Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2009, 21:06
ScreamxForxYou
ScreamxForxYou is offline
Héy,

ik en men vriend hadden seks. Toen die van mij afging gleed halverwege de condoom dus ook af ( dus de condoom hing nog half uit men vagina.( kan het niet anders verwoorden ^^ ) ) Ik maak mij best wel zorgen, maar men vriend zegt dat dit niet hoeft. Mijn laatste menstruatie was op 28/7. En de seks 5/8. ik ben nog niet aan de pil. En aan de morningafterpil raak ik ook niet. Ik had er met een goede vriend over gepraat en die zei vermits de condoom er half uit hing, ik me geen zorgen hoef te maken, en omdat ik in de 8ste dag van men cyclus zat de kans ook echt heel klein is. Moet ik gewoon wachten op mijn menstruatie ? Een kind is namelijk wel het laatste wat ik wil

Laatst gewijzigd op 07-08-2009 om 13:33. Reden: andere omschrijving
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:09
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Volgens mij is die kans gigantisch klein. Weet niet of je de pil ook slikt? Want dan is die kans nog kleiner dan klein
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:22
ScreamxForxYou
Citaat:
Volgens mij is die kans gigantisch klein. Weet niet of je de pil ook slikt? Want dan is die kans nog kleiner dan klein
néén,
Kprobeer men ouders wel te overtuigen voor wél ^^
mjàh, die willén mij ook liever niet zien vrijen dan wel

toch bedankt. x
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:24
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik had met mijn ouders ook gezeur over de pil, maar dat kwam omdat ik nog maar 12 was en had hem echt nodig voor menstruatieklachten. Maar kun je niet tegen je ouders zeggen beter het zekere voor het onzekere? Ik weet niet hoe oud je bent, maar soms moet je eigen beslissingen maken, en ik ben van mening dat als je seks hebt, het wel handig is om de pil te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:26
Alyssia
Alyssia is offline
Nouja, zelfs al is er een beetje sperma bij je vagina gekomen (dus er nog buiten, waar je het nog gewoon kunt zien zeg maar), dan wordt je daar echt niet zwanger van hoor.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, als hij er pas af is gegleden toen hij van je af ging en je hebt het condoom gewoon uit je vagina kunnen halen, dan is de kans wel echt miniem. Maar je kunt natuurlijk altijd nog een zwangerschapstest doen voor het geval dat.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:37
ScreamxForxYou
Citaat:
Ik had met mijn ouders ook gezeur over de pil, maar dat kwam omdat ik nog maar 12 was en had hem echt nodig voor menstruatieklachten. Maar kun je niet tegen je ouders zeggen beter het zekere voor het onzekere? Ik weet niet hoe oud je bent, maar soms moet je eigen beslissingen maken, en ik ben van mening dat als je seks hebt, het wel handig is om de pil te gebruiken
wel bijna 15. en ja en het is niet enkel handig voor je seks hebt. Ik heb ook zoals jij zegt menstruatieklachten enzo maar ik weet ook niet echt hoe daarover te spreken met mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 00:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
néén,
Kprobeer men ouders wel te overtuigen voor wél ^^
mjàh, die willén mij ook liever niet zien vrijen dan wel

toch bedankt. x
Ja, maar je vrijt wel. Dus dat is al geen issue meer. De vraag is nu of ze je liever wel of niet zwanger zien
Oud 06-08-2009, 09:15
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Daar ben ik het mee eens, ik denk dat ze liever hebben dat je de pil slikt en niet zwanger wordt dan dat je wel zwanger wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 12:38
Alyssia
Alyssia is offline
Je kunt ook met je ouders eens om de tafel gaan zitten, en dan zeggen dat je het nu voor jezelf veiliger vindt dat je de pil gaat gebruiken. Ten eerste omdat je het fijn vindt om te weten waar je aan toe bent (qua wanneer je ongesteld bent enzo, en het dus ook nog kan regelen ivm vakanties ed) en ten tweede omdat je nu een vriend hebt en je nooit van te voren kunt zeggen wanneer je dan met elkaar lichamelijker begint te worden.
Je hoeft natuurlijk niet per se te zeggen dat je al seks hebt gehad, zo kan het ook.

(Mijn moeder kwam gelukkig trouwens zelf met idee dat ik aan de pil ging. )
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 13:17
Little.Star
Little.Star is offline
Citaat:
Héy,

ik had vandaag men eerste keer jaja En alles ging prima enzo,
maar wanneer we stopte bleek de condoom afgegleden te zijn.
Men vriendje zegt dat dit bij het ' eruit halen ' gebeurt is.
Er was wel wat sperma gemorst op bed, en ik weet dus niet of er sperma in contact
zeg maar met mijn vagina is gekomen. mijn maandstonden zijn al zo'n 3 dagen ongeveer voorbij dus ik denk niet dat ik echt al veel risico loop . Maar ik heb daar niet echt zoveel verstand van Weten jullie misschien of die kans er is ?
ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb ^^
Hey,

ik heb het ook een keertje voorgehad toen ik de pil nog niet nam!
Ik ben toen de volgende dag wel de morning after pil gaan halen voor de zekerheid. Maar diezelfde dag zijn toevallig mn regels doorgekomen, dus die pil was mss niet nodig geweest .

Aangezien je nu dan ongeveer aan de 8ste dag van je cyclus ongeveer zit, heb je inderdaad weinig kans om zwanger te zijn. Maar sperma overleeft (in het ALLERbeste geval) maximum 5 dagen in je baarmoeder. Maar als hij niet in je klaargekomen is zonder condoom, is de kans op zwangerschap nog kleiner .

Als je je echt ongerust maakt zou ik toch gewoon de morning after pil gaan halen! Desnoods met een vriendin ofzo als je het te eng vindt (heb ik ook gedaan )

Annabel
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 18:47
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Je bent ook maar 'n paar uur per maand 'vruchtbaar'. Daarna sluit het eitje zich af, en kan er geen zaadcel meer doorheen. Volgens mij ben je na je eisprong 48 uur vruchtbaar, en daarna niet meer. Dus, die kans is sowieso al heel klein.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 19:57
Verwijderd
in aanmerking genomen dat sperma een paar dagen kan blijven leven ben je effectief dus een paar dagen per cyclus vruchtbaar.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 20:03
Verwijderd
Ja, er is een kans dat je zwanger bent. Die kans is niet enorm maar hij is er wel. Dus ga een morning-after pil halen. Daar ben je nog mooi op tijd voor. Hoewel je het beter meteen vanochtend had kunnen doen, want hoe eerder hoe beter, maar doe het dan nu maar .
Zeg tegen je moeder 'mam, ik heb heel veel pijn als ik ongesteld ben, dus ik ga nu de huisarts bellen voor de pil'. Ik zie niet in waarom dat zo'n probleem zou zijn, je hoeft niet per se meteen te vertellen dat je ook seks gaat hebben. Een veel moeilijker gesprek wordt het als je ze zou moeten vertellen dat je zwanger zou zijn .
En een tip: als je seks hebt met een condoom, moet je de penis eruit halen vóór hij helemaal slap is, en dan bovendien het condoom aan de basis van de penis vasthouden zodat hij blijft zitten. Zodat het niet nog een keer gebeurt!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:40
Verwijderd
Waarom doen ouders zo moeilijk over de pil, je zal ze eens moeten horen wanneer hun 13-jarige dochter zwanger is.
@TS: ga gewoon eens om de tafel zitten met je ouders, en zeg ze dat je geen risico wil lopen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Waarom doen ouders zo moeilijk over de pil, je zal ze eens moeten horen wanneer hun 13-jarige dochter zwanger is.
@TS: ga gewoon eens om de tafel zitten met je ouders, en zeg ze dat je geen risico wil lopen.
Omdat het moeilijk is als je eigen KIND seks wil hebben, en kindjes die seks willen hebben is nu eenmaal een... ongemakkelijke gedachte voor velen?

En ik vind ook dat veel jeugd het pil nemen heel licht neemt, het blijven wel hormonen die je elke dag slikt. Dus aan de TS: pil is niet alleen handig, je moet ook goed nadenken over de eventuele bijwerkingen, negatief EN positief, dus doe research naar de pil maar kijk ook naar andere vormen van anti-conceptie, praat met je ouders en vertel hen waarom je dit wilt en ga dan naar je doc.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten