Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2009, 21:07
Vici
Vici is offline
Avond,

Ik zat net na te denken over ANW. Dit vak krijg je enkel in 4 VWO en wordt daarom ook in dat jaar meteen afgesloten. Nu vond ik het sowieso een waardeloos vak maar ik heb het nog met een 7 weten af te sluiten. Mijn streven is echter om cum laude te slagen; dus mijn vraag is ben ik nu al bij voorbaat kansloos? Staat ANW ook op je examenlijst of wordt dat gewoon genegeerd (zoals ze dat sowieso moeten doen met dit vak)?

Groet,
Kwinten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2009, 23:51
Verwijderd
Ja, ANW staat erop. Alles staat erop net als maatschappijleer. alleen letterkunde dacht ik niet.

*haalt zijn diploma erbij*

Letterkunde ook, alles. Zelfs lichamelijke opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 16:56
Mara
Mara is offline
Citaat:
Avond,

Ik zat net na te denken over ANW. Dit vak krijg je enkel in 4 VWO en wordt daarom ook in dat jaar meteen afgesloten. Nu vond ik het sowieso een waardeloos vak maar ik heb het nog met een 7 weten af te sluiten. Mijn streven is echter om cum laude te slagen; dus mijn vraag is ben ik nu al bij voorbaat kansloos? Staat ANW ook op je examenlijst of wordt dat gewoon genegeerd (zoals ze dat sowieso moeten doen met dit vak)?

Groet,
Kwinten
Het staat op je examenlijst, ik weet alleen niet of dit meetelt voor cum laude.

Als je verder hele goede cijfers hebt kan je misschien met je decaan praten, kijken of je voor een extra opdracht ofzo het cijfer iets kan opkrikken. Ze hoeven het natuurlijk niet te doen, maar niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 16:59
wallflower
wallflower is offline
Er zijn nogal wat verschillende definities voor cum laude, maar volgens mij is er geen die als voorwaarde heeft dat je geen zevens mag hebben. Het gaat meestal om een gemiddelde van minstens een 8, en soms geldt nog dat je geen cijfers lager dan een 7 mag hebben. Dus dan zit je met die 7 voor anw gewoon goed, zolang je het kan compenseren met je andere cijfers.
Oud 05-02-2009, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Ja, ANW staat erop. Alles staat erop net als maatschappijleer. alleen letterkunde dacht ik niet.

*haalt zijn diploma erbij*

Letterkunde ook, alles. Zelfs lichamelijke opvoeding.
Ik heb dat wel op mijn diploma staan±p
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 09:00
Verwijderd
Maar de overheid doet toch niet aan cum laude? Het is toch aan de school zelf of ze dit "uitgeven". Dan hanteert namelijk iedere school andere regels en moet je het op school navragen. Bij mij op school deden ze niet aan cum laude maar een een bloemetje voor de beste leerling.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten