Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2009, 14:10
Arwyn
Arwyn is offline
Heeyheey,

Sinds een week zit mijn vriend officieel aan het leger.
Hij wil officier worden en zit daarom nu op de KMA. Hij blijft een jaar in Breda en moet dan waarschijnlijk een half jaar naar Amersfoort voor de vakspecifieke opleiding. Daarna wordt hij waarschijnlijk gelegerd in Stroe (ergens bij Amersfoort).

Ik merk nu dat ik dit eigenlijk best lastig vind, vooral als ik denk aan de toekomt. Als ik met hem zou willen samenwonen bv, zou dat betekenen dat ik over 1/1,5 jaar naar Amersfoort moet verhuizen, wat ik dus stiekem helemaal niet wil! Maar ja, dit is wel wat hij graag wil en dat is toch ook wel erg belangrijk natuurlijk!

Ik ben benieuwd of hier meer meiden of jongens zijn die een vriend(in) in het leger hebben!
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ondanks dat het broertje van m'n vriend ook in het leger zit en ik dus wel wat dingetjes weet over hoe vaak ze op oefening/uitzending moeten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet verwachten, vooral niet van dat jaar op de KMA!

Misschien dat we hier ervaringen uit kunnen wisselen!

Liefs, Arwyn
Oud 07-02-2009, 15:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een goede vriendin van mij heeft hetzelfde en zij vindt het best lastig. Ze ziet hem met geluk elke week in het weekend, maar soms is het ook eens in de 2 of 3 weken (door oefening). Daarbij is ze ook tegen 'geweld' en wil ze zijn verhalen over alles wat hij leert niet in detail horen, dus dat maakt het ook wat lastiger. Een paar weken geleden hoorde ze dat hij direct door mag voor een officiers-opleiding en dat hij dus weer intern moet. Maar hij gaat vragen of hij op kamers zou mogen, zodat ze elkaar ook eens doordeweeks kunnen zien.

Maar specifieke verhalen heb ik helaas niet.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:11
McGrijns
McGrijns is offline
De eerste 7 maanden op de KMA zit je intern op het kasteel in Breda (daarna mag je ergens anders gaan wonen). In de praktijk is het trouwens zo dat bijna iedereen het gehele eerste jaar intern blijft. De meeste weekenden is hij trouwens gewoon vrij.

Laatst gewijzigd op 08-02-2009 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:48
Arwyn
Arwyn is offline
Ik ga er al vanuit dat hij gewoon intern blijft ja, dat hoort er toch wel bij he! En ik denk met de specifieke opleiding ook nog wel. Heb gehoord dat het vooral in het eerste half jaar nog wel voorkomt dat ze voor de grap, ha ha, een weekend moeten blijven maar dat dat daarna eigenlijk niet meer voorkomt, dus dat scheelt.

Vind het nu vooral irritant dat hij op bivak is en 10 dagen geen contact mag opnemen! Zo vreemd om iemand die je normaal dagelijks spreekt opeens 10dagen niet te kunnen bellen ofzo..

@ Duivelaartje: Haar vriend is nu 'gewoon' soldaat dan? En dat-ie dan naar de KMA moet? Ik heb er nog bar weinig verstand van eigenlijk..
Oud 09-02-2009, 15:48
botervleug
botervleug is offline
Ja en dat ie de opleiding doet is niet het ergste. Straks trouw je, wordt ie uitgezonden naar één of andere oorlogssituatie, kan hij helemaal zijn gevoelens niet kwijt en jij de jouwe al helemaal niet. Dan krijg je kinderen waar hij zich niet aan kan binden, waardoor die problemen in de puberteit krijgen, en er zijn militairen die op zeker moment hun gezin uitmoorden.

Niet om je bang te maken hoor. Liefde overwint alles.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 16:06
Arwyn
Arwyn is offline
Euh.. Lekker opbeurend idd..
Gelukkig ken ik meer militairen die ook op uitzending zijn geweest en die totaal geen moordneigingen hebben, dus ik ga er maar ff van uit dat ik me hier niet druk over hoef te maken!
Oud 09-02-2009, 16:23
wup
wup is offline
Om er dan maar even een wat positiever bericht tegenover te gooien: Mijn zwager heeft kma gedaan ( heeft mijn zus leren kennen toen zij in breda studeerde) en heeft een prima huwelijk en heeft zijn kinderen nog niet vermoord Ik was nog vrij jong toen hij echt actief was in het leger en werd uitgezonden ( 6 jaar ofzo), dus ik kan je niet echt vertellen hoe mijn zus zich er bij voelde. Hij heeft nog een hele goede band met de jongens waarmee hij is uitgezonden ( Bosnie destijds).
Een klas genoot van mij heeft ook een vriend in het leger ( maar niet met kma enzo.. weet niet hoeveel verschil er dan in zit?) en die zit dus door de week altijd alleen. Dat lijkt me wel vreselijk eerlijk gezegd. Een oud klasgenoot heeft het zelfde, maar zij is getrouwd en is zwanger. Moet er niet aan denken dat mijn man niet thuis is als ik zwanger ben
Ow en de vriend van die klasgenoot geeft leiding ofzo en dat wil hij wel eens vergeten los te laten als hij weer thuis is
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 17:35
Lilything
Lilything is offline
Ik heb wel het idee dat je als vrouw een beetje een wat ondergeschiktere rol moet aannemen bij dit soort banen voor de man. Volgens mij wordt daar zelfs op aangestuurd vanuit die specifieke trainingsprogramma's. Het langer intern blijven zal daar ongetwijfeld mee samenhangen. Daarnaast zullen er ongetwijfeld periodes zijn (uitzending) waarbij je lang alleen bent. Bij veel uitzendingen kan het zijn dat je een beetje uit elkaar groeit (hij maakt ook veel mee natuurlijk, sommige dingen vragen geheimhouding en kan hij alleen met collega's bespreken). Als er eventuele kinderen komen wordt het nog ingewikkelder zoals bijv.: soms is het lastig om een band op te bouwen met een vader die er nooit is. Dus de vraag is eigenlijk of jij een soort faciliterende vrouwenrol kunt aannemen zoiets

edit: ik moet denken aan de serie Army Wives trouwens Maar put ook wel uit zijdelingse ervaring van mensen in mijn omgeving, slechte band met vader is wel een veelgehoord probleem bij veel uitzendingen
Oud 09-02-2009, 19:56
Arwyn
Arwyn is offline
Hmmja, die toekomst wil ik dus eigenlijk niet eens aan denken..
Tot nu toe heeft hij het er wel over dat hij op z'n 35e, dat is over 10jaar, wel weer wil stoppen. Dan zou ik 31 zijn, dus opzich voor kinderen niet zo'n vreemde leeftijd. Die zou hij dan als het goed is dus wel zien opgroeien.
Aan de uitzendingen moet ik sowieso maar niet teveel denken, dat lijkt me echt erg! Dat hij in zo'n gevaarlijk gebied zit.. Zijn broertje zat er ongeveer anderhalf jaar geleden en toen kon ik al niks over Afghanistan negeren zeg maar, moest echt alles weten! Als hij zelf in zo'n gebied zit, word ik waarschijnlijk helemaal gek

En heb idd ook wel het idee dat het lastig is om die leidinggevende functie los te laten.. Nou word ik zelf juf, dus heb ik daar ook nog wel eens last van. Lekker botsen wordt dat dus!
Pff, ik zal wel echt blij zijn als hij weer even terug is..

(kleine lettertjes: en stiekem hoop ik natuurlijk een beetje dat hij het er daarna al helemaal mee gehad heeft, maar dat is denk ik niet zo!)
Oud 10-02-2009, 08:36
Lilything
Lilything is offline
Vroeger was het makkelijk om inderdaad op je 35e te stoppen (vooral als je maar genoeg gevaarlijke missies deed), maar of dat nu nog zo iets betwijfel ik wel een beetje. Volgens mij moeten ook dit soort mensen langer door, maar worden ze wellicht in makkelijkere functies geplaatst ofzo die misschien wel in Nederland zijn? (lesgeven oid?)
Oud 10-02-2009, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Ja en dat ie de opleiding doet is niet het ergste. Straks trouw je, wordt ie uitgezonden naar één of andere oorlogssituatie, kan hij helemaal zijn gevoelens niet kwijt en jij de jouwe al helemaal niet. Dan krijg je kinderen waar hij zich niet aan kan binden, waardoor die problemen in de puberteit krijgen, en er zijn militairen die op zeker moment hun gezin uitmoorden.

Niet om je bang te maken hoor. Liefde overwint alles.
Wat een onzin...

Ik heb net ervaring genoeg met Defensie om te stellen dat dat de uitzonderingen zijn. En om vanwege 1 horror gebeurtenis nu maar bang te worden vind ik schromelijk overdreven.
Met dit soort verhaaltjes zet je alle officieren binnen de krijgsmacht wel op een heel raar en niet-kloppend platform.

Net zoiets als: 1 neger verkracht een vrouw ergo: je moet bang zijn voor alle negers??
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 21:37
McGrijns
McGrijns is offline
Wat een onzin dat je per definitie ondergeschikt bent aan je man als hij in het leger zit. Natuurlijk zal het zo zijn dat je er bepaalde dingen voor moet doen en laten, maar dat is bij elke baan zo. Bovendien is het zo dat je na je opleiding gewoon thuis bent, volgens mij ook gedurende de week. En zelfs als dat niet zo is, is het gewoon een kwestie van wennen.

En over de bindingen met eventuele kinderen. De meeste functies bij defensie worden voor maximaal 4-6 maanden uitgezonden, dus dat valt ook wel mee, daar raken je kinderen echt niet door van de rails hoor.

Verder kan je gewoon na je contract stoppen. Voor de KMA betekent dat dat je na 11 jaar weg kan, als je voor de lange opleiding hebt gekozen (meer doorgroeimogelijkheden). Het korte model loopt 5 jaar.
Oud 11-02-2009, 21:51
luchtballon
luchtballon is offline
Ochja, het blijft natuurlijk een kijk-mij-eens-autoritair-zijn-kutbaan, dus of iemand die (semi)trauma's heeft aan oorlogsituaties daar nou thuis goed mee om kan gaan..

Dus, als jij voor hem wil verhuizen terwijl hij er nooit is, en jij dat niet wil, een verschrikkelijk bang leven gaat leiden als hij op uitzending is, en instemt met contact/afspreken op zijn/de opleidings voorwaarden, is het een prima idee
Oud 11-02-2009, 22:52
McGrijns
McGrijns is offline
Lekker neerbuigend weer.
Oud 12-02-2009, 16:10
Arwyn
Arwyn is offline
@ Luchtballon: dat is idd wel erg negatief gedacht..
De opleiding heeft zo z'n nadelen, maar als dat over is, zijn de meeste militairen gewoon elke dag thuis, met uitzondering van oefeningen en uitzendingen. Maar dat gebeurd niet bepaald dagelijks.
En of je ondergeschikt aan hem bent, ligt maar net aan hem. Er zijn zoveel relaties waarin de vrouw ondergeschikt is aan de man. Dat ligt aan het stel, niet zozeer aan de baan. Als ik echt niet wil verhuizen, dan doe ik dat gewoon niet. Ik hoef me echt niet aan alles aan te passen hoor!
Oud 12-02-2009, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Ochja, het blijft natuurlijk een kijk-mij-eens-autoritair-zijn-kutbaan, dus of iemand die (semi)trauma's heeft aan oorlogsituaties daar nou thuis goed mee om kan gaan..

Dus, als jij voor hem wil verhuizen terwijl hij er nooit is, en jij dat niet wil, een verschrikkelijk bang leven gaat leiden als hij op uitzending is, en instemt met contact/afspreken op zijn/de opleidings voorwaarden, is het een prima idee
Whahaha wat een hersenloze onwetende kutargumentering.

Dat je hem veel zal missen, is iets, daar moet je aan wennen. Maar iemand die op zee werkt, en daardoor weinig thuis is, heeft hetzelfde nadeel. Daar vind je, als de relatie goed genoeg is, vanzelf wel een weg in, zodat het werkt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 17:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Verder kan je gewoon na je contract stoppen. Voor de KMA betekent dat dat je na 11 jaar weg kan, als je voor de lange opleiding hebt gekozen (meer doorgroeimogelijkheden). Het korte model loopt 5 jaar.
En wat nu als je eerder wil stoppen dan die elf jaar? *leger leek hier*
Oud 12-02-2009, 18:21
luchtballon
luchtballon is offline
Ghe, ja, ik moet zeggen dat ik enigszins onder invloed was tijdens deze reactie. Het vertegenwoordigt wel mijn ongenuanceerde mening, maar niet erg behulpzaam nee
maargoed, je zegt zelf dat je gek zou worden als hij in een gevaarlijk gebied zou zijn, en dat je liever niet naar amersfoort verhuist, en dat je nu 10 dagen geen contact mag hebben met hem van de opleiding.

Bovendien bedoelde ik niet ondergeschikt zijn, maar meer het veranderen en daar misschien slecht mee om kunnen gaan na een oorlogssituatie. Ik heb kennissen die na 20/30/40 jaar zichzelf nog steeds niet vergeven dat ze iemand hebben doodgeschoten bijvoorbeeld en er zijn dingen waar je nooit over kan vragen, en die met hen mee het graf in zullen gaan omdat ze zo aangrijpend waren. (en als dit dan een persoon is die een beetje houdt van autoriteit kan dat m.i sneller verkeerd gaan voor de relatie, maar dat doet er verder niet toe want het is vast ook ongenuanceerd om te denken dat militairen daar een grotere kans op hebben)

Verder heb ik gewoon weinig begrip voor militairen, dus zal ik me verder afzijdig houden
Oud 12-02-2009, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ghe, ja, ik moet zeggen dat ik enigszins onder invloed was tijdens deze reactie. Het vertegenwoordigt wel mijn ongenuanceerde mening, maar niet erg behulpzaam nee
maargoed, je zegt zelf dat je gek zou worden als hij in een gevaarlijk gebied zou zijn, en dat je liever niet naar amersfoort verhuist, en dat je nu 10 dagen geen contact mag hebben met hem van de opleiding.

Bovendien bedoelde ik niet ondergeschikt zijn, maar meer het veranderen en daar misschien slecht mee om kunnen gaan na een oorlogssituatie. Ik heb kennissen die na 20/30/40 jaar zichzelf nog steeds niet vergeven dat ze iemand hebben doodgeschoten bijvoorbeeld en er zijn dingen waar je nooit over kan vragen, en die met hen mee het graf in zullen gaan omdat ze zo aangrijpend waren. (en als dit dan een persoon is die een beetje houdt van autoriteit kan dat m.i sneller verkeerd gaan voor de relatie, maar dat doet er verder niet toe want het is vast ook ongenuanceerd om te denken dat militairen daar een grotere kans op hebben)

Verder heb ik gewoon weinig begrip voor militairen, dus zal ik me verder afzijdig houden
Ik ben zelf militair musicus, en maak dus mee hoe echtere militairen,dan ik, met dergelijke zaken omgaan. Er word veel over gepraat. Maar alleen de excessen kunnen benoemen is niet fair. Daarmee doe je militairen gewoonweg tekort.

En als je er geen begrip voor hebt, of wil hebben, had je beter helemaal je mond gehouden, met alle respect verder hoor, maar het slaat gewoon nergens op.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 18:47
Arwyn
Arwyn is offline
Nou, gek worden was een beetje overdreven (vandaar ook de smiley) maar het is natuurlijk gewoon niet leuk om elkaar zo lang niet te kunnen zien.
Wat je verder benoemd over het veld is ook erg afhankelijk van de functie die je hebt. Mijn vriend gaat niet bij de infanterie of artillerie, dus hij zal niet zo snel zelf echt tegenover iemand staan die hem neer wil knallen. Tuurlijk moet je daar niet aan denken, maar ja, dat zijn dingen die je sowieso niet wil weten en die hier ook kunnen gebeuren..
Oud 12-02-2009, 22:19
McGrijns
McGrijns is offline
Citaat:
En wat nu als je eerder wil stoppen dan die elf jaar? *leger leek hier*
De eerste zes maanden van de opleiding is proeftijd. In die tijd kan je stoppen als het je te zwaar valt, daarna zit je er volgens mij gewoon aan vast en is het desertie (en dus strafbaar) als je bijvoorbeeld weigert op uitzending te gaan. Overigens weet ik niet precies of je na bijvoorbeel 7 jaar ontslag kunt nemen (daar heb ik toen ik solliciteerde niet naar gevraagd), maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Overigens ben ik geen militair, mocht iemand dat denken. Ik weet gewoon wel een aantal dingen omdat ik dus gesolliciteerd heb.
Oud 13-02-2009, 18:06
Changshan
Changshan is offline
Dat van Amersfoort lijkt me trouwens nog het minst erge... hij kan gewoon pendelen, of jij kan toegeven dat Amersfoort toch echt wel beter is en ook nog eens centraler ligt dan Assen.
Oud 14-02-2009, 10:13
Arwyn
Arwyn is offline
Maar Assen rules nou eenmaal
En als ik in Groningen studeer, is het niet zo handig om in Amersfoort te wonen
Oud 14-02-2009, 13:43
martijn1985
martijn1985 is offline
als je in groningen studeert ben je met anderhalf uur in Amersfoort. Lijkt me dat dat nog te overzien moet zijn.
Oud 14-02-2009, 17:03
Arwyn
Arwyn is offline
Ik ben na 4jaar het reizen wel weer even beu
Maar als het maar een paar dagen per week is, is het opzich wel te doen ja.
Oud 14-02-2009, 17:59
McGrijns
McGrijns is offline
Maak je toch een deal met hem, dat je alleen in het weekend naar Amersfoort gaat en de rest van de tijd in Groningen. Hij doet in principe hetzelfde tijdens zijn opleiding.
Oud 15-02-2009, 16:04
I C U
I C U is offline
De vriend van een goede vriendin zit op dit moment in Afghanistan. Het is wel lastig voor haar, ze mist hem. Maar ze spreken elkaar regelmatig op MSN, mailen veel en bellen afentoe. Het is niet leuk, maar ze overleven het. Verder zat hij niet op het KMA, ze zien elkaar doordeweeks afentoe als hij in NL is, hij rijdt dan heen en weer.

Het is wat je er zelf van maakt, ook al is dat een lekkere dooddoener. De twee waar ik het over heb gaan er helemaal voor, zijn gek op elkaar en daarom redden ze het prima.

Overigens wil hij hierna waarschijnlijk wat anders gaan doen, dat scheelt ook.
Oud 18-02-2009, 14:53
Arwyn
Arwyn is offline
Dat is wel zo natuurlijk, dat het is wat je er zelf van maakt.
Ik hoor sommige meiden die van tevoren al weten dat ze dat niet willen en dat het dan uit is. Tsja, dan heb je niet veel vertrouwen in je relatie! Ik weet gewoon vrij zeker dat we het echt wel overleven allemaal samen. 't Gooit alleen je planning zo heerlijk in de war he Defensie weet vaak zelf niet eens wat ze willen, laat staan dat je dat als buitenstaander weet! Da's soms wel irri denk ik.. Maar ja.

Doordeweeks alleen zijn heeft zo ook zijn voordelen. Heb je iig alle tijd om af te spreken met vrienden en zo, ook wel eens fijn! Maar zal toch erg blij zijn als hij vrijdag weer even thuis is, haha.

Broertje van mijn vriend is al een aantal jaar soldaat en hij moet in december weer naar Afghanistan. Maar hij wil daarna ook stoppen. Zijn vriendin kan dus ook niet wachten tot hij weg gaat, omdat hij dan sneller weer terug is en gewoon stopt met het leger!
Oud 18-02-2009, 18:47
Soezen
Soezen is offline
Mijn vriend zat ook in het leger en ik vond het helemaal niets. Het toekomstbeeld is idd anders en je moet je vaak aanpassen aan zijn leven. Hij kan pas bellen, als hij kan bellen. Je moet kunnen wachten. Daar had ik echt moeite mee. Je gaat alles in weekenden stoppen, en daar moet je echt het type voor zijn. Na 6 maanden is hij gestopt ivm blessure maar daar was ik stiekem heel blij mee!

Het kan echt wel goed gaan, succes!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 20:43
Arwyn
Arwyn is offline
KMA zuigt...
Vooral de eerste 5 week!

Stomme militairen zonder sociaal leven...
Oud 01-03-2009, 21:52
Verwijderd
Bedenk ook dat als hij op uitzending gaat hij ook veel vrije uren opbouwt. Na een lange tijd van huis te zijn zal hij ook lange tijd weer thuis zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 21:57
Mobius
Mobius is offline
Zo zit er natuurlijk wel een lange houdbaarheid aan je relatie.
Oud 04-03-2009, 21:37
cenerentola
cenerentola is offline
Bah militairen, niet de meest intelligente mannen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 09:13
Verwijderd
Citaat:

Dan passen ze qua intelligentie heel erg goed bij jou
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 10:39
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Dan passen ze qua intelligentie heel erg goed bij jou
ik dacht het niet, anders had ik jou wel een pm gestuurd
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 11:13
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Voegt dat wat toe aan het topic? FFS, hou je mond gewoon.
Oud 05-03-2009, 11:29
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Voegt dat wat toe aan het topic? FFS, hou je mond gewoon.
Mijn posts voegen meer toe dan die van jou. Misschien besluit ze n.a.v. mijn post wel dat ze die jongen dumpt. Want waarom zou je voor een simpele jongen verhuizen en weken alleen thuis ztten, omdat hij zo nodig soldaatje wilt spelen? Kom op zeg!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Mijn posts voegen meer toe dan die van jou. Misschien besluit ze n.a.v. mijn post wel dat ze die jongen dumpt. Want waarom zou je voor een simpele jongen verhuizen en weken alleen thuis ztten, omdat hij zo nodig soldaatje wilt spelen? Kom op zeg!
Arrogantie is je niet vreemd. Wel heel misplaatst.

Iemand die de KMA doet, heeft iig meer intelligentie dan jij, blijkt uit AL je posts.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Zeg je nu, maar in tijden van oorlog ben je maar wat blij dat zij er zijn en dat jouw vriendje (die wel intelligent is ) gewoon lekker thuis naast jou op de bank kan blijven hangen.
Nuance is voor jou een goed toverwoord .

OT: mijn schoonvader heeft ook een baan in die branche (hij is overigens geen soldaat) en is verschillende keren uitgezonden geweest, voor mijn schoonmoeder en mijn vriend en zijn broertjes en zusje niet echt heel erg leuk. Het hoort er nou eenmaal bij. Beetje een dooddoener.
Verder ken ik wel meer mensen die die opleiding doen en een relatie hebben en meestal gaat dat niet goed. Niet vanwege het beroep, maar gewoon omdat de opleiding veel tijd kost.
Ik snap je probleem en ik hoop wel dat je aan alle zinvolle reacties wat hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:07
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Zeg je nu, maar in tijden van oorlog ben je maar wat blij dat zij er zijn en dat jouw vriendje (die wel intelligent is ) gewoon lekker thuis naast jou op de bank kan blijven hangen.
Nuance is voor jou een goed toverwoord .
Natuurlijk waardeer ik het dat er mensen zijn die vrijwillig hun vrijheid en hun toekomst opzij zetten voor het landsbelang. Maar geef mij maar een vriend die studeert of gestudeerd heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk waardeer ik het dat er mensen zijn die vrijwillig hun vrijheid en hun toekomst opzij zetten voor het landsbelang. Maar geef mij maar een vriend die studeert of gestudeerd heeft.
arrogante en rare manier van die waardering uitdrukken...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:12
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik denk dat jij hier de enige bent die er zo over denkt.
Oud 05-03-2009, 12:14
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Arrogantie is je niet vreemd. Wel heel misplaatst.

Iemand die de KMA doet, heeft iig meer intelligentie dan jij, blijkt uit AL je posts.
Als jij jezelf zo snugger vindt, ga dan in militaire dienst!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:17
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Ik denk dat jij hier de enige bent die er zo over denkt.
Misschien dat er naast de toeteraar nog een paar andere mensen het met je eens zijn, maar ik denk dat het wel meevalt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Als jij jezelf zo snugger vindt, ga dan in militaire dienst!

Zit ik in.... En ja, ik vind mezelf met een hbo opleiding inderdaad snugger.

In elk geval intelligent genoeg om te beseffen dat jij maar wat loopt te bazelen met je arrogante houding
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:22
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Zit ik in.... En ja, ik vind mezelf met een hbo opleiding inderdaad snugger.

In elk geval intelligent genoeg om te beseffen dat jij maar wat loopt te bazelen met je arrogante houding
wat zonde van je hbo opleiding
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:24
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Misschien dat er naast de toeteraar nog een paar andere mensen het met je eens zijn, maar ik denk dat het wel meevalt.
Jij doet vast een opleiding diplomatie.
Oud 05-03-2009, 12:32
Verwijderd
Citaat:
wat zonde van je hbo opleiding
hoe weet jij dat nu alweer? Weet je dan precies wat ik doe bij defensie? Wie ben jij dat je daar uberhaupt een oordeel over durft te geven, zonder enige kennis??

Arrogantie dus...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:43
Arwyn
Arwyn is offline
Gelukkig heeft mijn vriend gewoon een HBO opleiding afgemaakt en staat kan KMA gelijk staan aan een universitaire opleiding.. Maar fijn om te weten dat blijkbaar alle militairen dom zijn, denk dat je er geen één kent dan...
En eerlijk gezegd zou ik zelf wel ontzettend dom zijn als ik het uitmaak omdat één iemand die hem totaal niet kent zegt 'Bah militairen, niet de meest intelligente mannen'..

Anyways: @ Mushu: ik heb ook gehoord dat een groot percentage van de relaties stuk loopt.. Niet echt lekker om te horen natuurlijk! Ik probeer me er gewoon maar een beetje aan vast te houden dat de opleiding 'maar' anderhalf jaar is en dat hij na komende week bijna alle weekenden gewoon thuis is.. 't Is wel zwaar, maar ja.. Na twee jaar maak je het niet zo snel uit omdat hij werk gaat doen dat jou niet zo aan staat!
Weet eerlijk gezegd alleen niet of ik wel wat met hem was begonnen als ik toen al wist dat hij militair was en ik hem alleen in het weekend zou zien...
Maar ga het natuurlijk niet gelijk opgeven!
Oud 06-03-2009, 15:35
I C U
I C U is offline
En we gaan weer reageren op TS ipv op posts die weinig toevoegen!
Reageren

Regels voor berichten