Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2009, 15:01
flupkeflup
flupkeflup is offline
Hoi,
Ik wil ontslag nemen bij mijn bijbaan. Sinds een jaar of wat heb ik geen nieuw contract (misschien dat dit stilzwijgend verlengd is, maar in mijn oudste contract staat : "het dienstverband tussen de werkgever en de werknemer geldt voor bepaalde tijd en neemt een aanvang op 1 februari 2008 en eindigt op 1 augustus 2008 met een opzegtermijn van 2 maanden".

Verder staat erin: De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor minimaal 4 uur per week.

Als mijn werkgever van me verlangt dat ik nog één a twee maanden blijf hangen, kan ik alsnog gewoon weggaan toch?

Ben even benieuwd of ik wellicht iets over het hoofd zie, heb hier geen ervaring mee.

Groetjes!

ps ik zie nu pas dat er staat "Op deze arbeidsovereenkomst is geen CAO van toepassing". Kan dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2009, 17:48
Tripp
Tripp is offline
Als ik he zie dan heb je helemaal geen contract bij je werkgever.
Dan heb je dus ook geen rechten en ook geen plichten.
Oud 04-03-2009, 19:41
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ok. dan heb ik het goed gezien. Raar.... heb daar jaren gewerkt, steeds halfjaarcontractje, toen niet meer.
Hoef ik me in elk geval geen zorgen te maken dat ik nog twee maanden moet blijven hangen, maar wel hopen dat ik nog uitbetaald krijg!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 22:50
Lente
Lente is offline
'Automatische verlenging
Als een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd afloopt en de arbeid wordt daarna gewoonlijk verricht, dan wordt deze arbeidsovereenkomst verlengd met dezelfde duur.
Voorbeeld: de arbeidsovereenkomst voor één jaar is verlopen maar partijen hebben geen nadere afspraken gemaakt. In dat geval wordt de arbeidsovereenkomst automatisch verlengd met nog één jaar.'

'Na drie elkaar opvolgende tijdelijke arbeidsovereenkomsten met een tussenpoos van niet meer dan drie maanden, geldt de vierde arbeidsovereenkomst als een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Het maakt niet uit of er tussentijds voor een andere werkgever is gewerkt.'

'Als de tijdelijke arbeidsovereenkomsten in totaal de duur van drie jaar overschrijdt, verandert de laatste arbeidovereenkomst in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, mits de tussenpoos niet meer bedraagt dan drie maanden.'

http://www.jomec.nl/Nederlands/News/show.asp?id=277

je hebt dan dus gewoon te maken met je opzegtermijn.

Laatst gewijzigd op 05-03-2009 om 23:05.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 11:18
Adore
Adore is offline
Citaat:
Ok. dan heb ik het goed gezien. Raar.... heb daar jaren gewerkt, steeds halfjaarcontractje, toen niet meer.
Hoef ik me in elk geval geen zorgen te maken dat ik nog twee maanden moet blijven hangen, maar wel hopen dat ik nog uitbetaald krijg!
Zie de post van Lente; hoe vaak heb je een nieuw halfjaarcontract gekregen en in welk tijdsbestek? Best kans dat je daardoor eigenlijk een vast contract hebt, inmiddels. Overigens is dat voor jou gunstig omdat jij dan meer zekerheden hebt, maar dat betekent wel dat je te maken hebt met een opzegtermijn.

En het is heel goed mogelijk dat er op je arbeidsovereenkomst geen CAO van toepassing is. Dat mag ook gewoon. Dat kan gebeuren met een bijvoorbeeld (klein) particulier bedrijf. Die stellen vaak zelf een AO op en de organisatie heeft dan geen CAO.
Maakt niet uit dat het Arbeidsrecht ook net zo goed geldt over dit soort contracten.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 16:55
flupkeflup
flupkeflup is offline
Maar... dan kan ik dus nog 2 maanden gevraagd worden te blijven, maar dan voor 4 uur per week? ipv de 24 die ik nu maak?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 17:33
tadibobeira
tadibobeira is offline
klopt maar het kan goed zijn dat dat niet perse hoeft van je baas. Meestal hebben werkgevers een werknemer er wel graag uit als hij er toch geen zin meer in heeft. Dan heeft een baas er ook niet zoveel aan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 18:43
flupkeflup
flupkeflup is offline
Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten