Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 16:00
M@rco
M@rco is offline
M'n broer krijgt binnenkort chello, en in de brief die hij daarover heeft gehad van UPC stond dat 'ie óf voor een netwerkkaart moest zorgen, óf voor een USB-adapter. Omdat een standaard netwerkkaart niet in zijn PC past (hij heeft een HP met 1 of ander afwijkend formaat?) moet 'ie op zoek naar een USB adapter.

Kan iemand me vertellen hoe zo'n ding eruit ziet en hoeveel het ongeveer kost? Heb er nl. nog nooit van gehoord... dat zou dan een adapter zijn waar je een UTP-kabel op aansluit en vervolgens op je USB-poort aansluit.
Oud 31-07-2002, 18:05
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Een USB adapter is (veelal) een pci kaartje waar twee USB poorten op zitten.
Maar als een standaard NIC al niet in die pc past, heb ik zo m'n twijfels of er een USB kaartje in kan. Maar ik kan er natuurlijk compleet naast zitten
Oud 31-07-2002, 18:41
RenT
RenT is offline
Gewoon een 'USB netwerkkaart' toch?
Kan t niet zo goed uitleggen.... t is gewoon een klein 'kastje' waar je UTP-kabel ingaat, op je pc aangesloten via je USB-poort.
Oud 31-07-2002, 19:11
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
RenT schreef:
Gewoon een 'USB netwerkkaart' toch?
Kan t niet zo goed uitleggen.... t is gewoon een klein 'kastje' waar je UTP-kabel ingaat, op je pc aangesloten via je USB-poort.
Dan moet er wel een USB aansluiting op de pc zitten. Zo niet: USB adapter.
Oud 31-07-2002, 21:29
Orion84
Orion84 is offline
zal idd wel een kastje zijn dat hetzelfde doet als een netwerkkaart (nic), maar op de USB poort wordt aangesloten ipv PCI slot.

gewoon naar pczaak gaan en vragen, ze snappen vast wel wat je bedoeld

[edit]
ff in alternate.nl prijslijst gekeken en daar staat er eentje van sitecom voor 45 euro'tjes
Oud 01-08-2002, 09:02
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Hierbij een plaatje van een USB adapter...

Een pci kaartje dus...
Oud 01-08-2002, 15:54
M@rco
M@rco is offline
Die zullen ze wel niet bedoelen dan... zie niet in hoe die een netwerkkaart moet vervangen

En heb er idd eentje bij Alternate gevonden.. bedankt

Laatst gewijzigd op 01-08-2002 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:31
RenT
RenT is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Hierbij een plaatje van een USB adapter...

*img*

Een pci kaartje dus...
Dat is een USB-controller.... klinkt bijna hetzelfde maar je hebt er nix aan als je wil internetten via de kabel
Oud 02-08-2002, 09:37
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Chello biedt twee aansluitmogelijkheden aan voor op je pc. Via ethernet of via USB. Het gaat dan om de connectie tussen de pc en de kabelmodem. Zodoende moet je zelf regelen voor een ethernet aansluiting of een USB aansluiting op je pc. Heb je geen USB (Ik dacht dat de topic starter dat niet had) dan kun je een USB adapter aanschaffen.

Er moet wel gemeld worden dat een ethernet aansluiting betere prestaties levert in vergelijking met USB.
Oud 02-08-2002, 10:10
M@rco
M@rco is offline

chello levert toch alleen maar een ethernetaansluiting? Tenminste, zo zit het hier bij mij: UTP kabel van kabelmodem naar m'n netwerkkaart. Zie niet in hoe het anders kan?
Oud 02-08-2002, 11:57
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
M@rco schreef:

chello levert toch alleen maar een ethernetaansluiting? Tenminste, zo zit het hier bij mij: UTP kabel van kabelmodem naar m'n netwerkkaart. Zie niet in hoe het anders kan?
Wat heeft u minimaal nodig om gebruik te maken van chello?

USB of Ethernet...
Oud 02-08-2002, 12:37
M@rco
M@rco is offline
Ja, maar 't is mij alleen niet echt duidelijk wat ze met een USB-adapter bedoelen...

Ik neem toch maar aan dat ze zo'n USB-netwerkadapter bedoelen, ze kunnen toch moeilijk een UTP-kabel in je USB poort proppen

Waarom kan die gast dan ook geen normale PC nemen waar gewoon een ethernetkaartje in past...
Oud 03-08-2002, 21:04
stud
stud is offline
ik weet niet waar jij (en je broer) wonen, maar in het noorden van het land kun je heel eenvoudig voor je chello-info bij het kabelbedrijf terecht.
het gaat dan om eneco energie noordoostfriesland tel: 0519-298211, even vragen naar iemand van kabel-noord en waarschijnlijk krijg je binnen 5 minuten antwoord op je vraag...
(ook al woon je toevallig niet in friesland!!!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten