Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou me wél inschrijven bij studentenwoningweb. Dat is volgens mij op termijn toch altijd de beste manier om aan een kamer te komen in Amsterdam. Viavia is de beste manier. Via kamernet is gewoon heel moeilijk omdat er vaak heel veel mensen komen kijken, je dus maar net geluk moet hebben en kamers vaak vergeven worden aan bekenden.
|
Verwijderd
|
Nadeel aan studentenwoningweb: je kan hier alleen een kamer mee krijgen als je ingeschreven staat bij een universiteit of hoge school. Als je in Amsterdam wilt blijven is het verstandig om, zodra het kan, je ook in te scrhijven bij woningnet.
Voordeel is dat als je ver weg woont je urgentie krijgt en dat de prijzen relatief laag zijn. De grootste kans om iets te krijgen blijft via-via. |
![]() |
|
Zodra je een kamer accepteert via studentenwoningweb ben je toch verplicht om je in te schrijven bij woningnet? Juist om te zorgen dat als je je kamer uit moet omdat je klaar bent met studeren je al een tijdje ingeschreven staat daar?
||
Citaat:
Het kan gewoon niet, praktisch nergens, dat een kamer in juli leegstaat en jij deze 'reserveert' tot september zonder er ook maar iets voor te betalen. Dat gaat simpelweg niet, want dat is voor verhuurders vaak veel te duur en voor jou zoveel andere studenten die er wel meteen in trekken en betalen. Wat altijd wel mag: de kamer vast huren (dus betalen) en er pas twee maanden later intrekken. Een kamer tot die tijd leeg laten staan is legaal, al is het niet de meest optimale manier van kamerverhuur en ik denk dat verhuurders er ook niet zo happig op zijn. Maar het mag. Alleen wil jij volgens mij écht pas vanaf september betalen. Dan moet je gaan onderhandelen met de huidige huurder, of je samen een bepaalde tijd kunt afspreken waarop de huurder vertrekt en jij intrekt en dat je bijvoorbeeld de huur deelt. Maar stel het je niet te sprookjesachtig voor, het is Amsterdam. |
![]() |
||
Citaat:
De corporatie mocht de onderhuurders er zelf niet uit zetten. Zij heeft toen mijn cliënt verplicht dit te regelen, maar dat lukte niet. Dan blijft een huis over met illegale onderhuurders die in een heel ernstig geval zelf een rechtzaak aanspannen om hun huurrechten te verdedigen. Dan moet de rechter oordelen. Er zomaar uitgooien is volgens het Woon- en Huurrecht in principe niet toegestaan. Dat het in de praktijk dus vaak anders is.. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
waar in amsterdam wel of niet wonen en waarom schuls | 3 | 06-02-2010 04:33 | |
Drugs & Alcohol |
Het paddo verbod wann | 277 | 14-04-2009 20:32 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314 Machiavelli | 500 | 04-02-2005 11:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verbod op Chador bij ROC amsterdam Martian | 108 | 20-01-2003 21:28 |