Hey, hallo iedereen.
Ik zit nu in het derde leerjaar van havo. Nu zou ik hierna graag 4 en 5 havo in één jaar willen doen. Dit omdat het me gewoon veel te langzaam gaat op de middelbare school, en ik gewoon graag verder wil.
Tot nu toe was ik gewoon van plan om naar het Luzac te gaan en daar te informeren of ze mij aan zouden willen nemen als vijftienjarige zonder 4 havo of vmbo gedaan te hebben. Na eens diep nagedacht te hebben kwam ik tot het besluit dat ik dat eigenlijk helemaal niet wil, omdat het mij, naar mijn gedachten, lui zal maken. Ik heb begrepen dat leerlingen daar helemaal niet zelfstandig hoeven te zijn, wat wel het geval is op de HBO en Uni waar ik daarna nog op moet studeren.
Toen kwam ik op het idee om misschien VAVO te doen. Ik ben nu niet bang dat ik niet aangenomen zal worden, maar eerder dat ik het niet zal halen aangezien al het stof nieuw voor mij zal zijn en er volledige zelfstandigheid van mij verwacht zal worden.
Jammer dat er niets tussen Luzac en VAVO in zit, niet iets dat ik ken in ieder geval. Het is of links, of rechts.
Wat is jullie ervaring of advies? Is het haalbaar in mijn situatie, denken jullie?
Of kent er iemand nog soortgelijke mogelijkheden om 4 en 5 havo in één jaar te doen?