Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2009, 13:44
QT
QT is offline
Hey allemaal,

Op vakantie heeft iemand mijn telefoon ontvreemd. Nu wil ik graag een nieuw exemplaar kopen, waarmee ik kan bellen, navigeren en waarop ik (medische) programmaatjes kan draaien (zoals bijv een naslagwerkje voor medicijnen (het farmacotherapeutisch kompas)). Verder moet de batterij lang meegaan en vind ik een volledig toetsenbord wel fijn.

Ik heb geen idee waar zo'n apparaatje daarvoor aan moet voldoen. Ik weet niet eens wat het verschil is tussen een PDA en een Smartphone. Toch heb ik even zitten kijken op PDAshop.nl. Daar zag ik oa een Blackberry Curve staan. Ziet er gelikt uit. Voldoet ook aan de eisen die ik heb gesteld. Wel vroeg ik me af of je op zo'n ding ook programmaatjes kunt draaien. Ook ben ik benieuwd hoe dat zit bij de Nokia N-serie.

Waar moet je op letten om deze vraag voor een PDA/smartphone te beantwoorden.
Oud 11-03-2009, 09:38
Jear
Jear is offline
Er is in feite geen verschil (meer) tussen een smartphone en een pda. Alle pda's hebben immers tegenwoordig een bel functie en alle smartphones hebben alle functies van een pda.
Even ter verduidelijking; je nieuwe telefoon hoeft dus geen blackberry te zijn? En als je het over een naslagwerkje hebt, wat voor bestand is dat dan? Gewoon een powerpointpresentatie, pdf of word of iets dergelijks?
Moet het volledige toetsenbord ook echt fysiek aanwezig zijn of mag het ook een virtueel volledig toetsenbord zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 23:38
QT
QT is offline
Sorry voor de late reactie. Druk met een verhuizing.

Nee, nieuwe apparaat hoeft niet perse een blackberry te zijn. Ander merk/type mag ook.

Dat "naslagwerk" is een programmaatje met een index met een zoekfunctie, waar je bijv een specifiek medicijn kunt ingeven, en dan vervolgens tekst en uitleg over dat medicijn op een volgende pagina. Het is dus echt een programmaatje. Geen pdf of powerpoint.

Fysiek aanwezig toetsenbord heeft wel de voorkeur, maar een virtueel toetsenbord bediend met een stylus, is een acceptabel alternatief als de telefoon in kwestie duidelijke voordelen heeft.
Oud 11-03-2009, 23:57
Jear
Jear is offline
Citaat:
Sorry voor de late reactie. Druk met een verhuizing.

Nee, nieuwe apparaat hoeft niet perse een blackberry te zijn. Ander merk/type mag ook.

Dat "naslagwerk" is een programmaatje met een index met een zoekfunctie, waar je bijv een specifiek medicijn kunt ingeven, en dan vervolgens tekst en uitleg over dat medicijn op een volgende pagina. Het is dus echt een programmaatje. Geen pdf of powerpoint.

Fysiek aanwezig toetsenbord heeft wel de voorkeur, maar een virtueel toetsenbord bediend met een stylus, is een acceptabel alternatief als de telefoon in kwestie duidelijke voordelen heeft.
Fatsoenlijke virtuele toetsenborden bedien je echt niet meer met een stylus tegenwoordig hoor, dan verlies je wel erg veel snelheid ten opzichte van een fysiek toetsenbord .
Programma's waarin je medicijnen vind zijn relatief veel voorkomend, zo heeft de iPhone er ook meerdere (gratis) klaarstaan voor je in de iTunes store.
Android is nog relatief jong, en de apps van WinMo zijn niet echt geordend ergens (maar staan overal verspreid over internet) maar ik vermoed dat, nu zij (binnenkort) ook een app winkel hebben er ook snel genoeg een applicatie komt om medicijnen e.d. in te zoeken.

Ik ben ook geen expert o.i.d. maar op het moment kijken de mensen die zichzelf wel experts noemen vooral uit naar de Palm Pre en de nieuwe iPhone.
Verder staat Blackberry altijd wel garant voor kwaliteit dus wil je die Blackberry Curve (of de Blackberry Storm) kopen kan dat natuurlijk altijd.
Ik zou wel aanraden om twee keer na te denken of je wel echt een toestel met een fysiek toetsenbord wilt. Het betekent toch namelijk altijd een of meerdere van het volgende; kleiner scherm, zwaarder, groter.
Typen op een touchscreen gaat tegenwoordig beter dan je misschien zou denken, kijk maar eens naar dit fragment uit het iPhone promo filmpje (dit gaat overigens voor niet alleen de iPhone op):
http://www.youtube.com/watch?v=HBKkxkYl8jo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten