Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 14:49
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Ja, ik weet dat er al heel veel topics over dromen zijn (geweest)
dus sorry als jullie hier een beetje 'gek' van worden..

Maar misschien dat jullie zouden weten wat mijn dromen betekenen? Het is niet 1 droom die ik heb, steeds een andere, maar steeds gaat er iemand dood..

Ik heb zoiets in perioden, dan een tijdje niet, en dan begint het weer eerst in dromen dat ik bijna dood ga.. dat heb ik dan meestal 2 of 3 nachten (wel steeds op een andere manier enzo) meestal ga ik net niet dood, maar ben ik stervende of op de vlucht ofzo.. zo had ik een paar nachten geleden in een droom dat iemand me van mn fiets trok en met een spuit iets in me wou spuiten, en ik zou daar dan dood van gaan.. vlak voor hij de spuit leegspoot werd ik wakker.. dus dat ik net niet doodga dan zeg maar..

zulke dromen dat ik bijna doodga heb ik dan een paar nachten, en daarna ga ik dromen over andere mensen die bijna doodgaan.. vaak familie of goede vrienden..
afgelopen nacht ging mijn broer zelfmoord plegen ofzo, hij was vastbesloten en ik kon echt nix meer doen, en dan vlak voor hij het deed werd ik weer wakker..
en zulke dromen over andere mensen die dan bijna doodgaan heb ik dan nog 1/2 weken.. en daarna gaat het weer langzaam weg en dan na een paar weken begint het weer..

de dromen zijn zo ontzettend 'echt' dat ik nog precies voel wat ik in die droom voelde als ik wakker word enzo.. die angst enzo..

Het gaat me niet precies om de betekenis van 1 droom ofzo, want ze zijn allemaal verschillend, maar meer om de betekenis in het algemeen.. Ik heb wel eens gelezen dat dromen dat je doodgaat betekend dat je positief veranderd of dat iets van je gevoel afsterfd ofzo maar ik ga (tot nu toe) nooit écht dood, vlak voor ik dood ga word ik wakker.. en al die dromen dat anderen dan doodgaan?

weet iemand van jullie wat zulke dromen kunnen betekenen?
alvast bedankt voor reacties..
Oud 01-09-2002, 20:48
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Huuuuuuuu
ik ben al 2x in dromenland gestorven

schijnt een allerlaatste en krachtigeste reactie van je geest te zijn dat je je leven drastisch moet veranderen.
Oud 02-09-2002, 10:11
pe
pe is offline
Je kunt de betekenis in het algemeen van doodgaan in dromen vinden in dit artikel (van mijn website):

http://www.geocities.com/pe100nl/dood_in_dromen_1.html

Als het onduidelijk is, vraag dan maar verder.
Advertentie

Regels voor berichten