Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2009, 15:59
remy476
remy476 is offline
Ik moet over een tijd (lees ongeveer half jaar) een spuit in mijn gehemelte omdat ze dan mijn gebit gaan verbouwen.

Nu heb ik 1x een spuit gehad in mijn gehemelte toen ik 10 was, en HET WAS VERSCHRIKKELIJK!

Hebben jullie dit ook eens meegemaakt, en helpt het veel als je van te voren zo'n verdovings-spoelmiddel gebruikt?

(bijna 21 en bang voor een spuit )
Oud 03-02-2009, 17:16
Mobius
Mobius is offline
Ik heb het ook meegemaakt, jaar of 15 geleden. Living hell. Ook deze keer ga je lijden, reken daar maar op. Maar je bent toch een échte man of niet? Dan kan je ook rationeel nadenken en weet je dat die pijn maar vijf seconden duurt.
Oud 03-02-2009, 19:03
KiMZz
KiMZz is offline
Ik had t ook om mn verstandskiezen te laten trekken. Ik kreeg eerst kleine spuitjes in mn wangholte en daarna echt een megaspuit in mn gehemelte. En het deed idd fucking pijn. Maar die verdoving werkt super snel, liever dat dan zonder verdoving mn kiezen laten trekken hoor..
Oud 03-02-2009, 19:25
Verwijderd
ja die spuit is nasty en heb m al 5x ofzo gehad maar t blijft fucking pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 21:40
AzN
AzN is offline
Laat je anders behandelen in 't Amalia Kliniek, aangezien je er toch dichtbij woont . Das speciaal voor mensen met angst voor tandartsen. Niet dat jij dat hebt, maar misschien dat ze 't daar op 'n minder pijnlijke manier doen ofzo.
Oud 03-02-2009, 21:44
Balance
Balance is offline
Het ligt er enorm aan of het onder of boven is.
Maar nou weet ik niet meer welk ik nou zo erg vond. Volgens mij was dat onder.
Oud 03-02-2009, 21:52
Verwijderd
@Balance: je hebt maar 1 gehemelte en die zit boven

Maar ik heb m ook wel es gehad. Niet grappig. Maar ik kan me er eigenlijk niet veel meer van herinneren. Dus heeft ie blijkbaar geen huge indruk gemaakt. Maar aangezien mijn verstandskiezen er ergens dit jaar uitmoeten, zal ik m vast wel weer krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 22:27
SacredRose
SacredRose is offline
die heb ik ook een gehad een paar jaar geleden. hij was niet zo heel erg pijnlijk alleen die tandarts die spoot het er echt te langzaam in hij was zo wat 15 seconden bezig daarmee.
kan je trouwens njiet gewoon vragen of je iets kan doen om te zorgen dat het minder pijnlijk is aan je tandarts?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 22:51
Verwijderd
Ja, AU. De assistente waarschuwde me er ook voor, die is gewoon altijd pijnlijk lijkt het wel. Maar niet onoverkomelijk en wel de moeite waard qua verdoofd zijn enzo.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 00:11
Verwijderd
Ik had vroeger een beugel en moest regelmatig gips happen. Ik droeg mijn beugel van mijn 10e tot mijn 12e (voor de middelbare school was ik er van af!!!. Maargoed. Je moest altijd gips happen en dat was een drama; altijd kotsen. Soms moest dat gips happen wel 2x over Laatst moest ik weer gipshappen (met verstopte neus) en nou moest ik helemaal niet kotsen of wat dan ook.

Wat ik wil zeggen wat vroeger niet wilde lukken, pijn deed of een ongewenste reflex met zich meebracht nu niet meer zo hoeft te zijn. Zeker als daar 10 jaar overheen is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 08:38
Balance
Balance is offline
Dat is waar commando, maar kotsreflexen tegen houden heeft toch meer te maken met controle over je lijf. Een spuit in je gehemelte zetten is gewoon pijnlijk. Je kunt welliswaar tegen jezelf zeggen dat je een grote jongen moet zijn, maar het blijft pijnlijk. Dat verandert doorgaans niet met de jaren.
Oud 04-02-2009, 09:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bij mij deed dat toen helemaal niet zo'n pijn Ja, je voelde wel een prikje, maar dat was alles. Dus misschien valt het wel mee, remy, als je geluk hebt Probeer je maar goed op wat anders te concentreren, niet te denken: o jee, nu krijg ik dadelijk heel veel pijn, want dan verkramp je helemaal (ja, makkelijker gezegd dan gedacht, dat weet ik ook wel).
Oud 04-02-2009, 09:19
Verwijderd
Idd, zorg dat je ontspant en ga niet verkrampen, dat maakt 't alleen maar vervelender. En hou je vast aan het idee dat het maar een paar seconden zoveel pijn doet en dat je daarna niets meer voelt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 11:47
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb zowat elk jaar meerdere verdovingsspuiten in mijn mond zitten, dus ik ben wel wat gewend Het blijft pijnlijk, maar het is maar voor een paar seconden en dan knijp ik gewoon heel hard mijn ogen dicht en dan is het zo weer voorbij
Verder heb ik met mijn tandarts de afspraak dat als ik mijn hand omhoog doe, ik heel erg pijn heb, en dan stopt hij meteen. Ook vertelt hij wat hij aan het doen is of gaat doen. Dat is voor mij een stukje extra vertrouwen, en daarom heb ik niet zo'n problemen met de tandarts.
Oud 04-02-2009, 13:51
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Laat je anders behandelen in 't Amalia Kliniek
Daar gaat het dan allemaal gebeuren, neem ik aan want dat is mijn ortho.

Wat ik uit de reacties kan opmaken is dat het fucking pijn doet! Mja t zal wel moeten tegen die tijd. Een pijnstiller van te voren pakken is zeker ook geen optie he

misschien toch maar vragen of ze tegen die tijd dat spoelwater kunnen gebruiken.
Oud 04-02-2009, 13:57
Nienna*
Nienna* is offline
O oooo... door dit soort topics word ik altijd bang dat ik dat ook ooit moet .
En de kans dat dat ooit in mijn leven gebeurt, is groot. Snik.
Sterkte in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 16:46
AzN
AzN is offline
Citaat:

Wat ik uit de reacties kan opmaken is dat het fucking pijn doet! Mja t zal wel moeten tegen die tijd. Een pijnstiller van te voren pakken is zeker ook geen optie he

misschien toch maar vragen of ze tegen die tijd dat spoelwater kunnen gebruiken.
In de meeste gevallen blijkt 't achteraf gezien toch wel mee te zijn gevallen, stelt dat je 'n beetje gerust?

Trouwens, 't Amalia Kliniek heeft 'n eigen forum. Misschien kun je daar meer over ervaringen van anderen lezen?
Oud 04-02-2009, 16:54
Poeperd
Poeperd is offline
Oh shit, mijn verstandskies begint door te komen en ik ben als de dood van naalden. Achteraf denk je altijd "ok dat was zielig, ik voelde amper iets", maar als het ook echt pijn gaat doen...
Oud 04-02-2009, 17:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Pak een naald, prik die in je arm en je voelt ook even pijn als de naald je arm raakt. Daar kun je het wel mee vergelijken denk ik. De tandarts laat de naald dan even zitten om de verdoving in te spuiten. Echt, het stelt echt niets voor. En het is zoo fijn dat je door die verdoving gewoon de hele behandeling nergens last van hebt
Oud 04-02-2009, 20:19
marrel
marrel is offline
Citaat:

Die pijnstiller zou ik van te voren eventjes vragen. (ff bellen naar de assistent) Maar denk dat het even een paar seconden door bijten is en dat het niet zo heel veel effect heeft.
Oud 05-02-2009, 17:23
remy476
remy476 is offline
Gelukkig is het nog ver weg, en kan ik me er nu al mentaal op voorbereiden.
Oud 09-02-2009, 17:43
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik had t ook om mn verstandskiezen te laten trekken. Ik kreeg eerst kleine spuitjes in mn wangholte en daarna echt een megaspuit in mn gehemelte. En het deed idd fucking pijn. Maar die verdoving werkt super snel, liever dat dan zonder verdoving mn kiezen laten trekken wegsnijden hoor..
Oud 09-02-2009, 19:08
BlackTiger
BlackTiger is offline
pfffooeee, ik heb al stress omdat ik vrijdag 2 verdovingen in mijn buik krijg, maar dat heb ik denk veel liever dan in mijn gehemelte.

Ik zal zeker even iets vragen waardoor het van te voren deels wordt verdoofd! succes ermee
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 19:17
Dith
Dith is offline
Mensen alsjeblieft zeg!
Oke, ik snap dat er mensen zijn die bang zijn voor naalden maar echt pánisch zijn voor de pijn van de spuit? Als dat de ergste pijn is die je in je leven hebt meegemaakt dan staat je nog héél wat te wachten.

Ik kan bij deze dus wel zeggen dat het echt réuze meevalt. Ja, het is een vervelende prik maar tel tot 3 en het is al compleet verdoofd.
Oud 10-02-2009, 16:44
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Er is ook nog wel verschil tussen een spuit in je harde of zachte gehemelte. Zachte voel je echt nauwelijks wat van. Harde is wat vervelender, maar ook prima te doen. Die laatste heb ik 2x gehad en je kunt je er van tevoren heel druk over gaan maken, maar het valt echt heel erg mee. De gedachte eraan is erger dan de daadwerkelijke uitvoering.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 10:49
Verwijderd
Dith: Ik snap je punt wel, maar sommige mensen hebben nou eenmaal angst voor iets wat eigenlijk helemaal nergens voor nodig is. Maakt het niet minder vervelend.. Ik weet ook wel dat panisch zijn voor de tandarts niet nodig was, maar ik was het toch.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 11:38
Verwijderd
Één van mijn verstandskiezen is twee weken terug verwijderd en ik kreeg helemaal geen spuit in mijn gehemelte, dus de mensen bij wie hun verstandkiezen eruit moeten: je krijgt heus niet altijd zo'n apparaat in je gehemelte.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 11:59
Verwijderd
Bij mij zijn twee kiezen getrokken en toen kreeg ik uiteindelijk drie spuiten, eerst een heel kleine om het te verdoven voor het echte verdoven toen een dikke spuit, maar toen voelde ik nog teveel en toen kreeg ik er dus nog een bij.

Maar ik vond het uiteindleijk wel meevallen.

Hoewel dit ook alweer een jaar of 8 geleden is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 19:20
Verwijderd
Een spuit in je gehemelte doet toch niet zo héél erg veel pijn? Oké, het is geen fijn gevoel, maar het is zeker niet ondraaglijk ofzo. Ik vind een spuit in je gehemelte net zo'n gevoel als in je tandvlees.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 08:35
xxceline
xxceline is offline
Dodelijk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 16:02
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Dodelijk
Zo denk ik er ook over!