Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2009, 11:50
Mobius
Mobius is offline
Kinders,

Over anderhalve maand is het weer tijd om van abonnement te wijzigen/behouden, en dit gaat natuurlijk gepaard met een nieuwe foon. Nu ben ik wat aan het rondkijken en die nieuwe Googlephone lijkt me wel wat.

Heeft iemand deze telefoon al? En wat vind je ervan?
Oud 17-02-2009, 11:59
KiMZz
KiMZz is offline
Ik werk in de T-Mobile shop en vind m stoer
Oud 17-02-2009, 12:05
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Ik werk in de T-Mobile shop en vind m stoer
hoe vind je hem in vergelijking met Windows mobile en de OS van de Iphone?
Oud 17-02-2009, 14:23
KiMZz
KiMZz is offline
De G1 heeft natuurlijk voor- en nadelen ten opzichte van de iPhone en de Windows Mobile toestellen...

Pro's: volledig toetsenbord (niet bij alle HTC's en iphone), open-source besturingssysteem waardoor er allerlei applicaties voor kunnen worden ontwikkeld door iedereen, constante sync met gmail (maar dit kan ook een nadeel zijn wanneer je geen gmail gebruikt), het uiterlijk is apart en vernieuwend (manier waarop hij open schuift bijvoorbeeld), menu-icoontjes zijn leuk uitgewerkt, 8GB geheugenkaart meegeleverd, maar je kunt er ook een 16GB kaartje in stoppen bijvoorbeeld

Cons: het touchscreen is minder 'smooth' dan bij de iphone, net als bij de iphone werkt bluetooth alleen in combinatie met een bluetooth headset of carkit en niet met een ander apparaat, wat bij Windows Mobile wel mogelijk is, je hebt altijd verbinding met internet, wat de standby tijd enorm verkort (zelfs korter dan de iphone, iphone is maximaal 2 dagen standby, ga uit van 1 dag bij iphone en 6-12 uur bij G1), de iphone is makkelijk te updaten via itunes, bij de G1 zal dat waarschijnlijk 'over the air' zijn, de iphone kun je zelf herstellen (restore) via itunes zodat al je gegevens geback-upt worden op je pc wanneer de iphone niet meer (goed) werkt, vooralsnog is de software op de G1 alleen Engels- en Duitstalig dus daar zul je aan moeten wennen, de update met Nederlandse taalinstellingen worden eind maart verwacht....

Ik héb een Windows Mobile toestel, maar als ik zou moeten kiezen tussen de iPhone en de G1 kies ik de G1, omdat er al meer dan 100.000 iphone-gebruikers rondlopen in Nederland, en het een stoer ding is..

Oh ja, je moet een Gmail account hebben om de G1 te kunnen gebruiken. Bij het eerste gebruik van je G1 moet je bij de setup je Gmail instellen, anders kun je hem niet gebruiken.
(Is natuurlijk wel logisch voor een telefoon ontwikkeld door Google, maar niet iedereen gebruikt Gmail..)

Laatst gewijzigd op 17-02-2009 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 17:46
Mobius
Mobius is offline
Dank je wel Kim, voor deze openbaring. Ik zit momenteel inderdaad heel hard te twijfelen tussen de iPhone en de G1. Ik zou voor de G1 kiezen voor de open source en Gmail, voor de rest is het toetsenbord op de iPhone gewoon touch-screen geïntegreerd en bevat sowieso 16 GB opslagruimte. Maar die open source...damn, dat is hét paradepaardje van het ding.

Mijn grote vraag is eigenlijk: hoe degelijk is het ding? Een collega liet een paar dagen terug zijn iPhone van de trap vallen en er mankeerde niets aan het ding.

Ik zal hoogstwaarschijnlijk toch wel standaard een lader mee moeten nemen, iets wat ik met mijn huidige telefoon nooit hoef te doen (Sony Ericsson k800i). Maargoed, dat ding kan ook een stuk minder.
Oud 18-02-2009, 00:16
Blaf
Blaf is offline
bedankt kim
Oud 19-02-2009, 21:05
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
waarom heb ik dankzij de topictitel bananaphone in mijn hoofd?
Oud 20-02-2009, 09:01
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
waarom heb ik dankzij de topictitel bananaphone in mijn hoofd?
Ik denk dat je gewoon trek hebt in een banaan. Eet er eentje op, dan gaat het wel over.
Oud 20-02-2009, 21:55
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Dank je, het heeft geholpen
Oud 20-02-2009, 23:14
Blaf
Blaf is offline
weet je het al mobius??
Oud 22-02-2009, 19:25
Mobius
Mobius is offline
Waarschijnlijk wordt het de iPhone, maar dat vind ik dan ook weer zonde omdat er later dit jaar een nieuwe versie van uitkomt...
Oud 23-02-2009, 19:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Waarschijnlijk wordt het de iPhone, maar dat vind ik dan ook weer zonde omdat er later dit jaar een nieuwe versie van uitkomt...
Waarom alsnog de iPhone?
Oud 23-02-2009, 23:59
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb de Gphone, ik vind het een erg toffe telefoon en ik ben erg tevreden De batterij, ik zit best veel op youtube en internet, 's avonds is de batterij halfleeg. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel je zit te spelen met je telefoon.
Hij is al een paar keer van mijn bed gestuiterd (ik gebruik hem ook als wekker) en hij mankeert niks.
Oud 24-02-2009, 10:37
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Waarom alsnog de iPhone?
Die vind ik er toch nog iets mooier en steviger uitziet dan de G1. Volgende maand ga ik eens even naar de winkel om ze beide werkend te zien (de iPhone heb ik al gezien, maar toch) en dan maak ik de keuze definitief.
Oud 02-03-2009, 15:16
Verwijderd
Citaat:
iphone is maximaal 2 dagen standby
Dat lees ik dus overal, maar dat klopt gewoon niet voor mijn iphone 8gig(?)

Als ik hem gewoon op standby laat (dus echt niet/nauwelijks gebruik) haalt hij makkelijk 3-4 dagen?

Ik heb hem nu 2 dagen vrij intensief gebruikt voor muziek en internet (ik was niet thuis) en de batterij is nu halverwege.

In ieder geval; Ik kan weinig zeggen over googlephone. Wel kan ik zeggen dat de iphone echt perfect werkt en je er geen spijt van zal krijgen. Misschien is het t wel waard om op de nieuwe versie te wachten, al weet ik niet in hoeverre hij ook daadwerkelijk veranderingen zal doorvoeren naast meer geheugen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 23:28
mononoke hime
mononoke hime is offline
Citaat:
Cons: het touchscreen is minder 'smooth' dan bij de iphone, net als bij de iphone werkt bluetooth alleen in combinatie met een bluetooth headset of carkit en niet met een ander apparaat, wat bij Windows Mobile wel mogelijk is, je hebt altijd verbinding met internet, wat de standby tijd enorm verkort (zelfs korter dan de iphone, iphone is maximaal 2 dagen standby, ga uit van 1 dag bij iphone en 6-12 uur bij G1), de iphone is makkelijk te updaten via itunes, bij de G1 zal dat waarschijnlijk 'over the air' zijn, de iphone kun je zelf herstellen (restore) via itunes zodat al je gegevens geback-upt worden op je pc wanneer de iphone niet meer (goed) werkt, vooralsnog is de software op de G1 alleen Engels- en Duitstalig dus daar zul je aan moeten wennen, de update met Nederlandse taalinstellingen worden eind maart verwacht....

Oh ja, je moet een Gmail account hebben om de G1 te kunnen gebruiken. Bij het eerste gebruik van je G1 moet je bij de setup je Gmail instellen, anders kun je hem niet gebruiken.
(Is natuurlijk wel logisch voor een telefoon ontwikkeld door Google, maar niet iedereen gebruikt Gmail..)

Ik heb de G1 en ben er ontzettend blij mee. Om even te reageren op de cons van KiMZz, ik ben het daar niet volledig mee eens. Allereerst het touchscreen. Ik vind het veel smoother werken dan bij de iPhone. Ik heb met beide toestellen veel moeten werken voor mijn werk en ben ervan overtuigd dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Ik vind die van de G1 echter net wat fijner. Jammer dat Google van Apple geen multitouch erin mocht verwerken, anders zou het nog beter zijn.

Standbytijd van 6-12 uur is ook niet realistisch. Op het moment dat ik mijn toestel op standby laat staan en dus niet gebruik gaat hij met gemak 3/4 dagen of langer mee (ben net flink ziek geweest dus heb dat toen goed kunnen testen. ;-)). Bij normaal gebruik gaat hij 2 dagen mee, bij intensief gebruik ongeveer een halve dag tot een dag. Voor mij geen probleem verder want op mijn werk hangt hij toch de hele dag aan de lader.

a2dp is momenteel inderdaad nog niet mogelijk. Met de cupcake-update gaat dit echter wel mogelijk worden. Zie ook de roadmap van deze update: http://source.android.com/roadmap/cupcake. In NL komt deze update geloof ik eind maart (mits hij niet wordt uitgesteld ;-)).

Dat je de iPhone via iTunes moet (voor mij is het niet kunnen maar moeten) herstellen vind pre maar dat is natuurlijk puur persoonlijk. Ik heb het liever OTA, zodat ik op elk moment alle belangrijke gegevens gesynct heb en dus nooit iets kwijtraak. Ook niet als ik mijn G1 nu in het water zou laten vallen.

Mijn persoonlijke ervaring:

Heerlijk, een open telefoon waarmee ik kan bepalen wat ik ermee doe in plaats van het bedrijf, enthousiaste community, leuke applications te verkrijgen in de market (ik ben bijv. erg enthousiast over snaptell, dit is een applicatie waarbij je een foto kan maken van een cover van een boek, cd of dvd en hij herkent vervolgens de cover en zoekt relevante informatie op op het internet. Zo zijn er nog veel meer gave dingen!). De browser werkt super. Toen ik nog mijn TyTN II had gebruikte ik, ondanks dat het GPRS was, altijd de browser van mijn BlackBerry. Nu ik de G1 heb gebruik ik die browser vrijwel niet meer.
Wat ik eigenlijk als nadeel ervaar is het gebrek aan een virtueel toetsenbord (maar dat komt eraan) en dat applicaties alleen maar in het maingeheugen kunnen worden opgeslagen en niet op een SD-card. Ook dit schijnt trouwens in de toekomst te veranderen maar nog niet in cupcake geloof ik.
Oud 08-03-2009, 22:32
Jear
Jear is offline
Citaat:
Maar die open source...damn, dat is hét paradepaardje van het ding.
Je iPhone jailbreaken schijnt heel makkelijk te zijn. Dan is die dus ook "open source".
Ik zit overigens ook te twijfelen om een iPhone te kopen, maar zit voorlopig nog vast aan mijn abonnement, en om nou voor 500-600 euro een simlockvrije iPhone te kopen is ook niet alles... En inderdaad, zoals je zelf al aangaf, in juni komt waarschijnlijk een nieuwe iPhone dus dan kan je/ik beter daarop wachten .
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 14:25
KiMZz
KiMZz is offline
Of er een nieuwe iPhone komt hebben wij nog niet officieel gehoord... Maar wachten is wel de moeite waard natuurlijk.

Mobius, heb je inmiddels je nieuwe telefoon? En welke is het geworden?
Oud 10-03-2009, 18:57
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Of er een nieuwe iPhone komt hebben wij nog niet officieel gehoord... Maar wachten is wel de moeite waard natuurlijk.

Mobius, heb je inmiddels je nieuwe telefoon? En welke is het geworden?
Nog niet, begin april kan ik naar de winkel. Tot die tijd moet ik nog even doen het een stokoude Samsung.

Ik heb ook gehoord dat de iPhone 4G uit zou moeten komen in juni, met een wat betere camera en 32 GB intern dacht ik. Maargoed dat zijn maar futiliteiten, het gaat mij om het design en het gebruiksgemak van het ding, 16 gig is genoeg.

Over een paar dagen even naar de winkel om die twee werkend te zien, daarna écht een keuze maken.
Oud 11-03-2009, 09:16
Jear
Jear is offline
Citaat:
Nog niet, begin april kan ik naar de winkel. Tot die tijd moet ik nog even doen het een stokoude Samsung.

Ik heb ook gehoord dat de iPhone 4G uit zou moeten komen in juni, met een wat betere camera en 32 GB intern dacht ik. Maargoed dat zijn maar futiliteiten, het gaat mij om het design en het gebruiksgemak van het ding, 16 gig is genoeg.

Over een paar dagen even naar de winkel om die twee werkend te zien, daarna écht een keuze maken.
Die zal echter geen iPhone 4G gaan heten .
Apple noemt zijn iPods altijd 1G, 2G, 3G, 4G als in 1ste generatie, 2e generatie, etc.
De eerste generatie iPhone was de standaard iPhone die werkte op het 2G netwerk.
De tweede generatie iPhone werkt op het 3G netwerk.
Er is nog geen 4G netwerk beschikbaar voor de normale mens dus de iPhone zal sowieso geen 4G tag mee krijgen, bovendien zal het in feite de 3G iPhone zijn (als in; de 3e generatie).
Lekker verwarrend dus .
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 00:29
Mobius
Mobius is offline
Dan kunnen ze het beter gewoon een andere naam geven inderdaad. Zolang de specs maar kloppen, dat is het belangrijkste.

Dank trouwens voor de info.
Reageren

Regels voor berichten