Advertentie | |
|
![]() |
|
Zieke gekken blijf je altijd houden. Als er geen schietwapens waren had ie wel een mes gepakt. En als je bedenkt dat het gemiddeld 1/100.000.000 die zoiets doet is het naar mijn mening geen reden om aan de bestaande wapenwetgeving (in Duitsland) te tornen.
|
Ja hoor. Volgens nu.nl onderzoekt de Duitse politie de computer van de jongen. Er zou Counter Strike op staan! Oh nee! Ik heb ook Counter Strike gespeeld, betekent dat nu dat ik morgen een geweer ga pakken en de vakgroep hier omleg?
Offtopic: Link: http://www.nu.nl/algemeen/1931275/du...ige-games.html
||
Citaat:
Het lijkt me omgekeerd wel logisch: als jij het in je hebt moordlustig om je heen te schieten en dat ook zal doen bij een psychologische natrap in je psyche, dat je dan ook dergelijke games zult spelen en niet de Sims ofzo.
|
het blijft dom om te zeggen dat games slecht zijn.
alle moordpartijen die voorkomen zijn juist door gewelddadige games zul je immers nooit te weten komen. dat is net zoiets als zeggen dat de regering niets doet tegen aanslagen omdat er een aanslag is gepleegd
||
Citaat:
Soms drijft dat iemand over het randje en komen ze met een wapen in plaats van boeken naar school. Vreemd genoeg heeft er nog nooit een schooldirecteur ontslag genomen omdat hij dat liet gebeuren. Voor zover mij bekend is de directeur van het Tec college waar iemand toen een bendelid die hem al maanden pestte omlegde ook aangebleven, terwijl het falende beleid op die school de steekpartij mogelijk maakte. Maar soms komt het ook uit een andere hoek. De moord op Hans Van Wieren kwam voor een deel omdat de dader krankjorum was door slechte familieomstandigheden en uit een achtergrond kwam waarin geweld normaal was. Hoewel ook die school bekend stond om geweld. De schietpartij op een school in Veghel in 1999 was het gevolg van slechte integratie, en ging om het nemen van eerwraak. Alle Duitse schietpartijen op scholen gaan tot dusver om mensen die van school gestuurd waren of gezakt waren voor hun examen. Een overzicht van alle schietpartijen op scholen: http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...n_scholen.html
||
Citaat:
d) ouders hebben die een gun of 20 in en om het huis bewaren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een beetje oefenen op je pc en een nare pestpartij/gezakt examen kunnen dan enge dingen losmaken.
|
![]() |
|
Ware het niet dat voor zover ik weet de wapenwet in Duitsland ook vrij streng is, en je alle wapens achter slot en grendel moet bewaren. In Nederland is een kluis zelfs verplicht.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"De moorden zijn gepleegd met een pistool van de vader van de 17-jarige Tim Kretschmer. Het wapen lag in een kast in de ouderlijke slaapkamer. De vader heeft meer wapens, allemaal met een vergunning. Alle andere wapens liggen in een kluis." http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...winnenden.html
||
Citaat:
Die gast is geboren met een kronkel in z'n kop > zag eruit als een nerd > werd daardoor gepest > had geen succes bij vrouwen > 1+1=2.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het huidige systeem werkt prima.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ben ook tegen. Thuis moet kunnen als het aan alle veiligheidseisen voldoet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
lange zwarte regenjas, bewapend en rondhangend in de buurt van een school?
maar je bedoelt waarschijnlijk een eerder stadium. goeie vraag aangezien "de" risicojongere niet bestaat natuurlijk. maar een tiener die zich volledig afsluit van de buitenwereld (voor langere periode) verdient m.i. wel wat extra aandacht. ik krijg bij dit soort gebeurtenissen altijd sterk de indruk dat de dader totaal in een eigen wereld leefde. contact met anderen is volgens mij de eerste stap om zo iemand de context van zijn eigen bestaan (en dus ook van zijn eventuele handelen) beter te laten in zien.
||
Citaat:
Dat is het isolement dat nodig was om hun opvattingen te laten ontstaan. Echter, hetzelfde dilemma als de huidige gang van zaken versus de ideale samenleving door heel Staphorst in een heropvoedingskamp te stoppen: wanneer mag je ingrijpen in iemands levenssfeer? Al gauw krijg je dan van die PVDA-vertoningen a la 'oh nee, hij speelt twee uur per dag Counterstrike, hij is vast in een gewelddadige crimineel aan het veranderen!'.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
‘Geweld op school maatschappelijk probleem’ niceman1984 | 10 | 02-05-2004 16:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Islam TefnachT | 285 | 16-06-2002 16:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Doden bij wilde schietpartij op Duitse school Vincent Vega | 1 | 26-04-2002 16:00 |