Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2009, 19:17
candy1024
candy1024 is offline
hoi,

het verhaal zit zo:

ik ben een vrolijke, energieke meisje. i
ik zat naast een klasgenoot. hij was die dag enigszins depressief. ik werd hierdoor ook niet vrolijk van en was stil en werd zelfs bang van hem.
hij 'pestte' me vandaag. na een tijdje werd ik er niet vrolijk van en zei niks. hij vroeg wat er was, of het komt doordat hij mij 'peste' of doordat hij niks deed met onze opdracht. maar ik weet het zelf ook niet echt. hij bleef maar doorvragen. mijn tranen rolde haast naar beneden door de ondervraging. toen deze twee incidenten gebeurde, voelde ik me een tijdje depressief/ niet vrolijk. ik denk dat ik hem niet leuk vind, maar waarom word mijn emoties zo door diegene geleid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2009, 12:44
Flijn
Flijn is offline
Het is volkomen logisch dat wanneer je een situatie niet leuk vindt, je minder vrolijk wordt.

Verder zou ik niet kunnen zeggen waarom hij jouw humeur/emoties beïnvloedt; dat ligt aan hoe goed je hem kent en of je hem aardig vindt. In dat geval leef je misschien gewoon met hem mee. En als hij juist een beetje een pestkop is, is het ook logisch dat je je bij hem in de buurt niet zo op je gemak voelt of zelfs bang voor hem bent (al zie ik daar in je post geen reden voor; waar was je bang voor?). Of misschien vind je hem wel leuk en word je zenuwachtig als hij veel aandacht aan je geeft. Het kan allemaal, jij weet dat beter dan wij hier.
En ik weet niet hoe oud je bent, maar als je zo rond de 14/15 jaar bent, heb je grote kans dat je nu eenmaal een beetje emotioneler op dingen gaat reageren. Leeftijd enzo.
Reageren

Regels voor berichten