)
En ik ben heel lui wat betreft het netjes houden van mijn kamer. Ik gooi alles op een hoop (kleren, belangrijke papieren, boeken, dat soort dingen) en dan op één dag denk ik dan in een keer: "laat ik alles even opruimen" en dan is alles vét netjes. Dat kan ik wel rechtvaardigen want: Als je in één keer heel veel troep opruimt, dan waardeer je het meer dan als je het altijd netjes houdt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben trouwens ook te lui om bij te houden/op te schrijven wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest. Terwijl dat best handig zou zijn, hoewel ik er nog nooit echt problemen mee heb gehad. Ik kan gewoon goed schatten of zo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb mijn kamer schoongemaakt en keinetjes opgeruimd!!!!
en ik probeer het nog even netjes te houden, maar binnenkort zal het weer fout gaan denk ik.
|
Verwijderd
|
Elke maand is er "Spotlight on Biology", dan krijg je twee praatjes van een half uur over onderzoek en daar moet je een verslagje over schrijven van 1/2 A4-tje per presentatie. Na negen Spotlights krijg je 4 ects. Ik heb er 8 en heb er pas 2 uitgewerkt tot een verslagje. De rest dwarrelt (hopelijk) ergens in de vorm van aantekeningen rond.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
> 'waarom staat je afwas in de kast?' < 'mmhmja ![]() |
![]() |
|
ik heb een hekel aan afwassen en ben ook erg lui.
![]() breng mn afwas regelmatig naar mn ouders tegen woordig, die hebben een afwasmachine ![]() en ze zijn nog maar met zn 2en dus is het beter dat mijn afwas erbij is, want dan is ie vol en kan ie aan. en ik ben soms te lui om mn jas op te hangen en die mag dan slapen op de grond ![]() uitstellen ben ik ook erg goed in ![]()
||
Citaat:
En verder lees ik dit topic in plaats van te studeren of te schrijven en dat valt eigenlijk onmogelijk te rechtvaardigen.
|
Mijn planten gaan altijd dood. En mijn planten zijn meestal cactussen of vetplanten.
Ik hou ook niet van afwassen, vroegah liet ik dan alles staan totdat ik geen borden/glazen/bestek meer had en ik dus wel moest afwassen, maar nu ben ik verhuisd en hebben we allemaal gezamenlijke spullen en werkt dat dus niet meer want dan heb ik 15 vieze borden op mn kamer staan en hebben mn huisgenoten niets om van te eten ![]() Schooldingen doe ik altijd op het laatste moment, mijn take-home tentamen vorige week van maandag 10 uur ('s ochtends) tot dinsdag 10 uur heb ik dan ook gemaakt van 10 uur 's avonds tot 5 uur 's nachts. Ik moet al weken brieven schrijven naar de belastingdienst en mn verzerking. Ik ben op 20 december verhuisd maar heb nog lang niet overal mn adres gewijzigd. Ik moet moeite doen om voor 12 uur mn bed uit te komen. En zo kan ik nog wel even doorgaan ![]()
||
Citaat:
![]() Ik had 10 januari een feestje en de lege bierblikjes staan nog steeds op mn kamer. Die moet ik nu toch echt eens weg gaan brengen en de enorme bergen statiegeld die ik daarvoor krijg incasseren!
|
Verwijderd
|
Mijn ouders gingen ooit eens voor drie weken op vakantie in de zomer en ik bleef thuis. Ik moest op de planten passen en water geven; de grote kamerplant eens in de week op zondag, de kleine plantjes elke woensdag en zondag, en de speciale bloemen bij de voordeur mochten slechts mondjesmaat water, eens in de week, zodat ze niet verdronken. Mijn moeder had een mooi, duidelijk lijstje gemaakt en ze vertrokken nadat ik ze gerust had gesteld dat 'het een makkie was, en ze echt niet dood zouden gaan ofzo'.
Drie weken later was bijna alle planten dood. De kamerplant lag in coma. |
![]() |
|
Ik vind het aan de ene kant ook wel lekker om wat luier te zijn. Ik maak me tegenwoordig veel minder druk om deadlines enzo, doe alles veel relaxter. Uiteindelijk komt alles meestal gewoon goed.
Soms ff hard werken om net als freya werkstukken af te maken die ook in de kerstvakantie hadden kunnen worden gedaan, en de dag voor een tentamen pas leren, wat soms goed uitpakt en soms niet, maar over het algemeen bevalt die luiheid me wel. Ook dingen regelen voor de boekverkoop bekijk ik meestal pas vlak van te voren, maar er is ook gewoon weinig dat fout kan gaan.
|
Verwijderd
|
ik laat echt haast nooit afwas staan. Als ik het een keer laat staan dan doen mijn huisgenoten het met de rest vd afwas. Omdat ik vaak ook hun afwas doe. Volgens mij gaat dat redelijk gelijk op, of ik doe iets meer maar dat maakt me niet uit.
IK ben niet echt lui maar er zijn gewoon dingen waar ik ECHT geen zin in heb. zoals gisteren de pil slikken want dat vind ik vies om te doen. Daarom moest ik er vandaag twee. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben niet zo heel lui, maar wel goed in uitstellen. Zo heb ik gisteren eindelijk, na minstens drie maanden, mijn oude videorecorder naar de stort gebracht, die op vijf minuten fietsen van mijn huis zit. En oude kleding naar de kledingcontainer gebracht, tien minuten of iets meer hier vandaan.
Ik ben niet te lui om mijn plant water te geven, maar het gebeurt regelmatig dat ik in een week maar een paar uur thuis ben, waarin ik wil slapen. Dan vergeet ik het nog wel eens. Dus mijn plant is gewoon zwaar verwaarloosd en zal er nooit meer erg leuk uit gaan zien. Maar goed, hij leeft. Opdrachten stel ik uit, ik heb gewoon niet de motivatie om heel hard te gaan werken als de deadline er nog lang niet aankomt. Uiteindelijk begin ik dan wel "op tijd", zodat ik mijn stukken gewoon 's avonds kan schrijven en dan nog steeds op tijd naar bed kan (meestal). Vaak zit het schrijfplan dan al in mijn hoofd; ideeen vormen zich bij mij geleidelijk. En ik houd nog steeds vol dat ik niet lui ben. ![]()
|
Ik laat altijd alles gewoon liggen. Iemand anders ruimt het wel op. En als het begint te meuren, ga ik klagen dat het niet snel genoeg opgeruimd wordt.
Als ik honger heb, ga ik tegen andere mensen zeuren dat ik honger heb. Net zolang tot ze iets voor me pakken/klaarmaken.
|
Mjuh,ik ben een extreme luiaard.
Ik had 2 weken vrij voor m´n tentamens, maar heb er 0,0 voor gedaan, omdat 1)Het kerst was en dan moet je bij de familie langs.2)Ik met vrienden zo hard oud en nieuw ging vieren dat ik een week moest bijkomen en 3)Ik hoop nieuwe en oude britcoms erbij had die gekeken MOESTEN worden. 4 vd 5 tentamens gruwelijk verneukt, maar ik heb een 'ach,dat komt in augustus wel' instelling. De week NA de tentamens heb ik me opgesloten in m'n kamer, kwam ik elke dag pas rond 1uur m'n nest uit en heb ik de mongoolste shit op TV gekeken. Productiviteit de gexteuh. Dit alles heeft me wel iets goeds opgeleverd: Een essay over 'The Art of Procrastination', die zeer goed werd ontvangen door mijn docent.Een 8,5 en opmerkingen erbij als: "Luckily your talent [for procrastinating] didn't keep you from writing this: What a pleasure to read!" Waardoor ik ondanks een kudt tentamen-cijfer toch nog gemiddeld een voldoende sta.Yesss.Luiheid loont.
|
|