Advertentie | |
|
![]() |
|
Nouja, ik heb dus geen idee hoe snel ze dat doen. Ik kan me voorstellen dat ze bij geld en ruimte gebrek de valse katten er eerder ''uit doen". En Otto is niet echt vals... als je alleen met hem bent is het een schat. Alleen drukte ligt hem niet zo, zachtjes uitgedrukt
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet je hoe ze dat doen met wilde katten? Vossenvallen uitzetten en dan kijken of er 1 inzit. Zit er 1 in, teiltje met water erbij, goed met de kooi schudden (dat beest gaat dan blazen en hijgen) en dan in het water laten zakken. Als ie niks meer doet, dan kun je de kooi weer uit het water halen |
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarom ik hem niet neem? Omdat ik al een kat heb en wij ook een druk huishouden hebben. En bovendien, ik wil geen kat die bij visite gaat bijten. Wil niet zeggen dat ik hem ook graag dood zie ![]()
|
Verwijderd
|
Bijt hij uit het niets of als mensen 'm aanhalen? Want anders kun je het bezoek toch gewoon zeggen met hun vingers uit de buurt te blijven of de kat in de keuken laten? Of is dat een heel raar idee? Ik vind het nogal drastisch om hem meteen terug te brengen, ik ken genoeg 'chagrijnige' katten die letterlijk of figuurlijk van zich afbijten bij bezoek. Snap dat je die niet per se wil, maar dat had je ook kunnen bedenken voor je 'm in huis haalde..?
Nou ja, in het asiel dat ik ken, maken ze inderdaad niet meteen zo'n kat weer af. Maar ik weet niet of dat de norm is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Bovendien kan je best katten uit het asiel halen die niet vals zijn, dus om te zeggen dat je dat kan weten/bedenken vind ik ook niet helemaal kloppen. Tenzij je bedoelt dat je er rekening mee kan houden. Dat heeft ze gedaan, maar ze wil alsnog geen valse kat. En het is ook gewoon zielig, als dat beestje het niet naar zijn zin heeft in een druk huishouden moet je hem daar eigenlijk ook gewoon niet instoppen. Maargoed, ik zal even op de website van dat dierenasiel kijken wat hun normen zijn. [EDIT] "aanvliegen" klinkt wel heel dramatisch, maar hij beet dus wel.
|
Verwijderd
|
Je kunt het beest ook gewoon in een andere kamer zetten als er visite is, en een weekje is niet echt veel tijd om een beestje te leren kennen, en vertrouwen op te bouwen.
Geef hem meer tijd, probeer een band met hem op te bouwen en vertel visite bij de kat weg te blijven, of hou de kat bij de visite weg. Lijkt me niet zo moeilijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vraag me af of straffen zin heeft...
Misschien zorgen dat het niet te druk wordt/hem dan op een rustige plek zetten (bv. de slaapkamer)? Wat Arenda zegt dus. Wij hebben ook een kat die nog wel eens agressief wil reageren, meestal als er iets onverwachts gebeurd (bv. iemand laat iets vallen, schreeuwt of wat dan ook). Dan richt ze zich in eerste instantie op de andere kat (die krijgt dan de schuld), maar als er mensen in de buurt zijn vliegt ze die ook aan. Als wij bezoek krijgen gaat die kat uit voorzorg in de slaapkamer. Wat een asiel doet, ligt aan hun beleid...er zijn asiels die geen dieren meer afmaken, maar er zijn er volgens mij ook nog die het wel doen (al zullen die in de minderheid zijn), daar zou ik dus nooit een dier heen brengen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar bedankt in ieder geval ![]()
|
Verwijderd
|
mijn kat was ook zo in het begin, en ik kan enkel zeggen dat het echt overgaat. hij houdt gewoon niet van drukte, dat is waar. maar toen hij mij of iemand anders aanvloog en we hem letterlijk gewoon in een been lieten hangen en negeerden, toen was de lol er heel snel af.
het ligt eraan of je dat ervoor over hebt. |
![]() |
|
Nou, ik ben er geweest en ik denk eerlijk gezegd dat ze zich enorm aanstelt
![]() ![]() Maar omdat hij 'verder' gewoon superlief is gaat ze hem waarschijnlijk niet meer weg doen. Ze vraagt nog wel 2 weken extra proeftijd aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die van ons heeft al meerdere keren in een been gehangen, maar dat heeft tot nog toe niets geholpen. Negeren helpt hier tot nog toe ook niet om het niet meer voor te laten komen. Voorkomen 'werkt' tot nog toe nog het beste (sindsdien duurt het iets langer voor ze 'uitbarst' en wordt het dus ietjes eenvoudiger om het te voorkomen). @Poeperd: Fijn dat hij verder lief is en hopelijk komt het allemaal goed als hij gewend is ed. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.
|
![]() |
|
|