Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2009, 17:57
remy476
remy476 is offline
Sinds dat ik vista op mijn pc heb staan, erger ik mij dood. XP hing de laatste tijd nogal vaak vast, waardoor ik nu dus vista erop gezet heb. De pc is nu supertraag, dit had ik met XP niet. Nu weet ik dat ik niet een standaard vista heb, maar een Vista ultimate 64bit. Mijn broer heeft deze erop gezet, maar ik vraag me af of ik niet beter de gewone Vista erop kan zetten?

mijn gegevens:

processor: AMD athlon 64 X2 dual core processor 4400+ 2.30GHz
geheugen: 2047 MB

en de classificatie is 4.9 (is dit niet erg laag?)

Ik ben zelf niet zo handig met deze handelingen, dus als iemand mij ff wegwijs kan helpen, en tips heeft zijn deze van harte welkom
Oud 30-03-2009, 18:21
M@rco
M@rco is offline
Vista is in het begin altijd wat langzamer (met name doordat de zoekfunctie de inhoud van je computer indexeert), dat zou na een aantal dagen vanzelf beter moeten worden. Je zult geen baat hebben bij de 'gewone' (32-bit) versie; als je hem sneller wilt maken kun je er beter 2GB RAM bij zetten.
Oud 31-03-2009, 17:31
remy476
remy476 is offline
Oke bedankt!
Oud 02-04-2009, 03:26
Verwijderd
Citaat:
Vista is in het begin altijd wat langzamer (met name doordat de zoekfunctie de inhoud van je computer indexeert), dat zou na een aantal dagen vanzelf beter moeten worden. Je zult geen baat hebben bij de 'gewone' (32-bit) versie; als je hem sneller wilt maken kun je er beter 2GB RAM bij zetten.
Bij de 64-bit versie heeft hij ook geen baat, met 2GB RAM Maar twee extra gigjes erbij prikken is een prima plan, ja. Temeer omdat dat tegenwoordig geen drol kost.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 18:40
Verwijderd
Die classificatie is prima.. hij gaat namelijk maar tot 5.9

Tips om uit te zetten voor betere performance:
- User Account Control
- Alle Tablet PC related services
- Windows Defender
- Windows Search
- Secondary logon
- Remote registry service

Oh ja, en controleer voor de grap eens het System Event log. De symptomen die jouw pc heeft, doen mij namelijk meer denken aan hardware failure, met name harddisk errors. Aangezien XP eerst vast liep, en Vista nu erg traag is (data verplaatst naar wel werkende blocks en checks draait op de achtergrond).

Been there
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten