Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2009, 15:43
Verwijderd
Laatst was ik vanwege het openbaar vervoer 5 min te laat op een tentamen en toen mocht ik niet meer naar binnen en hem niet meer maken. Bij ons geldt nl een inlooptijd van 0 min oftewel, na aanvang van het tentamen mag je er niet meer in. Terwijl je wel pas na een half uur weg mag.

Nou vroeg ik me af, hoe zit dat bij andere studies? Is de regel op mijn faculteit normaal of een uitzondering? Dus, aan welke universiteit studeer je, welke studie doe je en wat zijn bij jullie de regels aangaande te laat komen bij een tentamen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2009, 15:58
Lyne
Lyne is offline
Bij ons is het tot een kwartier mag je inlopen, na een uur mag je pas weg. Ik zit op de Erasmus universiteit (R'dam)..

Vind ik best een rare regel! Kijk, dat je geen halfuur te laat mag komen is logisch, maar 1x een tram missen of een klein probleempje met de trein en je bent al te laat (vaaaaak meegemaakt).

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zorg altijd dat ik een uur vantevoren al op school ben (of een halfuur).. dan weet ik iig dat ik op tijd ben en heb ik nog extra tijd voor als zoiets gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 16:38
Mema
Mema is offline
Ik studeer geneeskunde in Maastricht.
Bij een gewone eindtoets heb je een inlooptijd van een kwartier.
Bij de voortgangstoets heb je een inlooptijd van 0.
Oud 10-03-2009, 16:48
Verwijderd
Ik studeer Psychologie, Pedagogische Wetenschappen (combi studie ) en Internationaal Recht aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en bij ons weet ik niet hoe het precies geregeld is aangezien ik altijd op tijd ben geweest tot nu toe, maar er komen regelmatig mensen een kwartier later binnenwandelen zonder problemen..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ik studeer Wijsbegeerte aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en bij ons weet ik niet hoe het precies geregeld is aangezien ik altijd op tijd ben geweest tot nu toe, maar er komen regelmatig mensen een kwartier later binnenwandelen zonder problemen..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:31
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
volgens mij was het bij de uva 30 minuten na aanvang, maar ik was altijd veel te vroeg
Oud 10-03-2009, 18:10
Verwijderd
Ik weet het niet, maar ze hebben voor een studiegenoot van mij die elke dag 2.5 uur moet reizen (enkele reis) wel toegelaten omdat er iemand voor de trein gesprongen was en het geen optie was om bijv. een uur eerder te komen (als je tentamen start om 9 uur). Hij mocht gewoon het tentamen maken, want er mocht toch nog niemand weg.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 18:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wij hebben een inlooptijd van een half uur geloof ik. Na een half uur mogen de eersten weer weg.

Dit is trouwens Studiezaken, dus ik verplaats dit even.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 22:43
Verwijderd
Volgens mij mag je bij ons een half uur te laat komen, opmerkelijk want je ziet ook wel eens mensen na een kwartier weggaan. Maar goed, de controle is wat dat betreft bij ons heel slecht. Als je een tentamen voor iemand anders maakt, komt niemand daar ook achter.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 01:46
Breg
Breg is offline
Bij ons is het een half uur. En het 1e half uur mag dan ook niemand de zaal verlaten.
Oud 11-03-2009, 08:17
31337
31337 is offline
Je mag bij ons 15 minuten te laat komen. En idd het eerste half uur nog niet weg. (Hanzehogeschool, Groningen). Best vervelend met tentamens met alleen meerkeuzevragen. Ben je meestal na 5 a 10 minuten al mee klaar.
Oud 11-03-2009, 09:19
Ieke
Ieke is offline
Toen ik nog tentamens maakte (Geneeskunde, Rotterdam) kon je het eerste half uur inlopen, maar je mocht pas weg na een uur en het laatste half uur mag je ook niet meer weg. (dat laatste gelde niet meer toen ze voor het groepje met langere tijd apart zette van de rest, die hoefde dat laatste half uur niet te wachten)
Maar ik was altijd veel te vroeg, ook al hoefde ik alleen te fietsen omdat ik gewoon geen risico wilde lopen.

Laatst gewijzigd op 11-03-2009 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik geloof dat er bij ons niet echt regels voor waren (in de master heb je geen tentamens meer), het verschilde misschien een beetje per vak en situatie. We mochten volgens mij wel gewoon weg als we klaar waren met het tentamen en als er problemen waren met het openbaar vervoer, mocht je wel gewoon nog meedoen. Maar meestal waren er niet zoveel mensen te laat, iedereen nam toch wel een trein eerder. Behalve als het om negen uur begon dan.
Oud 11-03-2009, 12:24
Yerli
Yerli is offline
Een half uur, maar laatst was iemand 35/40 min. te laat, moest huilen en mocht daarna toch tentamen maken. Tja.
Oud 11-03-2009, 13:04
31337
31337 is offline
Dit staat er bij ons op de website dus:

Citaat:
Studenten zijn vanaf 1 september verplicht zich voor tentamens in te schrijven via ProgressWWWW: ProgressWWW->Intekenen->Instituut voor Communicatie & Media->tentamens

De inschrijving opent op de 1e maandag van de onderwijsperiode en sluit op 8 december om 8 uur 's morgens. Studenten kunnen alleen aan een tentamen deelnemen als ze zijn ingeschreven, geen inschrijving betekent geen deelname. Hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk!

Studenten mogen maximaal 2 keer per schooljaar aan een toets, tentamen of opdracht deelnemen. Inschrijven voor een tentamen en toch niet komen opdagen/inleveren zonder op tijd te hebben uitgeschreven betekent een verbruikte kans!

Let op! Voor deelname aan tentamens is legitimatie nodig. Je moet je kunnen legitimeren met een collegekaart van het studiejaar 2008-2009. Legitimatie is ook mogelijk door middel van rijbewijs, paspoort, toeristenkaart, OV-jaarkaart of identiteitsbewijs.

Je kunt alleen deelnemen aan het tentamen mits je niet meer dan 15 minuten te laat bent, maar zorg gewoon dat je op tijd bent!

Zet je mobiele telefoon UIT tijdens het tentamen, zelfs als je telefoon op de trilstand staat, kun je weggestuurd worden.
Oud 11-03-2009, 16:11
Verwijderd
Bij ons mag je volgens mij tot maximaal een half uur na start nog binnen komen, en na een half uur mag je ook weg, het laatste half uur mag niemand meer weg. In de praktjk worden die regels niet echt gehandhaafd; mensen die een uur te laat zijn omdat ze vertraging hadden, mogen meestal nog gewoon beginnen (nooit meegemaakt dat het níet mocht), soms gaan mensen ook heel snel weer weg en ook dat laatste half uur stelt niets voor; vaak gaan dan juist de meeste mensen weg.

RU Nijmegen, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 17:56
Sens.
Sens. is offline
Ik zou eigenlijk niet weten hoeveel de exacte inlooptijd is. (Ehsal, Hogeschool Universiteit Brussel), want ik ben altijd veel te vroeg. (Ook als we examen hebben om 9u)
In het geval van overmacht (Bv. trein vertraging) moeten we de ombudsdienst bellen, zij zorgt er dan voor dat de prof verwittigd worden en dat er niemand de zaal mag verlaten. Ook wanneer je zelf 'fouten' gemaakt hebt: Bv. Je uur van een mondeling examen is veranderd, omdat er een aantal uitschrijvingen waren. Maar jij dit niet gezien hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 13:00
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ik studeer Geneeskunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en bij ons weet ik niet hoe het precies geregeld is maar er komen regelmatig mensen een kwartier later binnenwandelen zonder problemen.. Zelf ook wel eens enkele minuten later geweest, was geen probleem. Als je maar niet binnen komt stampen.
Oud 13-03-2009, 12:29
Balance
Balance is offline
Ik studeerde tot vorig jaar Pedagogische wetenschappen aan de Universiteit Leiden en daar was de inlooptijd 30 minuten en na 30 minuten mocht je ook weg. Ik was een keer na 10 minuten klaar en moest toen nog 20 minuten wachten
Oud 13-03-2009, 12:51
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik studeerde tot vorig jaar Pedagogische wetenschappen aan de Universiteit Leiden en daar was de inlooptijd 30 minuten en na 30 minuten mocht je ook weg. Ik was een keer na 10 minuten klaar en moest toen nog 20 minuten wachten
Zo was het bij PW aan de RU in Nijmegen ook toen ik daar studeerde.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 18:24
Kevin1111
Kevin1111 is offline
Citaat:
Ik studeer Psychologie, Pedagogische Wetenschappen (combi studie ) en Internationaal Recht aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en bij ons weet ik niet hoe het precies geregeld is aangezien ik altijd op tijd ben geweest tot nu toe, maar er komen regelmatig mensen een kwartier later binnenwandelen zonder problemen..
Sorry heel even off-topic een vraagje, hoe bevalt het om twee studie aan de VU te doen? Ik wil namelijk rechten en economie gaan doen, maar ik weet niet of het haalbaar is. Hoe zit je met je rooster en het bindend studieadvies voor de studie rechten?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 18:44
ac3000
ac3000 is offline
Bij ons (theater film en televisiewetenschappen UU) heb je een half uur inlooptijd en je mag om het half uur weer weglopen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 13:46
Mara
Mara is offline
Geneeskunde in Groningen, een kwartier als je een goede reden hebt. Geen idee hoe dat gecontroleerd wordt, ben nog nooit te laat geweest. Na een uur mag je weg.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 17:10
Verwijderd
Bij ons is de inlooptijd een half uur. Daarnaast moet je het eerste half uur van een tentamen blijven zitten (BDK, Rijksuniversiteit Groningen).
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 08:45
Verwijderd
Het was officieel 0 minuten, ik ben zelf één keer drie minuten te laat binnengekomen. Ik heb wel eens mensen twintig minuten na aanvang zien binnenkomen. Ik heb ook wel eens gezien dat mensen 1 minuut na aanvang tentamen geweigerd werden. Het lag volgens mij voornamelijk aan de hoofdsurveillant van dienst bij ons.

Universiteit Maastricht, faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde overigens.

Laatst gewijzigd op 17-03-2009 om 07:34. Reden: Typsars
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2009, 07:19
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Het was officieel 0 minuten, ik ben zelf één keer drie minuten te laat binnengekomen. Ik heb wel eens mensen twintig minuten na aanvang binnenkwamren. Ik heb ook wel eens gezien dat mensen 1 minuut na aanvang tentamen geweigerd werden. Het lag volgens mij voornamelijk aan de hoofdsurveillant van dienst bij ons.

Universiteit Maastricht, faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde overigens.
Bij Economie is het inderdaad nul, iemand van de examencommissie heeft laatst nog benadrukt dat je echt niet te laat mag zijn.

Bij Gezondheidswetenschappen in Maastricht mag je tot een half uur later nog binnen en pas na het eerste half uur de zaal verlaten.
Oud 17-03-2009, 09:06
Kitten
Kitten is offline
Een half uur.
Oud 22-03-2009, 23:51
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Bij ons (theater film en televisiewetenschappen UU) heb je een half uur inlooptijd en je mag om het half uur weer weglopen.
dit idd aan de UU
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 14:44
MartinV
MartinV is offline
Bij mij bij Economie en Bedrijfskunde aan de UvA mag je na een half uur weg, en de inlooptijd is ook een halfuur. Dat je pas na een half uur weg mag is ook bedoeld voor die inlooptijd, zodat mensen niet het tentamen kunnen doorspelen of iets.
Niet dat ze daar super op letten, je mag meestal gewoon halverwege naar de wc. Maarja, mensen gaan toch niet zomaar even frauderen.
Oud 27-03-2009, 10:56
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Bij ons was de inlooptijd een half uur. Daarnaast moet je het eerste half uur van een tentamen blijven zitten (UU).
en in Leuven weet ik het eigenlijk niet?? Er zijn mensen te laat binnengekomen maar tot nu toe heb ik niet eens de kans gehad binnen 2 uur weg te gaan ..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 18:57
Utopia
Utopia is offline
Citaat:
After the official starting time of the examination, students will no longer be allowed to enter the room in which the examination is taking place. Students, who arrive late, are not allowed to take part in the examination.
Stenge zakken zijn 't.
Oud 28-03-2009, 12:53
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Bij ons is het tot een kwartier mag je inlopen, na een uur mag je pas weg. Ik zit op de Erasmus universiteit (R'dam)..
dat is vreemd, bij EMC mag je een half uur te laat komen. Vreemd dat het verschilt bij de faculteiten
Oud 28-03-2009, 21:16
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
dat is vreemd, bij EMC mag je een half uur te laat komen. Vreemd dat het verschilt bij de faculteiten
Is dat zo? Ik dacht dat het bij geneeskunde ook een kwartier was. Geen ervaring gelukkig
Oud 29-03-2009, 11:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Is dat zo? Ik dacht dat het bij geneeskunde ook een kwartier was. Geen ervaring gelukkig
Ik dacht een half uur en dan pas weg na een uur. Maar ik heb ook geen ervaring en de laatste keer dat ik een thematentamen gemaakt heb is ook weer een jaar geleden.
Reageren

Regels voor berichten