Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2009, 14:22
Balance
Balance is offline
En dan bedoel ik zowel:
- Hulpmiddelen, bijvoorbeeld krabber, noodhamertje, etc.
- Dingen die je er altijd in hebt liggen, bijvoorbeeld eten/drinken voor als je vast komt te staan.
- Spullen die bij je auto horen, maar die er wel soms uit gaan ivm kans op diefstal, bijvoorbeeld autoradio/navigatie.

Ik ben wel benieuwd hoe vol de gemiddelde auto hier is.
En ook naar of de meesten veel luxe dingen hebben, zoals carkits enzo. Of juist niet.
Oud 11-02-2009, 14:28
Verwijderd
Mijn eigen auto is niet zo heel vol eigenlijk. Het ding heeft zelfs geen radio meer, maar wel een krabber en een (verouderde ) landkaart van Europa en Nederland.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 16:36
Verwijderd
Van alles en nog wat, maar het meeste gebruik ik nooit. Een Nederlands stratenboek uit 1988 ofzo (maar er zit toch een routebegeleider bij de radio ingebouwd), een krabber, een doek, een paar spandbanden, wat kauwgom en drop, en zo'n blauwe parkeertijdwijzerding. Het nuttigste is de paraplu.
En dan nog wat dingen die bij de auto zelf horen, zoals reservelampjes, een gereedschapsetje, een ehbo-setje (maar vast over datum als dat kan) en de krik. (Maar geen reserveband, hmz.)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 16:42
Verwijderd
Oh ja, reservelampen, gereedschapsding, krik, reserveband en sleepkabel en zo'n opvallend hesje ligt er ook nog in.

Hoe is dat geregeld in jouw nieuwe auto, Balance?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 17:02
Verwijderd
Citaat:
En dan bedoel ik zowel:
- Hulpmiddelen, bijvoorbeeld krabber, noodhamertje, etc.
- Dingen die je er altijd in hebt liggen, bijvoorbeeld eten/drinken voor als je vast komt te staan.
- Spullen die bij je auto horen, maar die er wel soms uit gaan ivm kans op diefstal, bijvoorbeeld autoradio/navigatie.

Ik ben wel benieuwd hoe vol de gemiddelde auto hier is.
En ook naar of de meesten veel luxe dingen hebben, zoals carkits enzo. Of juist niet.
Krabber
Noodhamer
Gele hesjes ( verplicht in duitsland of frankrijk )
Reservelampjes
Startkabel
Doeken

Fles water
Zak met zuurtjes en zoutjes

Autoradio
Navigatie
Laders voor alle troep die electrisch is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 17:27
MTpower
MTpower is offline
Papieren
Krabber
Trekker
Startkabels
Tray-tje energy drankjes
Zakje drop
Vest
Thuisbrengertje + gereedschap (wat ik nu al nodig heb gehad )
Radio
CD-mapje aan zonneklep
Navigatie
Pen + papier

Wat ik er nog in moet doen:
M'n geluidsinstallatie (heb ik liggen, moet ik nog inbouwen)
Ruitentikker
Brandblussertje
Reflecterende hesjes
Reserve lampjes
En wil die thuisbrenger vervangen door een normale velg zodat ik harder dan 80 mag rijden mocht ik nog eens een lekke band krijgen

Laatst gewijzigd op 12-02-2009 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 17:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Oh ja, reservelampen, gereedschapsding, krik, reserveband en sleepkabel en zo'n opvallend hesje ligt er ook nog in.

Hoe is dat geregeld in jouw nieuwe auto, Balance?
Ja stiekem probeer ik zo ideeën op te doen voor wat ik nog nodig heb

Ik heb maar vluchtig gekeken, maar ik zag in elk geval een gevarendriehoek, hesje, ehbo-doos en nog een doosje waar vermoedelijk een plaksetje in zit. Geen reserveband en krik, maar zoiets zou ik toch ook nooit gebruiken
Verder een autoradio en dat was het, denk ik. Moet nog wel wat dingetjes kopen dus.

In mijn huidige auto heb ik een complete crashset liggen; luchtbed, slaapzak, plaid, extra paar schoenen en een tas met schone kleding/verzorgingsproducten/make-up Ik kan haast onvoorbereid op vakantie
Oud 11-02-2009, 17:56
PV
PV is offline
stratenkaart, stratenboek, ijskrabbertje, doekje om voorruit mee schoon te poetsen, bandjes voor rond de gordels zodat die niet in je vel snijden als je zomers gekleed bent, autoradio (frontje haal ik er uit), parkeerkaart, noodhamertje, een deken, een petje, een zaklamp, wegwerpfototoestelletjes, een reservewiel + gereedschap, kauwgom, lege flesjes (nog te vullen met water om ruiten schoner te maken), een krat om boodschappen in te dragen; een doos met o.a. brandblusser, branddeken, twee fluorescerende hesjes, twee lampensetjes (geen idee of die passen eigenlijk), een gevarendriehoek, een verbanddoos die bijna over de datum is, autowasspullen, een oude versleten trui om sneeuw mee weg te kunnen vegen , sleepkabel, startkabels; een gereedschapskist met o.a. hamer, schroevendraaiers, tangen, spijkers, rolmeter, waterpas etc.

mja, de kofferbak ligt al halfvol voor ik vertrek
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 21:42
Balance
Balance is offline
Ik snap nou ineens waarom je de kofferbak van de Kia te klein vond
Oud 11-02-2009, 23:19
KIET
KIET is offline
Autopapieren (kentekenbewijs, groene kaart, APK-formulier), schadeformulier, pen, leeg cd-hoesje en het doosje voor de front van de radio in het handschoenenvakje.
Parkeerschrijf en een kleine paraplu (in 2 jaar nooit gebruikt ) in het portiekvak links, trekker met dubbele kant, wegenkaart Benelux, stadskaart Breda en alcoholgel voor de handen in het portiervak recht. De ijskrabber ligt in de wintermaanden op de plek van de tweede asbak tussen de stoelen.
In het vak achter de bijrijderstoel een gemeentegids met plattegronden voor de oorden die daar onder vallen.
In de kofferbak ligt onder de bodem een reserveband, krik (ook handig om haringen de grond in te slaan als je een hamer vergeten bent) en een doosje lampen en zekeringen.
In de kofferbak zelf ligt, in een winkelkrat, een zonnescherm (gekregen van de garage), een kruismoersleutel, de krabber als het zomer is, een LED-lampje, een regen- en/of (soms) een reservejas, een gevarendriehoek, een EHBO-kit, en een noodtas. Daarin zitten startkabels, een multitool, zaklamp, sleepkabel, hesje en speciale lijm voor de ruitverwarming (wat niet werkte). Ook kan je het tasje als gevarendriehoek gebruiken.
Verder heb ik een radio met uitneembaar front - al heb ik dat bijna nooit gedaan - en soms een navigatiesysteem wat ik anders in huis bewaar. Op de hoedenplank ligt een bedrukt nummerbord en staat een ventilator/verwarming omdat mijn achterruitverwarming het niet doet. Helaas is dat ding ook niet alles

Eten/drinken en andere vloeistoffen (of andere zooi) neem ik alleen mee als er een kans is dat ik het nodig heb bij een rit. Eigenlijk moet ik nog eens een noodhamer aanschaffen, maar ik vergeet dat steeds.

Wat er in de 96 ligt weet ik niet precies, zo vaak/veel rij ik er momenteel niet mee. Wel nagenoeg alle vloeistoffen zijn aanwezig; water, koelvloeistof, olie, brandstof en loodvervanger. Touw/sleepkabel ook, en wat basisgereedschappen. In de 95 heb ik niet echt gekeken wat ik erbij gekregen heb; op het moment liggen er reservestoelen en banken in. Maar die gaat voorlopig ook niet de weg op, dus dat maakt weinig uit
Oud 12-02-2009, 20:45
Ivo
Ivo is offline
FF denken wat er in het krat zit wat nu in de schuur staat. M'n dagelijkse auto is namelijk in restauratie. Daar zit nu dus helemaal NIETS in. Geen motor, ramen, deuren, stoelen noem maar op...

Maar de dozen met spullen wat er allemaal uit kwam (en die er ook weer in gaan als hij klaar is) zijn gevuld met:

- 4 veiligheidshesjes, 1 voor elke zitplaats. Ik kom vanwege m'n werk (wegenbouw) toch om in die dingen.
- EHBO-set
- gevarendriehoek
- reserve lampen setje
- krik
- reservewiel
- lakstift
- Nood sluiter gereedschapsding voor electrisch schuifdakje (voor als het electrische mechanisme stuk is, dat je hem nog met de hand dicht kan maken)
- wat gereedschap
- omvormer (12V ->230V), handig omdat ik soms voor langere tijd geen stroom bij de hand heb. Kan ik tenminste batterijen, fotocamera en telefoons e.d. in de auto opladen.
- sleepkabel
- wat pennen
- kladblokje
- schadeformulier
- een paar wegenkaarten
- cd-mapje
- startkabels
- brandblussertje
- ijskrabber
- trekkertje
- zeemspons
- 1 of 2 fleece dekens
- fles water (1,5l)
- flesje olie
- kan ruitenwisservloeistof
- witte aanhangerkentekenplaat
- afneembare kogel van de trekhaak + gereedschap om die vast te zetten.

En dat komt allemaal uit een Mini..... En moet er ook weer in.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 21:16
Verwijderd
Citaat:
FF denken wat er in het krat zit wat nu in de schuur staat. M'n dagelijkse auto is namelijk in restauratie. Daar zit nu dus helemaal NIETS in. Geen motor, ramen, deuren, stoelen noem maar op...

Maar de dozen met spullen wat er allemaal uit kwam (en die er ook weer in gaan als hij klaar is) zijn gevuld met:

- 4 veiligheidshesjes, 1 voor elke zitplaats. Ik kom vanwege m'n werk (wegenbouw) toch om in die dingen.
- EHBO-set
- gevarendriehoek
- reserve lampen setje
- krik
- reservewiel
- lakstift
- Nood sluiter gereedschapsding voor electrisch schuifdakje (voor als het electrische mechanisme stuk is, dat je hem nog met de hand dicht kan maken)
- wat gereedschap
- omvormer (12V ->230V), handig omdat ik soms voor langere tijd geen stroom bij de hand heb. Kan ik tenminste batterijen, fotocamera en telefoons e.d. in de auto opladen.
- sleepkabel
- wat pennen
- kladblokje
- schadeformulier
- een paar wegenkaarten
- cd-mapje
- startkabels
- brandblussertje
- ijskrabber
- trekkertje
- zeemspons
- 1 of 2 fleece dekens
- fles water (1,5l)
- flesje olie
- kan ruitenwisservloeistof
- witte aanhangerkentekenplaat
- afneembare kogel van de trekhaak + gereedschap om die vast te zetten.

En dat komt allemaal uit een Mini..... En moet er ook weer in.
Whut???? met die lijst zou ik het met mijn 206 al moeilijk hebben man
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 18:52
MTpower
MTpower is offline
Oja, zo'n omvormer heb ik ook, handig ding
En zo'n verdeelkastje, zodat ik nu 4 12V aansluitingen heb ipv 1.
Oud 15-02-2009, 13:23
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Whut???? met die lijst zou ik het met mijn 206 al moeilijk hebben man
Het meeste raak je in een Mini al kwijt onder de achterbank, en in de 'bakken' naast de achterbank. En natuurlijk in het reservewiel dat is anders toch een loze, lege ruimte.

Cd's, pennen en dat soort zooi in het dashbordkastje. Blussertje onder de bijrijdersstoel (voorzijde, zodat je er wel bij kan als bestuurder zijnde.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten