![]() |
|
De laatste tijd woedt er in sommige topics (deze en deze) nogal discussie over het al dan niet gebruiken van alternatieve software of dat problemen beter aangepakt worden bij de bron (de oude gekende software).
In dit topic mag deze discussie dan ook volmondig losbarsten, zodat andere topics wat meer ontopic kunnen gaan, over de problemen zelf en niet over het al dan niet aanvaarden van alternatieve software als een mogelijke oplossing.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet wat er verder over te zeggen valt.
Kijk, software is tegenwoordig vaak zo ongelofelijk verweven met het systeem, dat een probleem heel goed ergens anders aan ten grondslag kan liggen. Bijvoorbeeld DirectShow zoals ik al gezegd heb in de andere topic. Daarom vind ik dat het probleem an sich opgelost moet worden. Het aanraden van een alternatief pakket kan nog best wel. Helemaal in het geval van Windows Movie Maker, simpelweg omdat het nul functionaliteit heeft. Maar dan wordt er Premiere Elements aangeraden. Een pakket waar je al snel 100 euro voor kwijt bent. Het aanmoedigen van piraterij is voor zover ik weet verboden hier en je gaat me niet vertellen dat je verwacht dat het legaal aangeschaft gaat worden. Een gratis alternatief (voor Windows!!) zou nog wel passen. Windows Movie Maker Bèta uit Live Essentials bijvoorbeeld? Prima te gebruiken en met veel meer functionaliteit en performance dan de versie die bij Windows zelf komt. Bij Windows Live Messenger is dat nog weer anders. Dan ga je geen alternatief aanraden maar een slap aftreksel die altijd achter de feiten (lees: protocolwijzigingen) aan zal blijven lopen (volgens mij ben ik trouwens een van de weinige gebruikers die blij is met Wave 3). |
![]() |
|
ik ben het helemaal eens met deadlock,
sommige mensen op het forum maken er een gewoonte van (lui) om gewoon te zeggen: ooooh dan installeer je gewoon dit dan kun je je ding weer doen.. mensen dat is niet troubleshooten dat is niet hoe je een probleem oplost dat is hoe je om een probleem heen loopt! als je een lekke band hebt kun je ook een nieuwe fiets kopen maar dat lijkt me nou niet de beste oplossing, het is duurder (alternatieve software is dat in sommige gevallen), je moet wennen aan een nieuwe programma terwijl huiidige programma gebruikt en juist dáár problemen mee hebt. ik stel daarom ook voor dat ILUsion en andere TS'ers (troubleshooters) op dit forum voortaan meer gaan kijken naar het probleem zelf ipv. meteen hard de naam van een ander programma schreeuwen anders kunnen jullie voor mijn naam bij software ook meteen forumbaas zetten aangezien ik daar ook vrij goed in ben. ook qua geld inderdaad dwing je mensen eigenlijk toch regelmatig of software te gaan kapen (downloaden) of immense bedragen uit te geven, neem hierbij het windows movie maker probleem als voorbeeld. pinacle is gratis?? er is een gratis test versie? adobe premier is voor minder dan 100euro voor de volledige versie te verkrijgen?? NEENEENEE dat is niet het geval. ik besteed veel liever een uur langer aan het uitzoeken van het probleem om zo veel geld, ergernis enzovoorts te besparen aan de kant van de gebruiker die het probleem heeft dan dat ik de gedachte heb dat de persoon voor wie ik een oplossing bied uren moet kutten met het nieuwe programma of lang niet de functies heeft die de persoon in kwestie dan wel nodig heeft. edit: overigens ILUsion vind ik je vergelijking met de schroevendraaiers erg scheef. een schroevendraaier doet 1 ding inderdaad en dat is schroefjes indraaien, een ander schroevendraaier zal ook niet veel verschillen van de eerste en zal ook hetzelfde tresultaat behalen (hoeveel variaties zijn er in schroevendraaiers en hoeveel functies kan een schroevendraaier hebben??). mte software echter is het een totaal ander verhaal, photoshop bijvoorbeeld heeft zo ontzettend veel functies die uniek zijn voor photoshop, dat kun je niet zomaar af doen met pain.net dat gewoon heel anders werkt of andere goedkope rommel en dan heb ik het nog niet eens gehad over het adobe bestandsvoormaat .psd wat veel breder bekend is dan het.. .net formaat wat ik verder niet ken. dit geld ook voor een eerder gegeven alternatief door ILUsion, ik geloof dat het pidgey was als alternatief voor windows live messenger. dit is geen alternatief dit is een slap aftreksel wat ontzettend af doet aan het origineel in zowel visueel vlak als op gebruik en functionaliteit. ![]() Laatst gewijzigd op 19-03-2009 om 19:44. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|