Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2009, 22:24
Verwijderd
Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om je computergeheugen schoon te maken of te defragmenteren, net zoals men dat kan met het register en de harde schijf?

Ik heb een aantal familiefoto's ingescand op 1200 dpi (dat zijn dus niet bepaald kleine bestanden geworden) en sindsdien is de computer een stuk trager, óók nadat ik de fotobestanden op CD-R had gebrand. Het duurt minuten voordat programma's ook maar helemaal geopend zijn en soms lopen ze vast. Dit heb ik al eens eerder meegemaakt, en na een herinstallatie van Windows XP was dat opgelost. Maar ik zou graag willen weten of er ook een minder rigoreuze oplossing voorhanden is. Programma's als Regclean, NT Registry Optimizer en CCleaner heb ik al geprobeerd, evenals schijfdefragmentatie. Het helpt allemaal amper. Er zitten ook geen virussen of spyware op de computer (gescand met Ad-Aware, Bitdefender en Spybot S&D).

Ik denk dat mijn probleem voornamelijk een verouderde computer is met dito processor en geheugen (512 MB). Maar toch, als het mogelijk is om het geheugen een beetje te verschonen zonder dat ik Windows XP weer opnieuw moet installeren, dan hoor ik het graag. Alvast hartelijk bedankt!

Jörmungandr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2009, 23:20
M@rco
M@rco is offline
Registry cleaners hebben praktisch gezien eigenlijk helemaal geen nut (aangezien overbodige registersleutels geen effect hebben op de prestaties van je computer), dus dat dat niet werkt kan kloppen. Verder bestaat er ook niets om je RAM-geheugen 'schoon te maken' - dat kan ook gewoon niet aangezien daar niet permanent data in wordt bewaard. Als je computer uit staat is je RAM-geheugen leeg.

Als je wilt zou je een HijackThis-logje kunnen posten, zodat we kunnen zien wat er allemaal op de achtergrond draait en of daar misschien iets tussen zit dat de oorzaak van de traagheid zou kunnen zijn.
Oud 13-03-2009, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Als je wilt zou je een HijackThis-logje kunnen posten, zodat we kunnen zien wat er allemaal op de achtergrond draait en of daar misschien iets tussen zit dat de oorzaak van de traagheid zou kunnen zijn.
Hai M@rco, bedankt voor je snelle reactie.

Hier is de HijackThis-log die er bij mij uit is gekomen (let op: ik zal na deze post nóg een post maken met daarin screencaps van wat er bij Windows Taakbeheer allemaal stond):

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 0:55:07, on 13-3-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgnsx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG8\avgcsrvx.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Program Files\Vidalia Bundle\Privoxy\privoxy.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Vidalia Bundle\Tor\tor.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://news.bbc.co.uk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 87.98.143.223:8118
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Program Files\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O4 - Global Startup: Privoxy.lnk = C:\Program Files\Vidalia Bundle\Privoxy\privoxy.exe
O8 - Extra context menu item: Copy to Semagic - C:\Program Files\Semagic\copy.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Semagic - C:\Program Files\Semagic\link.htm
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/wind...?1202920375242
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{4AACF0CF-3B83-4575-B910-E2ED9A6B03D5}: NameServer = 195.121.1.34,195.121.1.66
O18 - Protocol: jpip - {B92DD248-E3D5-4A92-B311-C9B841681455} - C:\Program Files\LizardTech\Express View\expressview.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: sidlet - {B92DD248-E3D5-4A92-B311-C9B841681455} - C:\Program Files\LizardTech\Express View\expressview.dll
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\Common Files\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

--
End of file - 6264 bytes
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 00:11
Verwijderd
Hier zijn de screencaps van bij Windows Taakbeheer, ik weet niet of je daar wat aan zult hebben:

Processen: (mijn naam even weggehaald)

http://www.flickr.com/photos/dying-d...34653/sizes/o/

Prestaties:

http://www.flickr.com/photos/dying-d...62664/sizes/o/

Het CPU-gebruik is 100%, zoals je ziet. Dit is zelfs zo wanneer ik helemaal geen programma's heb openstaan. De CPU is pas een paar maanden oud en de temperatuur in de kast is verder normaal.

Ik heb trouwens twee harde schijven in mijn computer. Op de grootste schijf (150 GB, +/- één jaar oud) is het Windows XP-systeem geïnstalleerd. De foto's die ik had gescand waren allemaal op de tweede harde schijf gezet, die 28 GB groot is (en al een paar jaartjes oud is). Van de 150 GB-schijf is momenteel 87% vrije ruimte, en van de 28 GB-schijf is momenteel 58% vrij. Dus ruimte heb ik nog genoeg op mijn harde schijven.

Hmmm....

O ja, en als ik Windows XP afsluit, krijg ik de melding dat KEM.exe niet goed werkt of moest worden afgesloten. Dit heb ik sinds gisteren al een paar keer gezien.

Laatst gewijzigd op 13-03-2009 om 00:13. Reden: Nog wat informatie toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 06:27
freyk
freyk is offline
Nou, ik zie een aantal applicaties en services die onnodig automatisch opstarten, dat je via instellingen van de applicaties uit kan zetten (of via hijackthis door ze ff aan te vinken en op fix te klikken).
Ook zie ik Zone-alarm en uit ervaring weet ik dat die flink veel geheugen vreet. Als alternatief raad ik je komodo aan.
En nog een klein restje van verwijderde mallware.

Laatst gewijzigd op 13-03-2009 om 06:34.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 07:48
M@rco
M@rco is offline
ZoneAlarm is inderdaad niet veel soeps, ik zou je ook adviseren die weg te halen en gewoon de standaard XP firewall te gebruiken. De firewall die in XP zit voldoet prima.

Verder is het feit dat je processor continu 100% belast is vrijwel zeker de oorzaak van de traagheid. Op het screenshot van taakbeheer kun je zien dat dat wordt veroorzaakt door 'aawservice.exe'; googlen leert dat dat een onderdeel van Adaware is. Ik zou je dus ook adviseren Adaware eraf te gooien (het is toch een relatief slechte malwarescanner, Malwarebytes Antimalware en Spybot zijn stukken beter), hopelijk is je probleem m.b.t. de traagheid dan opgelost.

KEM.exe is zoals je kunt zien een onderdeel van SetPoint.
Oud 13-03-2009, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen welke dat precies is in de Hijack This log? Ik heb begin vorig jaar namelijk nog malware op de computer gehad die ik uiteindelijk heb weten te verwijderen met Malwarebytes Anti-Malware - het was daar een heel gedoe mee geweest, dus als nog wat van die malware op mijn systeem is achtergebleven, dan wil ik dat graag weghalen.

Citaat:
Verder is het feit dat je processor continu 100% belast is vrijwel zeker de oorzaak van de traagheid. Op het screenshot van taakbeheer kun je zien dat dat wordt veroorzaakt door 'aawservice.exe'; googlen leert dat dat een onderdeel van Adaware is.
Bedankt voor de informatie. Ik ben nu voor het weekend bij mijn ouders thuis, dus ik zit momenteel achter hun computer. Het gekke is dat Ad-Aware hier lang niet zoveel inneemt als op mijn computer: slechts 192 kb (het proces dus, in Windows Taakbeheer)! Het is me een raadsel hoe dat op mijn computer opeens zoveel is geworden! In ieder geval zal ik, als ik weer op mijn kamer ben, Ad-Aware deïnstalleren - ik ben benieuwd of dat het probleem oplost. Of zou ik naast Ad-Aware en Zonealarm ook nog andere dingen moeten deïnstalleren, gelet op de processen die bij Windows Taakbeheer stonden?

In ieder geval al bedankt voor alle informatie, ik voel me nu alweer wat geruster. Even was ik bang dat mijn systeem instabiel was geworden door de verouderde hardware. Dat gevoel werd nog versterkt door het feit dat vorige week mijn vader een fysieke geheugendump-melding op zijn computer kreeg, en mijn zus deze week ook (haar computer is pas een jaar of twee, drie oud). Gek genoeg kregen beide deze melding toen ze op Hyves foto's aan het bekijken waren. Misschien niet zo verrassend, als je bedenkt dat al die foto-sites van tegenwoordig zo intensief zijn en dus veel geheugen vreten. Ik zou wel willen dat Flash daar niet zoveel voor werd gebruikt, want ik vind dat dat de boel over het algemeen alleen maar vertraagt. Het ziet er wel leuk uit, ja, maar nuttig lijkt het me allemaal niet echt. Maar goed, dat is nu allemaal een beetje off-topic.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 10:12
freyk
freyk is offline
Citaat:
Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen welke dat precies is in de Hijack This log?
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe (file missing)

Citaat:
Of zou ik naast Ad-Aware en Zonealarm ook nog andere dingen moeten deïnstalleren, gelet op de processen die bij Windows Taakbeheer stonden?
Nee, zoals ik eerder zei, kan je beter de zelfstartende applicaties uitzetten.
zoals:

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

Deze verwijzingen kan je met hijackthis log verwijderen.
Daarnaast kan je bijvoorbeeld bij de java update via je configuratiescherm deactiveren.
En de java quickstarter services uitschakelen via de service manager: start > uitvoeren > "services.msc".

Citaat:
Bedankt voor je reactie. Dat gevoel werd nog versterkt door het feit dat vorige week mijn vader een fysieke geheugendump-melding op zijn computer kreeg, en mijn zus deze week ook (haar computer is pas een jaar of twee, drie oud).
Je vader en zus kregen een blauwe scherm (dat betekend dat je windows systeem keihard crasht), welke foutcode kreeg je? (0x???)
Zoek de betekenis van deze foutcode op het internet, dan weet je wat er mis kan zijn.

Laatst gewijzigd op 14-03-2009 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 14:31
mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
Nou, ik zie een aantal applicaties en services die onnodig automatisch opstarten, dat je via instellingen van de applicaties uit kan zetten (of via hijackthis door ze ff aan te vinken en op fix te klikken).
Ook zie ik Zone-alarm en uit ervaring weet ik dat die flink veel geheugen vreet. Als alternatief raad ik je komodo aan.
uitzetten van opstart programmas kan ook in windows.
start -> uitvoeren -> typen "msconfig" gevolgd door enter -> in nieuwe scherm tabblad opstarten -> uitvinken van programma's die je niet nodig hebt waarna deze niet meer met windows worden gestart.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 14:33
mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
ZoneAlarm is inderdaad niet veel soeps, ik zou je ook adviseren die weg te halen en gewoon de standaard XP firewall te gebruiken. De firewall die in XP zit voldoet prima.

Verder is het feit dat je processor continu 100% belast is vrijwel zeker de oorzaak van de traagheid. Op het screenshot van taakbeheer kun je zien dat dat wordt veroorzaakt door 'aawservice.exe'; googlen leert dat dat een onderdeel van Adaware is. Ik zou je dus ook adviseren Adaware eraf te gooien (het is toch een relatief slechte malwarescanner, Malwarebytes Antimalware en Spybot zijn stukken beter), hopelijk is je probleem m.b.t. de traagheid dan opgelost.

KEM.exe is zoals je kunt zien een onderdeel van SetPoint.
:\ en dat baseer je op tests ofzo of uit eigen ervaring? hoe dan ook zou ik maar 1 antivirus en 1 malware programma tegelijkertijd laten draaien
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:22
Verwijderd
Ik ben inmiddels al sinds een uur of twee weer op mijn kamer (dus had eindelijk weer beschikking over mijn eigen computer), en ik heb zojuist eindelijk het probleem kunnen verhelpen. Dat ging echter niet zonder slag of stoot: toen ik Ad-Aware wilde verwijderen in de sectie Software van het Configuratiescherm, kon hij het deïnstallatieproces niet voltooien, omdat hij de service (aawservice.exe) niet kon afsluiten. Ik kreeg daarbij het volgende foutbericht:

"Error 1921. Service 'Lavasoft Ad-Aware Service' (aawservice.exe) could not be stopped. Verify that you have sufficient privileges to stop system services."

Dat vond ik een nogal vreemde error, aangezien ik de enige en tevens hoofdgebruiker ben van mijn computer. Mijn account is dus ook het administratoraccount.

Vervolgens heb ik de computer in veilige modus laten starten, maar daar bleek dat ik in veilige modus geen programma's kon deïnstalleren. Toen heb ik, aangezien ik nu toch in de veilige modus was, voorzichtig even geprobeerd om 'aawservice.exe' af te sluiten in Windows Taakbeheer. Ik had nog nooit eerder een proces afgesloten in Windows Taakbeheer, dus ik was benieuwd wat er zou gebeuren. Het bleek dat de service gewoon afgesloten kon worden, waarna je bij het tabblad 'Prestaties' meteen kon zien dat het CPU-gebruik was teruggevallen tot onder de 10%. Echter, als ik Windows Taakbeheer afsloot, begon 'aawservice.exe' weer helemaal opnieuw. Ik begreep toen dat ik het venster van Windows Taakbeheer open moest laten, wilde ik het programma ooit kunnen deïnstalleren.

Toen heb ik de computer opnieuw opgestart, dit keer in de normale modus. Toen deed ik hetzelfde wat ik in veilige modus geprobeerd had: ik ging naar Windows Taakbeheer en sloot het proces af. Dat ging niet zomaar, want ondanks dat ik het venster van Windows Taakbeheer open liet, startte 'aawservice.exe' opnieuw op. Dit bleef een paar keer zo doorgaan: afsluiten, opnieuw opstarten, afsluiten, opnieuw opstarten, etc. Op een gegeven moment startte het proces zich niet meer opnieuw op. Daarna heb ik meteen bij Configuratiescherm Ad-Aware gedeïnstalleerd, wat gelukkig (goddank) probleemloos is verlopen.

Mijn computer gaat nu weer een stuk sneller. Ik vraag me alleen af of het tijdelijke hoge CPU gebruik negatieve sporen heeft achtergelaten op mijn CPU? Is zijn levensduur nu met enkele maanden verkort of iets dergelijks?

Ik heb trouwens even gegoogeld en ik bleek niet de enige te zijn die dit probleem heeft met Ad-Aware: http://www.lavasoftsupport.com/index...howtopic=24379 . Schijnt een bug te zijn of iets dergelijks. Ik ga het programma in ieder geval niet meer opnieuw installeren, ondanks jaren van tevreden gebruik. Ik vond toch al dat het achteruit was gegaan (Ad-Aware SE Personal vond ik het beste van alle versies) en een te zwaar programma was geworden. Ik houd me maar bij mijn andere programma's, zoals Bitdefender, Spybot S&D, etc.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:50
M@rco
M@rco is offline
Nee hoor, dat zal verder geen effect op de levensduur van de processor hebben. Goed dat het is opgelost
Oud 16-03-2009, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, dat zal verder geen effect op de levensduur van de processor hebben. Goed dat het is opgelost
Ja! Jij en alle anderen bedankt voor alle hulp.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Registry cleaners hebben praktisch gezien eigenlijk helemaal geen nut (aangezien overbodige registersleutels geen effect hebben op de prestaties van je computer), dus dat dat niet werkt kan kloppen. Verder bestaat er ook niets om je RAM-geheugen 'schoon te maken' - dat kan ook gewoon niet aangezien daar niet permanent data in wordt bewaard. Als je computer uit staat is je RAM-geheugen leeg.

Fout; http://www.freedownloadscenter.com/U...Clean_RAM.html
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 20:52
M@rco
M@rco is offline
Oke, het bestaat, maar het is geen goed idee en dat is het ook nooit geweest (nou ja, misschien in het Win 9x tijdperk). Dan kun je het maar beter verzwijgen
Oud 19-03-2009, 11:29
Verwijderd
Ik haalde er in de Win98 tijd zo 15% performance increases mee inderdaad, én je hoeft niet meer zo regelmatig te rebooten. Maar nu is het geen goed idee meer. Veel van je gebruikte geheugen is ongebruikt maar gereserveerd. Mooi zo laten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten