Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 23:29
Genesis
Genesis is offline
oke dit was mijn idee: Pak een gedicht van een ander (aub wel even de bron vermelden indien bekend) En verklaar daarin de ideeen/beeldspraak/achterliggende gedachte.

Laat het duidelijk zijn dat dit er dan wel in zou moeten zitten

Ik hoop op wat zinnige inbreng

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2002, 20:27
Starley
Starley is offline
Hahahaha, iedereen is wel errug enthousiast over je idee
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 20:31
The one who I am
The one who I am is offline
Ik vind dit opzich nog niet eens zo'n slecht idee, omdat iedereen iets anders haalt uit de zelfde tekst... Maar ik kan mijn eigen teksten niet eens uitlegen, hoe zou ik dit dan moeten doen met de gedichten van een ander?!

Ik vind je "verklaring" van het gedicht wel echt vet mooi...

Rupsje
Oud 19-07-2002, 22:48
Genesis
Genesis is offline
hm
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:13
Anne
Anne is offline
Citaat:
Genesis schreef:
hm
Ga jij eens een gedicht van mij verklaren (Ja, dat is een bevel)

Ik vind het trouwens een leuk idee, dit. Heb nu zelf niet zoveel tijd, maar ga me er eens over buigen.
Oud 20-07-2002, 19:37
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
wil iemand die van mij ook verklaren dan???

Scales, onder aan de pagina
Oud 23-07-2002, 08:49
foogel
foogel is offline
mmm.. kan aan mij liggen maar voor mn gevoel verliest een gedicht een bepaalde waarde als jet het op deze manier helemaal uitrafelt. juist wat niet is geschreven en wel is bedoeld is het bijzondere van een gedicht. als je het op deze manier helemaal uitlegt, gaat dat bijzondere verloren.
bovendien kun je een gedicht vasn iemand anders een betekenis opdringen die niet bedoeld was.
Oud 23-07-2002, 11:15
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
foogel schreef:
mmm.. kan aan mij liggen maar voor mn gevoel verliest een gedicht een bepaalde waarde als jet het op deze manier helemaal uitrafelt. juist wat niet is geschreven en wel is bedoeld is het bijzondere van een gedicht. als je het op deze manier helemaal uitlegt, gaat dat bijzondere verloren.
bovendien kun je een gedicht vasn iemand anders een betekenis opdringen die niet bedoeld was.
Ik ben het helemaal met je eens over wat je zegt over 'wat niet is geschreven en wel is bedoeld in een gedicht', dat dat juist het gedicht bijzonder en mysterieus maakt.
Maar zolang de dichter het zelf niet ontrafelt denk ik niet dat het bijzondere verloren gaat. Ik zou het juist wel interessant vinden om te zien hoe een ander mijn gedicht zou interpreteren.
En als ik dan het gevoel zou hebben dat er een verkeerde betekenis wordt opgedrongen, zou ik altijd nog kunnen zeggen dat ik het heel anders bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:51
Genesis
Genesis is offline
De bedoeling is ook slechts om je te leren omgaan met bedoelingen en betekenissen van woorden.. Proberen in het algemeen te ontrafelen wat de schrijver VOLGENS JOU bedoeld heeft met het stuk.. Discussieer daar dan over.. Het hoeft ook niet van het forum afkomstig te zijn, voor mijn part pluk je hem uit een of andere bundel!

Ik hoop op nog wat meer inbreng dan dit..

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten