Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2009, 14:26
mueslireep
mueslireep is offline
ILUsion bedankt voor het aanmaken van deze topic. probleem is alsvolgt:

Zodra ik probeer in te loggen op mijn site dmv. joomla (www.kingsofgames.nl/administrator) dan krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/var/accounts/CN20081787/www/administrator/components/com_jfusion/admin.forum_factory.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/accounts/CN20081787/www/plugins/authentication/jfusion.php on line 7

wachtwoord en gebruikersnaam die ik gebruik maken niet uit dus in principe kun je met alles proberen in te loggen wat je maar wilt, je krijgt deze melding. dit is al een probleem wat ik geruime tijd heb maar ik vermoed dat het komt omdat ik destijds een beetje had gesleuteld aan jfusion wat een plugin is voor joomla om gebruikers te synchroniseren met phpbb en wellicht in dit proces enkele bestanden heb verwijdert/veranderd. mijn vraag: hoe los ik dit op en is het mogelijk om een backup te maken van je huidige data en joomla opnieuw te installeren en dan de huidige data terug te zetten behalve het gedeelte waar nu het probleem zich nu bevind?

Laatst gewijzigd op 15-03-2009 om 15:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2009, 14:55
ILUsion
ILUsion is offline
Dat hoort inderdaad in een eigen topic, dus bij deze al voor je gemaakt.

Alvast wat ik in dergelijk geval zou doen: gewoon rechtstreeks je MySQL-database aanspreken met phpMyAdmin o.i.d. (er bestaan ook goede clients die niet op PHP draaien, maar bij de meeste hosts staat phpMyAdmin volgens mij wel standaard geïnstalleerd). En daar gewoon je wachtwoord gaan aanpassen, nu weet ik niet of Joomla met een salt werkt op wachtwoorden (ik herinner me toch niets in die aard op de Joomla-installatie waar ik verantwoordelijk voor ben).

En bovendien kan je vanuit Joomla wel een wachtwoord laten hergenereren, dacht ik (ik gebruik een speciale login-module waar het in ieder geval mogelijk is, maar ook in de standaard-installatie zou dergelijke optie aanwezig moeten zijn). Natuurlijk met de vereiste dat je de moeite gedaan hebt om het versturen van mails vanuit Joomla goed te configureren (hetgene soms een pain in the ass kan zijn). Deze laatste methode is eigenlijk aan te bevelen, maar de andere methode zou steeds moeten werken (maar kan ietsje moeilijker zijn).
Oud 15-03-2009, 14:55
mueslireep
mueslireep is offline
haha thnks dat is snel wacht ik zal zo wat meer details geven over het probleem eerst eventjes wat screenshots maken...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 15:02
mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
Dat hoort inderdaad in een eigen topic, dus bij deze al voor je gemaakt.

Alvast wat ik in dergelijk geval zou doen: gewoon rechtstreeks je MySQL-database aanspreken met phpMyAdmin o.i.d. (er bestaan ook goede clients die niet op PHP draaien, maar bij de meeste hosts staat phpMyAdmin volgens mij wel standaard geïnstalleerd). En daar gewoon je wachtwoord gaan aanpassen, nu weet ik niet of Joomla met een salt werkt op wachtwoorden (ik herinner me toch niets in die aard op de Joomla-installatie waar ik verantwoordelijk voor ben).

En bovendien kan je vanuit Joomla wel een wachtwoord laten hergenereren, dacht ik (ik gebruik een speciale login-module waar het in ieder geval mogelijk is, maar ook in de standaard-installatie zou dergelijke optie aanwezig moeten zijn). Natuurlijk met de vereiste dat je de moeite gedaan hebt om het versturen van mails vanuit Joomla goed te configureren (hetgene soms een pain in the ass kan zijn). Deze laatste methode is eigenlijk aan te bevelen, maar de andere methode zou steeds moeten werken (maar kan ietsje moeilijker zijn).
probleem is dat de jfusion plugin en authentication plugin nog steeds aan staan en die moeten weer naar de standaard joomla terug of jfusion zal moeten worden herstelt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:30
mueslireep
mueslireep is offline
niemand een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:42
M@rco
M@rco is offline
Misschien heb je hier iets aan?

http://www.jfusion.org/index.php/doc...p?id=fix:login
Oud 16-03-2009, 21:48