Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het niet de mooiste voorbeelden eigenlijk, een deel ging ook nergens meer over. Maar als ik eerlijk ben is het mij ook opgevallen, ik heb persoonlijk zoiets van het zakt vanzelf. Het is alleen geen bewuste afspraak geweest, ws is het er gewoon ingeslopen.
|
Goed punt! De vraag is denk ik in hoeverre een topicstarter mag bepalen wat er met een topic gebeurt. Wat mij betreft is de 'waarde' van een topic de som van de posts en heeft de topicstarter niet meer rechten dan ieder ander die er aan bijdraagt. Zelfs al vindt de topicstarter dat zijn vraag beantwoord is, dan nog heeft het topic waarde: het topic is nu eenmaal geboren, iedereen kan het lezen, eraan bijdragen, corrigeren, het voorzien van andere invalshoeken, etc. Door een topic te sluiten maak je het in feite waardeloos, of althans beduidend minder waardevol. En ik denk dat het hebben van waardeloze topics, zeker nu het forum dankzij Google veel meer lezers (lees potentiële leden) trekt, niet aantrekkelijk is. Dus wellicht iets om te overwegen.
Laatst gewijzigd op 05-02-2009 om 10:02. |
![]() |
|
Ik vind wel dat het er een beetje vanaf hangt waar het om gaat, bij sommige topics op L&R kan ik me bijvoorbeeld beter voorstellen dat een slotje prettig is, maar op veel andere fora is het al snel overbodig. Ik ben het overgens ook met Jon eens dat het de boel toch onaantrekkelijker maakt en opzich is het eigenlijk meestal niet nodig omdat als het oninterresant wordt de boel vanzelf zakt. Het moet imo kunnen zo'n slotje op aanvraag, alleen er wel terughoudend in zijn om het daadwerkelijk te doen.
||
Citaat:
![]() Op BZ misschien iets vaker gemiddeld dan op andere fora, maar dat komt omdat veel discussies ook stranden in iets wat allang geen discussie meer is. Maar buiten BZ wordt het volgens mij alleen gedaan als bijv. de TS de beginpost heeft aangepast (waardoor het hele topic onduidelijk wordt en dus geen waarde meer heeft) of een vraag uberhaupt geen waarde meer heeft als de TS er niet aan deel neemt (bijv. als je iets te koop hebt en het is verkocht ofzo..)
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ter voorkoming van onnodige ups ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
De kantinetopics op onzin Verwijderd | 67 | 11-03-2009 16:13 | |
Beleidszaken |
Vakantie forum _Moby_ | 27 | 28-01-2004 13:30 | |
Beleidszaken |
Stelling verjaardagstopic's horen op onzin BBEM | 56 | 06-01-2004 18:04 |