Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2009, 09:14
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
EDE - Buschauffeurs van Veolia in Ede hebben woensdagochtend vanaf vijf uur het werk neergelegd omdat ze agressie in de bus zat zijn.

Dat heeft een woordvoerder van FNV Bondgenoten gezegd.
De laatste tijd hebben de chauffeurs in Ede veel te maken met agressieve passagiers. Ze gingen over tot een protest na een incident dinsdag op lijn 85.

Een vrouwelijke buschauffeur voelde zich bedreigd door een aantal jongeren. Volgens de woordvoerder kwam de politie pas een half uur na de melding in actie.
Ja hoor, lijn 85 is weer eens lekker onveilig gemaakt door de typische Edese jeugd. Het zat er aan te komen dat ze chauffeurs hier een keer over het werk zouden neerleggen.

Waarschijnlijk krijgt deze buschauffeur vandaag een telefoontje: "Hoi, met de manager. He, wat kut voor je dat je werd bedreigt. Je moet vandaag wel gewoon op de dienst verschijnen trouwens. Shit happens, niet? Ik hoorde het vannochtend, want ik had gister avond natuurlijk geen dienst. En ik komt natuurlijk niet je ondersteunen als je weer eens met het hart in de keel achter het stuur zit... Dat hoeft toch niet?"
Oud 11-03-2009, 09:17
Verwijderd
Shit happens.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:02
Kitten
Kitten is offline
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...ussen_ede.html

Audio-fragment laat buschauffeuse horen.
Oud 11-03-2009, 10:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Shit happens.
Aangezien het Ede betreft, eerder 'gristentuig happens'.

Op de plaatselijke hogeschool hoor je leerlingen nog wel eens heel verbaasd een conclusie trekken als "dus er zijn ook aardige buitenlanders? wow".
Oud 11-03-2009, 11:52
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ach als ik het gedrag van de meeste buschauffeur die ik tegenkom als norm stel vind ik het niet gek dat ze links en rechts eens een keer een klap op hun bek krijgen.
Oud 11-03-2009, 12:17
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ach als ik het gedrag van de meeste buschauffeur die ik tegenkom als norm stel vind ik het niet gek dat ze links en rechts eens een keer een klap op hun bek krijgen.
Misschien moet je het geluidsfragment eens luisteren. Deze chauffeuse had het namelijk zo verdient. Ze wilde namelijk niet iemand vervoeren die geen geldig vervoerbewijs meer had! Die jongen moest zomaar voor de hele rit betalen!
Oud 11-03-2009, 12:24
De Veroorzaker
Citaat:
Misschien moet je het geluidsfragment eens luisteren. Deze chauffeuse had het namelijk zo verdient. Ze wilde namelijk niet iemand vervoeren die geen geldig vervoerbewijs meer had! Die jongen moest zomaar voor de hele rit betalen!
1) Jij daar met dat zwarte petjes is niet erg respectvol.
2) Als ik daar een half uur had moeten wachten omdat mevrouw niet door wilde rijden, waardoor iedereen in de bus die braaf betaald had te laat kwam zou ik ook kwaad worden (als braaf betalende, maar zoals immer met het OV vertraagde reiziger).
3) Waar maakt ze zich eigenlijk druk om? Een tijd geleden was er een staking bij veolia en toen werd er gratis gereden met het argument dat de voornaamste taak van een chauffeur is de bus besturen (en dat dus niet gekort werd op het salaris want ze deden hun werk voldoende), doe dat dan en maak je niet druk om die ene wat niet betaalt, sein de politie in en laat hem op het eindpunt oppakken, maar ga de discussie niet aan want dat is je taak niet als chauffeur, dat is namelijk ervoor zorg dragen dat je passagiers op tijd aankomen.

Ik wil onderscheid maken tussen chauffeurs die overvallen worden als iemand de bus instapt en chauffeurs die het uitlokken (waarmee ik niet wil zeggen dat het terecht is als ze klappen krijgen).
Oud 11-03-2009, 12:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
2) Als ik daar een half uur had moeten wachten omdat mevrouw niet door wilde rijden, waardoor iedereen in de bus die braaf betaald had te laat kwam zou ik ook kwaad worden (als braaf betalende, maar zoals immer met het OV vertraagde reiziger).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 12:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Iets voor de gemeente om nou eens wat meer te controleren in die buurten. Daarbij is er ook niets te doen voor die jeugd, het enige boeiende wat langskomt is een bus.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 12:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Niet relevant.
Hoezo? Ik weet zeker dat dat een rol speelt. Die kids vervelen zich rot en dan krijg je vanzelf zulk soort gedrag.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 13:03
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hoezo? Ik weet zeker dat dat een rol speelt. Die kids vervelen zich rot en dan krijg je vanzelf zulk soort gedrag.
In Ede is het mogelijk om een 'stadskaartje' te kopen. Hier mag je de hele dat in Ede bussen. Mijn moeder heeft regelmatig dat een stel jongeren zo'n kaartje koopt en een hele tijd meereist. Een soort mobiele, verwarmde hangplek.
Oud 11-03-2009, 15:08
De Veroorzaker

Citaat:
He ik verveel me, laat ik met de bus naar een willekeurige plek gaan en dan te weinig strippen kopen en dan de buschauffeur meppen als hij/zij er wat van zegt
Oud 12-03-2009, 10:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ondanks dat er zeker chauffeurs (en conducteurs) zijn waarvoor dat waar is, speelt het nauwelijks een rol.

Ook in Utrecht eens meegemaakt dat een bus 15 minuten stil stond vanwege kutkoters die een mobieltje hadden gestolen en zich misdroegen. Chauffeuse iedere keer lulverhalen dat we stilstonden omdat ze te vroeg was als je het vroeg.. Daarna kwam een ordeteam van de GVU de hele bende meenemen. Mens, had dan me direct gezegd dat we stilstonden vanwege die kutkoters, dan had ik ze met de medestudenten waarmee ik reisde eruit gesmeten en hadden we gewoon door kunnen rijden.
Oud 12-03-2009, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Ondanks dat er zeker chauffeurs (en conducteurs) zijn waarvoor dat waar is, speelt het nauwelijks een rol.

Ook in Utrecht eens meegemaakt dat een bus 15 minuten stil stond vanwege kutkoters die een mobieltje hadden gestolen en zich misdroegen. Chauffeuse iedere keer lulverhalen dat we stilstonden omdat ze te vroeg was als je het vroeg.. Daarna kwam een ordeteam van de GVU de hele bende meenemen. Mens, had dan me direct gezegd dat we stilstonden vanwege die kutkoters, dan had ik ze met de medestudenten waarmee ik reisde eruit gesmeten en hadden we gewoon door kunnen rijden.
Huh wat raar, de chaffeuse wilde niet dat het conflict zou escaleren. Belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Goed. Winkeldiefstallen doen we ook niets meer aan. Achter de daders aan naar huis lopen en ondertussen met de politie aan de telefoon zeggen waar je je bevindt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 13:10
De Veroorzaker
Citaat:
Goed. Winkeldiefstallen doen we ook niets meer aan. Achter de daders aan naar huis lopen en ondertussen met de politie aan de telefoon zeggen waar je je bevindt.
hoezo niet meer? Alsof er iets aan winkeldiefstal gedaan wordt, grappenmaker.
Oud 12-03-2009, 13:26
Verwijderd
Citaat:
hoezo niet meer? Alsof er iets aan winkeldiefstal gedaan wordt, grappenmaker.
Dat was niet de strekking van de opmerking en dat weet je best

Maar die bus moet je inderdaad gewoon stil laten staan tot de pliesie er is. En als jij daar kwaad over wordt, dan pak jij de overtreder toch op en gooi je hem er uit? T_ID zou het doen!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 13:31
Kitten
Kitten is offline
Het probleem is dat over het algemeen passagiers hier niets mee doen, dus het over het algemeen nutteloos is hulp te vragen van passagiers. Het enige wat je er mee berijkt is dat de relschoppers weten dat je ze weg wil hebben.
Oud 12-03-2009, 13:34
Verwijderd
Alle buschauffeurs op Krav Maga.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 13:47
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Alle buschauffeurs op Krav Maga.
Lekker. Al die 50+ers die plotseling geweld moeten inzetten tegen grotere groepen jonge jongens.
Oud 12-03-2009, 14:02
De Veroorzaker
Citaat:
Maar die bus moet je inderdaad gewoon stil laten staan tot de pliesie er is. En als jij daar kwaad over wordt, dan pak jij de overtreder toch op en gooi je hem er uit? T_ID zou het doen!
- Oneens, als de bus vol zit dan dupeer je 40 mensen voor een paar euro, dus dan zou ik afhankelijk van de situatie (hoe belangrijk is het dat ik op tijd ben) of de reis voor iemand betalen of hem eruit trappen, maar bij het laatste zal ik wel weer te horen krijgen dat ik me bemoei met dingen waar ik niks mee te maken heb.

(Bij een winkeldiefstal sluit je toch ook niet de winkel met alle klanten erin tot de politie komt?)
Oud 12-03-2009, 14:04
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
- Oneens, als de bus vol zit dan dupeer je 40 mensen voor een paar euro, dus dan zou ik afhankelijk van de situatie of de reis voor iemand betalen of hem eruit trappen, maar bij het laatste zal ik wel weer te horen krijgen dat ik me bemoei met dingen waar ik niks mee te maken heb.

(Bij een winkeldiefstal sluit je toch ook niet de winkel met alle klanten erin tot de politie komt?)
Je moet bedenken dat niet ingrijpen een cascade gedrag in gang zet. Als ze er een keer mee weg komen, doen ze het vaker.
Oud 12-03-2009, 14:09
Verwijderd
Citaat:
- Oneens, als de bus vol zit dan dupeer je 40 mensen voor een paar euro, dus dan zou ik afhankelijk van de situatie (hoe belangrijk is het dat ik op tijd ben) of de reis voor iemand betalen of hem eruit trappen, maar bij het laatste zal ik wel weer te horen krijgen dat ik me bemoei met dingen waar ik niks mee te maken heb.

Het is een principekwestie. Bus laten wachten en het tuig door de politie met gepast geweld (lees; toetakelen met knuppels) laten verwijderen uit de bus.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:10
De Veroorzaker
Citaat:
Je moet bedenken dat niet ingrijpen een cascade gedrag in gang zet. Als ze er een keer mee weg komen, doen ze het vaker.
Ik zeg ook niet dat je niet moet ingrijpen, maar de bus een half uur stilzetten met een crimineel erin vind ik niet handig naar de rest van de bus toe.
Oud 12-03-2009, 14:12
De Veroorzaker
Citaat:
Het is een principekwestie. Bus laten wachten en het tuig door de politie met gepast geweld (lees; toetakelen met knuppels) laten verwijderen uit de bus.
Haha.
Oud 12-03-2009, 14:15
Verwijderd
We worden gelukkig niet allemaal bestuurd door Jorritsma.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 15:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En als jij daar kwaad over wordt, dan pak jij de overtreder toch op en gooi je hem er uit? T_ID zou het doen!
Mits het m'n dood niet zou worden natuurlijk. Dikke matpartij met een aantal figuren, van kaliber zwaargewicht, die alleen verliezers kent schiet je niks mee op. Maar goed, ik ga niet staan wachten omdat een stuk of acht koters van 16-18 jaar die ergens naar hun school in Overvecht moeten zich niet kunnen gedragen.

Die lijn, de 8 van centraal naar Overvecht is daarom trouwens speciaal intensief gecontroleerd waarbij ze per dag tientallen bonnen uitschreven, sindsdien gaat het een stuk beter.
Reageren

Regels voor berichten