Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 08-03-2009 om 13:05. |
![]() |
|
Dat het niet werkt om je partities uit te breiden is logisch: ze liggen niet fysisch achtereen. Bekijk het zo: je probeert twee stukken stof aaneen te naaien maar het ene stuk stof ligt bij mij en het andere stuk stof ligt bij jou. Om ze aaneen te krijgen, moeten ze eerst tegen elkaar liggen, voordat je ze aaneen krijgt.
De truc die ik geef kan je ook gewoon vanuit dat rechtsklikmenu dat je in je eerste screenshot geeft doen: in plaats van een stationsletter geef je dan gewoon een pad op (het zal wel exacter uitgelegd zijn in de help van computerbeheer, want ik heb hier niet direct Windows bij de hand om alles exact op te zoeken). Maar neem maar van mij aan dat het exact zo gaat als een stationsletter veranderen, alleen krijg je dan een pad op een NTFS-volume ![]() Trouwens, als ik nog een suggestie mag doen: maak in het vervolg wat minder partities aan, dan krijg je deze zooi ook niet zo. Je kan in Windows altijd een pad mounten als driveletter als je dat per se zou willen (al zie ik het nut daarvan niet in, maar ik zie het nut van driveletters ook niet in). Bovendien zie ik al helemaal het nut niet van die koppelpartities (er bestaan systemen om je partities dynamisch van grootte aan te passen, op Linux is daarvoor LVM, voor Windows zou ik het niet weten), maar om je koppel2 nu een primaire te maken in plaats van een logische zie ik ook niet wat daar het voordeel van is. Tenzij je goede redenen hebt voor veel partities, ben je meestel best af met een drietal partities: een systeempartitie, een documenten/data-partitie en eventueel een programmapartie, rotzooipartitie of swappartitie.
|
@ je laatste opmerking, ik wil ook niet dat ie primair is ik krijg m alleen niet op logisch station
![]() ![]() edit: ik heb er nu een logische partitie van gemaakt en ik ga nu alle data uit Games vrij maken zodat ik de huidige Games schijf aan de movies schijf kan "breien" ![]() Laatst gewijzigd op 08-03-2009 om 17:24. |
![]() |
|
Dat naaiverhaal is ook maar een analogie, maar fysisch komt het wel daarop neer in ieder geval. Je kan één partitie in normale omstandigheden niet gefragmenteerd opslaan op je schijf (in de praktijk zal dat wel een of ander gepruts voor bestaan, maar dat zal uiteindelijk ook maar neerkomen op de computer wijs te maken dat het wel aaneen staat; voor een gevirtualiseerde computer is het bv. wel denkbaar dat 1 partitie gefragmenteerd op schijf staat, maar dan wel als bestand op een ander schijfsysteem, dus in jouw geval heb je daar niets aan).
Hetgene je nu aan het doen bent zou trouwens moeten werken, al vond ik het niet de moeite dat te vermelden (want waarschijnlijk zit je nu enkele uurtjes data te verplaatsen van de ene partitie naar een andere).
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
games -> D schijf -> nieuwe gamesschijf en an movies uitbreiden met oude gamesschijf (verwijderd) of..: games -> nieuwe gamesschijf en dan movies uitbreiden met oude gamesschijf (verwijderd) |
![]() |
|
|