Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2009, 10:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Bij mijn laptop zit een cd/dvd brander. De software die erbij geleverd is, is de standaard Windows DVD Maker. Dit programma doet er 2 uur (!) over om een dvd te branden. Ook moet je kiezen uit beeldformaat 4:3 of 16:9 en wordt je brede film dus flink ingeduwd, in tegenstelling tot het originele formaat wat hij eigenlijk zou moeten branden.
Vroeger had ik Nero op mijn computer, maar dat is bij deze laptop niet bijgeleverd. Naar mijn weten is er geen gratis versie van Nero.

Wie helpt mij aan een goed alternatief?
Oud 24-02-2009, 11:19
M@rco
M@rco is offline
Wat brand je? Een .avi (XviD/DivX)? Dat moest eerst worden omgezet naar DVD Video formaat, dus dat kan inderdaad even duren.
Oud 25-02-2009, 11:20
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Jep, een .avi (xvid/divx) file naar tv afspeelbare dvd Dat duurt dus bij elk brandprogramma zo lang?
Oud 25-02-2009, 11:30
ILUsion
ILUsion is offline
Dat duurt inderdaad op elk programma zo lang. Zoals Marco al zegt: die DivX of whatever formaat je hebt moet naar DVD-indeling (MPEG2); container omzetten is meestal niet zo het probleem (AVI naar VOB), maar wel dus die 700 megabyte omzetten naar iets afspeelbaar dat vaak tegen de 3 gigabyte inneemt (en spijtiggenoeg zijn dergelijke omzettingen traag, nog buiten het feit dat je met gigantische hoeveelheden data aan het werken bent).

Als je een moderne dvd-speler hebt, kan je vaak gewoon het DivX/XViD-bestand opslaan op een cd/dvd en zo afspelen, maar dat werkt dus zeker niet op elke dvd-speler.
Oud 26-02-2009, 08:40
31337
31337 is offline
Gewoon Nero downloaden. (of mag je niet over downloaden praten hier? )
Oud 26-02-2009, 12:22
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Gewoon Nero downloaden. (of mag je niet over downloaden praten hier? )
Aangezien je gratis een trailversie kan downloaden (en ik er vanuitga dat je het daar over hebt ) is het geen probleem.

Illegale software aanbevelen is niet toegestaan
Oud 26-02-2009, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Illegale software aanbevelen is niet toegestaan
Oké:

TS, ik raad je ten zeerste af een illegale versie van Nero te downloaden.

Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 09:43
Eomer
Eomer is offline
Nero is prut !

http://www.imgburn.com/

Gratis, en het beste brandprogramma dat ik ken
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 17:52
Koning
Koning is offline
Citaat:
Nero is prut !

Goh je hebt me wel overtuigd.
Oud 04-03-2009, 21:50
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Nero is prut !

ImgBurn is geen slecht programma, maar de echte mannen gebruiken nog de voorloper daarvan (DVD Decrypter) van voor dat verboden werd om DMCA-redenen.

Bovendien: Nero kan recoden, ImgBurn en DVD Decrypter kunnen dat niet, dus in de meeste gevallen heb je meer aan Nero dan aan ImgBurn; tenzij je het recoden natuurlijk met een ander programma doet (maar eigenlijk heb je dan ook weinig extra aan ImgBurn). ImgBurn is leuk als heel erg specifieke toepassing om images of zo goed als gemasterde video-dvd's te branden. Nero kan echter ook een simpele vorm van mastering voor je uitvoeren; ik wil je hetzelfde werk eens manueel zien doen (en ja: ik heb dat zelf jaren geleden nog manueel gedaan; reken zeker op een dag werk).

Nero is juist een van de weinige programma's die geweldig werken (en ik heb het daar eigenlijk ook over redelijk oude versies, zo tot ergens versie 5 of 6, van voor de Nero Express-toestanden). Op Linux is Nero (NeroLinux v3) ook een aanradertje als K3B niet je ding is, maar goed; dat is even goed een ander onderwerp.
Oud 08-03-2009, 13:12
mueslireep
mueslireep is offline
voor divx/xvid omzetten naar gewoon normaal dvd formaat raad ik je ConvertXtodvd aan
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 15:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik gebruik nu gewoon Windows DVD Maker en dat werkt prima. Ik zat alleen met de tijdsduur en dat is blijkbaar gebruikelijk. (Ik heb vroeger alleen maar data dvds gebrand, dus had daar geen ervaring mee). Maar als ik nog een nieuw programma nodig heb, zal Nero toch op nummer een staan
Oud 08-03-2009, 16:52
mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
Ik gebruik nu gewoon Windows DVD Maker en dat werkt prima. Ik zat alleen met de tijdsduur en dat is blijkbaar gebruikelijk. (Ik heb vroeger alleen maar data dvds gebrand, dus had daar geen ervaring mee). Maar als ik nog een nieuw programma nodig heb, zal Nero toch op nummer een staan
ja alleen het is vrij moeilijk te downloaden omdat ze goede beveiliging in het programma hebben zitten
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 23:40
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik heb zelf goede ervaringen met infrarecorder..
Reageren

Regels voor berichten