Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2009, 12:02
Poeperd
Poeperd is offline
Een vriendin van mij heeft een kat uit het asiel gehaald, Otto. Hij was al eerder opgehaald door mensen maar die hebben hem terug gebracht omdat hij hen 'aanviel'. Dit kon echter wel komen doordat zij al een kat hadden waar hij agressief van werd.

Nou, mijn vriendin vond dit zielig dus ze wilde het toch proberen, om hem nog een kans te geven. Nu heeft ze hem een week en als er visite is en het wat drukker wordt wil hij toch nog wel eens bijten (en echt hard). Uiteraard straft ze hem, maar hij is dus gewoon vals als er 'nieuwe' mensen in huis zijn (drukte, visite etc.). Verder is het een voorbeeldige kat, maakt niets kapot, eet goed, is zindelijk. En als ze alleen thuis is of als er 1 persoon op visite is, dan is er niets aan de hand met Otto!

Ze gaat hem toch terugbrengen, want ze krijgt nu eenmaal veel visite. Maar de vraag is... hoeveel kans heeft Otto nog in het asiel? Als hij al 2 keer is terug gebracht betekent dat dan dat ze hem meteen afspuiten of zullen ze hem nog proberen een baasje te geven? En hoeveel kans is daarop? Ze voelt zich nogal schuldig namelijk om hem terug te brengen, uit angst dat Otto meteen wordt afgespoten.

En zou het helpen om iets anders te zeggen? Bijvoorbeeld dat hij beter in een huis past bij een wat rustiger oud vrouwtje, waar niet zoveel visite komt, zonder te melden dat hij dan ook daadwerkelijk vals wordt?

Arme Otto.
Oud 02-03-2009, 16:17
MartinV
MartinV is offline
Citaat:

Arme Otto.
Ze maken bij het asiel echt niet zomaar katten af hoor. Lijkt mij.
Je hebt sowieso een proefperiode om te kijken of het uberhaupt klikt, dus je kunt gewoon zeggen dat het dat niet doet.

En anders zeg je gewoon dat er iemand allergisch blijkt te zijn voor katten.
Oud 02-03-2009, 19:18
Poeperd
Poeperd is offline
Nouja, ik heb dus geen idee hoe snel ze dat doen. Ik kan me voorstellen dat ze bij geld en ruimte gebrek de valse katten er eerder ''uit doen". En Otto is niet echt vals... als je alleen met hem bent is het een schat. Alleen drukte ligt hem niet zo, zachtjes uitgedrukt
Oud 03-03-2009, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ik heb dus geen idee hoe snel ze dat doen. Ik kan me voorstellen dat ze bij geld en ruimte gebrek de valse katten er eerder ''uit doen". En Otto is niet echt vals... als je alleen met hem bent is het een schat. Alleen drukte ligt hem niet zo, zachtjes uitgedrukt
Waarom neem jij dat beest niet in huis dan?

Weet je hoe ze dat doen met wilde katten? Vossenvallen uitzetten en dan kijken of er 1 inzit. Zit er 1 in, teiltje met water erbij, goed met de kooi schudden (dat beest gaat dan blazen en hijgen) en dan in het water laten zakken. Als ie niks meer doet, dan kun je de kooi weer uit het water halen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 09:07
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Waarom neem jij dat beest niet in huis dan?

Waarom ik hem niet neem? Omdat ik al een kat heb en wij ook een druk huishouden hebben. En bovendien, ik wil geen kat die bij visite gaat bijten. Wil niet zeggen dat ik hem ook graag dood zie
Oud 03-03-2009, 17:04
Verwijderd
Bijt hij uit het niets of als mensen 'm aanhalen? Want anders kun je het bezoek toch gewoon zeggen met hun vingers uit de buurt te blijven of de kat in de keuken laten? Of is dat een heel raar idee? Ik vind het nogal drastisch om hem meteen terug te brengen, ik ken genoeg 'chagrijnige' katten die letterlijk of figuurlijk van zich afbijten bij bezoek. Snap dat je die niet per se wil, maar dat had je ook kunnen bedenken voor je 'm in huis haalde..?

Nou ja, in het asiel dat ik ken, maken ze inderdaad niet meteen zo'n kat weer af. Maar ik weet niet of dat de norm is.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 19:14
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Bijt hij uit het niets of als mensen 'm aanhalen? Want anders kun je het bezoek toch gewoon zeggen met hun vingers uit de buurt te blijven of de kat in de keuken laten? Of is dat een heel raar idee? Ik vind het nogal drastisch om hem meteen terug te brengen, ik ken genoeg 'chagrijnige' katten die letterlijk of figuurlijk van zich afbijten bij bezoek. Snap dat je die niet per se wil, maar dat had je ook kunnen bedenken voor je 'm in huis haalde..?

Nou ja, in het asiel dat ik ken, maken ze inderdaad niet meteen zo'n kat weer af. Maar ik weet niet of dat de norm is.
Nee hij valt je echt aan Er was visite en dus ook mijn vriendins kleine broertje. Dit zat gewoon op de bank en opeens vloog die kat hem aan. Gelukkig had hij niets (allebei niet ) maar dat is toch niet helemaal de bedoeling.

Bovendien kan je best katten uit het asiel halen die niet vals zijn, dus om te zeggen dat je dat kan weten/bedenken vind ik ook niet helemaal kloppen. Tenzij je bedoelt dat je er rekening mee kan houden. Dat heeft ze gedaan, maar ze wil alsnog geen valse kat. En het is ook gewoon zielig, als dat beestje het niet naar zijn zin heeft in een druk huishouden moet je hem daar eigenlijk ook gewoon niet instoppen.

Maargoed, ik zal even op de website van dat dierenasiel kijken wat hun normen zijn.

[EDIT] "aanvliegen" klinkt wel heel dramatisch, maar hij beet dus wel.
Oud 03-03-2009, 23:40
Verwijderd
Je kunt het beest ook gewoon in een andere kamer zetten als er visite is, en een weekje is niet echt veel tijd om een beestje te leren kennen, en vertrouwen op te bouwen.

Geef hem meer tijd, probeer een band met hem op te bouwen en vertel visite bij de kat weg te blijven, of hou de kat bij de visite weg. Lijkt me niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 08:04
Verwijderd
Ik vraag me af of straffen zin heeft...

Misschien zorgen dat het niet te druk wordt/hem dan op een rustige plek zetten (bv. de slaapkamer)? Wat Arenda zegt dus.

Wij hebben ook een kat die nog wel eens agressief wil reageren, meestal als er iets onverwachts gebeurd (bv. iemand laat iets vallen, schreeuwt of wat dan ook). Dan richt ze zich in eerste instantie op de andere kat (die krijgt dan de schuld), maar als er mensen in de buurt zijn vliegt ze die ook aan. Als wij bezoek krijgen gaat die kat uit voorzorg in de slaapkamer.

Wat een asiel doet, ligt aan hun beleid...er zijn asiels die geen dieren meer afmaken, maar er zijn er volgens mij ook nog die het wel doen (al zullen die in de minderheid zijn), daar zou ik dus nooit een dier heen brengen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 12:15
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Je kunt het beest ook gewoon in een andere kamer zetten als er visite is, en een weekje is niet echt veel tijd om een beestje te leren kennen, en vertrouwen op te bouwen.

Geef hem meer tijd, probeer een band met hem op te bouwen en vertel visite bij de kat weg te blijven, of hou de kat bij de visite weg. Lijkt me niet zo moeilijk.
Ze gaat het ook nog een tijdje aankijken, maar ik kan haar niet vertellen wat ze moet doen. Ik denk dat ik er ook gewoon mee zou leven, mja... Niet mijn kat of huis, dus niet mijn beslissing. Ik ga er vanavond heen en dan zie ik het meteen first hand hoe het gaat. Wie weet kan ik wat tips geven of een oplossing vinden o.i.d.

Maar bedankt in ieder geval Op de website van het asiel kon ik er niet zoveel over vinden...
Oud 04-03-2009, 12:26
Verwijderd
mijn kat was ook zo in het begin, en ik kan enkel zeggen dat het echt overgaat. hij houdt gewoon niet van drukte, dat is waar. maar toen hij mij of iemand anders aanvloog en we hem letterlijk gewoon in een been lieten hangen en negeerden, toen was de lol er heel snel af.
het ligt eraan of je dat ervoor over hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 10:53
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb een hond die buiten andere honden aanvalt. In het begin was het erg moeilijk, maar ik heb ermee leren omgaan. Er zijn altijd wel oplossingen. Het hangt er alleen vanaf of je die moeite wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 19:56
Poeperd
Poeperd is offline
Nou, ik ben er geweest en ik denk eerlijk gezegd dat ze zich enorm aanstelt Het is echt een SCHAT van een beest als je het mij vraagt. Hij is gewoon wat wild met spelen en heeft niet zo goed door dat hij dan niet in mensen mag bijten

Maar omdat hij 'verder' gewoon superlief is gaat ze hem waarschijnlijk niet meer weg doen. Ze vraagt nog wel 2 weken extra proeftijd aan.
Oud 11-03-2009, 21:58
Verwijderd
Citaat:
mijn kat was ook zo in het begin, en ik kan enkel zeggen dat het echt overgaat. hij houdt gewoon niet van drukte, dat is waar. maar toen hij mij of iemand anders aanvloog en we hem letterlijk gewoon in een been lieten hangen en negeerden, toen was de lol er heel snel af.
het ligt eraan of je dat ervoor over hebt.
Fijn dat het bij jouw kat over is gegaan, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat dat voor iedere kat geldt.

Die van ons heeft al meerdere keren in een been gehangen, maar dat heeft tot nog toe niets geholpen. Negeren helpt hier tot nog toe ook niet om het niet meer voor te laten komen. Voorkomen 'werkt' tot nog toe nog het beste (sindsdien duurt het iets langer voor ze 'uitbarst' en wordt het dus ietjes eenvoudiger om het te voorkomen).

@Poeperd: Fijn dat hij verder lief is en hopelijk komt het allemaal goed als hij gewend is ed.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 20:13
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Fijn dat het bij jouw kat over is gegaan, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat dat voor iedere kat geldt.

Die van ons heeft al meerdere keren in een been gehangen, maar dat heeft tot nog toe niets geholpen. Negeren helpt hier tot nog toe ook niet om het niet meer voor te laten komen. Voorkomen 'werkt' tot nog toe nog het beste (sindsdien duurt het iets langer voor ze 'uitbarst' en wordt het dus ietjes eenvoudiger om het te voorkomen).

@Poeperd: Fijn dat hij verder lief is en hopelijk komt het allemaal goed als hij gewend is ed.
Ja zeker Ik heb er wel iets meer vertrouwen in nu.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.
Reageren

Regels voor berichten