Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 23:22
scorpio_og
scorpio_og is offline
Zomaar ffkes dit:
Zinloos geweld.
Je kent het wel iedereen heeft een groote mond,
tot ik er zelf slachtoffer van wert op klaar lichte dag en twee jonges tegen mij begonen en zelfs een helm tegen me kom aan wilde rammen,

Nou dan zal ik jullie wat zegen kij k uit want hoeveel mensen er ook staan niemand kijkt om naar je daar schrok ik van er stonde veel omstanders maar niemand deet iest, terweil ik in me eentje tegen twee jonges van 16 vocht en een vriendin van me om afstand bang toekeek nou ik heb een geluk....de helm ging mis van me hooft om dat ik hem sloeg in ze gezicht en uit eindelijk was er ëën van de meer als 12omstanders die lef toonde de politie tebllend ie ook reeks kwam.

Je woord er bang van dat niemand helpt of zo,
Mensen rod op mee stoeren praatjes wachten jullie die het hebben maar af tot zei het slachtoffer woorden en alleen tegen een groep staan en niemand helpt.
Ik zit nu middels met een blauw oog...en dikke wenkbrauw..maar hun dat weet ik niet ze hebben vast ook pijn maar ze zullen het niet afleren.

doe trouwens bij zo iets wel aangifte hielp bij mij ook hij is gepakt en was bekende ij krijgt nu een rechtzaak wegens.
geweldpleging/mishandeling met wapens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 23:27
lady_x
lady_x is offline
damn dat is best wel kut ja, vooral als je in een buurt woont waar veel vreemdelingen wonen en veel geweld van toepassing is
Oud 01-08-2002, 00:20
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:
damn dat is best wel kut ja, vooral als je in een buurt woont waar veel vreemdelingen wonen en veel geweld van toepassing is
Wat versta je onder vreemdelingen?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Wat versta je onder vreemdelingen?
Vreemde mensen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 00:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Vreemde mensen
Ok
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 10:53
scorpio_og
scorpio_og is offline
Het was een donker knul vermoed turks (geen discriminatie hoor)
en was met twee man zo'n 16 maar howh mensen,
julie beginen over vreemdelingen maar het zijn ook onze buren die het doen hoor en wie heeft het ooit meegemaakt please vertel je verhaal.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 11:12
lady_x
lady_x is offline
Ik heb het al zien gebeuren. Een Marokkaan die een oud vrouwtje haar tas meenam en wegvluchtte. Mijn broer die werd bedreigd door een Turk met een mes. Mijn andere broer zijn gsm gestolen door een Turk. Ikzelf lastig gevallen door twee jonge Turken van zeg maar 14 jaar. En nochtans woon ik niet in een vreemdelingen buurt maar pal in de stad.
Geen discriminatie hoor maar waarom zijn het steeds vreemdelingen die zoiets doen..
Oud 01-08-2002, 12:07
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Geen discriminatie hoor maar waarom zijn het steeds vreemdelingen die zoiets doen..
Om te beginnen lijkt het me beter om over allochtonen te spreken in plaats van vreemdelingen, aangezien een vreemdeling niet per definitie van Turkse of Marokkaanse afkomst hoeft te zijn. Bovendien vind ik het tamelijk generaliserend om te stellen dat het steeds allochtonen zijn die zoiets doen. Dergelijke dingen kunnen ook door niet-allochtonen worden gedaan.
Oud 01-08-2002, 12:34
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Om te beginnen lijkt het me beter om over allochtonen te spreken in plaats van vreemdelingen, aangezien een vreemdeling niet per definitie van Turkse of Marokkaanse afkomst hoeft te zijn. Bovendien vind ik het tamelijk generaliserend om te stellen dat het steeds allochtonen zijn die zoiets doen. Dergelijke dingen kunnen ook door niet-allochtonen worden gedaan.
dat kan zeker maar niet in zo'n hoog percentage
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 12:34
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
lady_x schreef:

volgens mij zijn het vooral vreemdelingen die zoiets doen, omdat er erg weinig mensen zijn die hen accepteren en ze hebben het ook niet gemakkelijk... volgens mij zoeken ze iets waardoor ook iemand eens aandacht aan hen besteed...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 13:38
scorpio_og
scorpio_og is offline
vaak lokke hun ook veel dingen uit, zowert er tegen mij zomaar kaaskoop geroepen en aangezien ik voor me land ben riep ik vrolijk net zo hard kut stink turk trug.
maarjah zo gata het wel mis
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:23
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

dat kan zeker maar niet in zo'n hoog percentage
Welk percentage bedoel je? Mijn punt is dat dergelijke uitspraken gevaarlijk zijn omdat ze gemakkelijk aanleiding kunnen geven tot het discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen. Zolang ik geen cijfers heb gezien die het aantal begane misdrijven door allochtonen en niet-allochtonen weergeven weiger ik te aanvaarden dat dit percentage voor allochtonen hoger zou liggen.
Oud 01-08-2002, 14:49
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Welk percentage bedoel je? Mijn punt is dat dergelijke uitspraken gevaarlijk zijn omdat ze gemakkelijk aanleiding kunnen geven tot het discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen. Zolang ik geen cijfers heb gezien die het aantal begane misdrijven door allochtonen en niet-allochtonen weergeven weiger ik te aanvaarden dat dit percentage voor allochtonen hoger zou liggen.
er zijn al zoveel onderzoeken naar geweest en er bleek steeds uit dat het zo was.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:19
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
mijn zus werd bijna van haar jas (waar best belangrijke dingen in zaten) beroofd, gelukkig kwam ze er net aanlopen en hebben de daders (2 turkse of Marokkaanse jongens) de jas laten vallen en zijn er vandoor gegaan (jas hing ergens over een stoel ofzo)

Diezelfde middag ging mijn zus even langs de supermarkt, toen ze de straat uit fietste zag die 2 zelfde jongens staan op de brug waar ze overheen moest. Ze is toen teruggegaan.

Een dag daarna moest mijn zus naar haar werk. Ze was al een eindje op weg toen ze plotseling van haar fiets werd getrokken en op de grond werd gesmeten. (Jawel hoor: dezelfde 2 jongens) Ze begonnen haar te slaan enzo, maar mijn zus begon ze heel erg hard uit te schelden zodat de buurtbewoners het ook zouden horen (ik ga maar niet schrijven wat ze zei, het was een beetje erg discriminerend nl.) toen zijn die jongens ervandoor gegaan en mijn zus is vanaf haar werk door mijn moeder opgehaald en ze heeft toen de politie gebeld.
Ze heeft die jongens daarna geloof ik niet meer gezien.
Tja, spijtig maar waar: weer vreemdelingen.
Oud 01-08-2002, 17:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

er zijn al zoveel onderzoeken naar geweest en er bleek steeds uit dat het zo was.
Weet je ook of deze onderzoeken als volledig betrouwbaar kunnen worden beschouwd? Als dat inderdaad het geval is kun je inderdaad concluderen dat het percentage misdrijven onder allochtonen hoger is dan onder niet-allochtonen. Dit wil echter nog niet zeggen dat iedere allochtoon per definitie een misdadiger is, en dat is een aspect waar wel rekening mee gehouden dient te worden.
Oud 01-08-2002, 21:12
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Weet je ook of deze onderzoeken als volledig betrouwbaar kunnen worden beschouwd? Als dat inderdaad het geval is kun je inderdaad concluderen dat het percentage misdrijven onder allochtonen hoger is dan onder niet-allochtonen. Dit wil echter nog niet zeggen dat iedere allochtoon per definitie een misdadiger is, en dat is een aspect waar wel rekening mee gehouden dient te worden.
uiteraard is niet elke allochtoon een misdadiger, ik heb veel vrienden onder de allochtonen.

maar van alle gevallen van criminaliteit jegens mijzelf, vrienden of familie die ik mij kan herinneren ging het om allochtonen. je mag nog zo politiek correct zijn als je wil, loop 's avonds om tien uur maar eens door sledderlo (migrantenwijk in genk), op je gemak voel je je niet. ik wil wel alle redenen aanvaarden, ze hebben het niet makkelijk, zitten in een vicieuze cirkel etc.
maar het betert er niet op als ik op de speelplaats italianen onder elkaar hoor opscheppen over hoeveel ze al gepikt hebben en hoeveel jongens ze al in elkaar hebben geslagen. de marokkaanse jongeren bij mij op school hebben een soort getto gevormd. hen vies bekijken kan aanleiding geven tot heuse bedreigingen. ik snap dat ze zich soms geviseerd voelen, want dat is soms ook zo, maar ze overdrijven. te lang naar een van hen kijken, en je bent een racist.

natuurlijk doen autochtone jongeren dit soort dingen ook, ik wil zeker niet generaliseren, maar vraag het aan eender wie in een migrantenwijk woont (hetzij in brussel, antwerpen, genk of ergens in holland): vele inbraken/carjackings/bagjackings gebeuren door migranten.

damn, nu voel ik mij net iemand van het vlaams blok. ik wil echt niet generaliseren, en persoonlijk ben ik een echte voorstander van de hele multiculturele samenleving, maar soms stel je je vragen...
Oud 01-08-2002, 21:39
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rozijntje schreef:

natuurlijk doen autochtone jongeren dit soort dingen ook, ik wil zeker niet generaliseren, maar vraag het aan eender wie in een migrantenwijk woont (hetzij in brussel, antwerpen, genk of ergens in holland): vele inbraken/carjackings/bagjackings gebeuren door migranten.
Wellicht is het in dat verband een goed idee om in samenwerking met allochtone welzijnswerkers projecten op te zetten die er op gericht zijn om allochtone jongeren zich zodanig te laten ontplooien dat ze niet meer op dergelijke praktijken aangewezen hoeven te zijn, zodat de criminaliteit onder allochtone jongeren afneemt. Juist door zich met criminele praktijken bezig te houden werken deze allochtone jongeren de vooroordelen tegen hen zelf in de hand, en ik denk dan ook dat het de taak van de allochtone welzijnswerkers moet zijn om deze jongeren daarvan bewust te laten worden.
Oud 02-08-2002, 17:56
Da King
Da King is offline
Ik heb op stap wel eens een harde elleboogstoot in mijn gezicht gehad. Een vriend van mij reageerde daarop door die gast aan te tikken en vragen waar hij mee bezig was. Toen is heeft hij ook een paar flinke klappen gekregen. Er is toen bewaking bij gekomen en die twee gasten hebben een cafeverbod gekregen (het bleken later trouwens twee drugsdealers te zijn)

ow, en ik ben een keer uitgescholden voor "vieze kuthollander" maar ik weet niet of dat ook zinloos geweld is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten