![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Je kunt ook met je ouders eens om de tafel gaan zitten, en dan zeggen dat je het nu voor jezelf veiliger vindt dat je de pil gaat gebruiken. Ten eerste omdat je het fijn vindt om te weten waar je aan toe bent (qua wanneer je ongesteld bent enzo, en het dus ook nog kan regelen ivm vakanties ed) en ten tweede omdat je nu een vriend hebt en je nooit van te voren kunt zeggen wanneer je dan met elkaar lichamelijker begint te worden.
Je hoeft natuurlijk niet per se te zeggen dat je al seks hebt gehad, zo kan het ook. (Mijn moeder kwam gelukkig trouwens zelf met idee dat ik aan de pil ging. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb het ook een keertje voorgehad toen ik de pil nog niet nam! Ik ben toen de volgende dag wel de morning after pil gaan halen voor de zekerheid. Maar diezelfde dag zijn toevallig mn regels doorgekomen, dus die pil was mss niet nodig geweest ![]() Aangezien je nu dan ongeveer aan de 8ste dag van je cyclus ongeveer zit, heb je inderdaad weinig kans om zwanger te zijn. Maar sperma overleeft (in het ALLERbeste geval) maximum 5 dagen in je baarmoeder. Maar als hij niet in je klaargekomen is zonder condoom, is de kans op zwangerschap nog kleiner ![]() Als je je echt ongerust maakt zou ik toch gewoon de morning after pil gaan halen! Desnoods met een vriendin ofzo als je het te eng vindt (heb ik ook gedaan ![]() Annabel |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, er is een kans dat je zwanger bent. Die kans is niet enorm maar hij is er wel. Dus ga een morning-after pil halen. Daar ben je nog mooi op tijd voor. Hoewel je het beter meteen vanochtend had kunnen doen, want hoe eerder hoe beter, maar doe het dan nu maar
![]() Zeg tegen je moeder 'mam, ik heb heel veel pijn als ik ongesteld ben, dus ik ga nu de huisarts bellen voor de pil'. Ik zie niet in waarom dat zo'n probleem zou zijn, je hoeft niet per se meteen te vertellen dat je ook seks gaat hebben. Een veel moeilijker gesprek wordt het als je ze zou moeten vertellen dat je zwanger zou zijn ![]() En een tip: als je seks hebt met een condoom, moet je de penis eruit halen vóór hij helemaal slap is, en dan bovendien het condoom aan de basis van de penis vasthouden zodat hij blijft zitten. Zodat het niet nog een keer gebeurt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik vind ook dat veel jeugd het pil nemen heel licht neemt, het blijven wel hormonen die je elke dag slikt. Dus aan de TS: pil is niet alleen handig, je moet ook goed nadenken over de eventuele bijwerkingen, negatief EN positief, dus doe research naar de pil maar kijk ook naar andere vormen van anti-conceptie, praat met je ouders en vertel hen waarom je dit wilt en ga dan naar je doc. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
condoom afgegleden, is er eens kans zwanger te zijn ? ScreamxForxYou | 2 | 05-08-2009 20:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Morning after: Vraagje Verwijderd | 6 | 03-12-2003 10:35 |