Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2009, 11:57
Young Predator
Young Predator is offline
Op school zijn wij bezig met een project die de versbranche een nieuwe formule op dient te leveren. Een overkoepelende organisatie die alle versbranches onder 1 dak vestigt, met als doel de krachten te bundelen tegen de supermarkten.

Ik zou graag willen weten wat de redenen zijn waarom jullie er voor kiezen jullie versproducten te kopen bij een supermarkt en/of een versspeciaalzaak.
Ook wil ik graag jullie perceptie en associatie van de versbranche willen weten.

Alvast bedankt.
Oud 17-02-2009, 14:58
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik koop mijn versproducten (groente/fruit bedoel je?) bij de supermarkt, omdat dat makkelijk is en ik dan maar één keer hoef te gaan. Voel me slecht op mijn gemak als ik eerst bv fruit bij de groentekraam koop om vervolgens daarmee de supermarkt in te gaan omdat ik ook andere dingen nodig heb. Als ik met de auto boodschappen zou doen, zou dat anders zijn, omdat ik het dan gewoon in de auto zou kunnen laten liggen.
Oud 17-02-2009, 15:08
KiMZz
KiMZz is offline
Ik doe alle boodschappen bij de Albert Heijn, of t nou vlees(waren), groente of fruit is. In het winkelcentrum hier heb je namelijk wel 3 supermarkten, maar geen groenteboer o.i.d.
En al zou die er zijn, dan nog zou ik t bij de AH halen, ik wil niet naar 3 of 4 winkels gaan voor eten wat net zo lekker, goedkoper en makkelijker is bij de AH.

Dat is ook mijn perceptie bij de versbranche: het is vaak duurder dan bij de supermarkt en qua smaak geen verschil.
Misschien dat vlees van de 'echte' slager nog een optie zou zijn als t niet zo duur zou zijn. Maar bij de AH heb je ook genoeg keus uit vlees.
Oud 17-02-2009, 15:22
AzN
AzN is offline
Als ik op kamers ben, koop ik m'n groente en fruit bij Nettorama (goedkoopst en 't dichtstbij mijn huis).
Als ik bij m'n ouders ben, kopen zij 't op de markt of bij zo'n Turkse groenteboer (goedkoop en 'n grote voorraad).
Oud 17-02-2009, 16:35
Martine1986
Martine1986 is offline
Groente en fruit koop ik bij een turkse supermarkt omdat ze bij de ah een heel klein assortiment hebben van vieze/oude groente en fruit dat ook nog eens erg duur is. Als er een bakker in de buurt zou zitten zou ik daar ook brood halen omdat ik dat ook erg smerig vind bij de ah, maar ik ben meestal te lui om daar zo veel moeite voor te doen. Geitenkaas koop ik het liefst op de markt, maar meestal heb ik net op markt-ochtend geen tijd, dus uit pure wanhoop haal ik dat ook maar bij de ah (duur!).
Oud 19-02-2009, 16:46
Verwijderd
Waarom bij de supermarkt? Omdat ik lui ben natuurlijk, gezien er geen groenteboer of slager op loopafstand is en wel een supermarkt. Wel een Turkse winkel naast de supermarkt, daar haal ik dan ook verse groente (want die is met enige regelmaat biologisch en goedkoper).

Brood haal ik niet bij de bakker op de hoek omdat het helemaal niet lekkerder is dan supermarktbrood. Als ik een bakker zou kennen die wel lekker echt brood heeft, zou ik daar wel naartoe gaan, maar 't is tegenwoordig overal supermarktkwaliteit.

Markt kom ik eigenlijk nooit want da's op een doordeweekse ochtend en een eindje fietsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten