Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2009, 21:24
Poeperd
Poeperd is offline
Ik weet het, Norton staat niet best bekend maar ik vind het prima werken!

Nu moet ik hem over 8 dagen al verlengen (had een 'proefpakket' bij mijn nieuwe laptop), maar verlengen voor 1 pc via Norton is 60 euro en als ik een nieuw pakket koop van de versie die ik nu heb via Bol.com ben ik 45 euro kwijt.

Dat lijkt me een stuk voordeliger, maar ik ben echt een gigantische noob op dit gebied, en ik vraag me ten zeerste af of ik dan niet, na het opnieuw installeren van het gekochte pakket, problemen ga krijgen met het feit dat er al Norton op staat.

Wat denken jullie? Kan ik gewoon een nieuw pakket kopen en die dat (oei! ) er overheen installeren, of gaat dat problemen geven en moet ik gewoon verlengen voor meer geld?
Oud 25-02-2009, 22:52
M@rco
M@rco is offline
Waarom installeer je niet gewoon AntiVir? Dat werkt beter dan Norton en kost 0 euro.

Maar uiteraard kun je ook gewoon je huidige probeerversie eraf gooien en een nieuwe volledige versie kopen op bol.com. Geen reden waarom dat niet zou werken
Oud 25-02-2009, 22:57
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Waarom installeer je niet gewoon AntiVir? Dat werkt beter dan Norton en kost 0 euro.

Maar uiteraard kun je ook gewoon je huidige probeerversie eraf gooien en een nieuwe volledige versie kopen op bol.com. Geen reden waarom dat niet zou werken
Hm, dus dan moet ik dus wel de huidige versie eraf gooien? Dat leek me een probleem omdat ik hoorde dat Norton zich niet makkelijk laat verwijderen

AntiVir heb ik slechte ervaringen mee en AVG ook Dit werkt nu net lekker dus ik wil de magie niet verpesten van een laptop zonder zooi

Maargoed, dan ga ik maar prutsen en gewoon een nieuwe versie bestellen. Dank u schoon
Oud 26-02-2009, 05:56
freyk
freyk is offline
Ik zou, als ik jou was, norton er af halen en het geld voor iets anders gebruiken.
En als "de magie" toch verpest is, dan zijn wij om je te helpen.
Oud 26-02-2009, 08:15
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Hm, dus dan moet ik dus wel de huidige versie eraf gooien? Dat leek me een probleem omdat ik hoorde dat Norton zich niet makkelijk laat verwijderen
Vroeger wel, ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Norton 2009 schijnt best goed te zijn, dus hopelijk ook wat deinstallatie betreft
Oud 26-02-2009, 09:30
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ik zou, als ik jou was, norton er af halen en het geld voor iets anders gebruiken.
En als "de magie" toch verpest is, dan zijn wij om je te helpen.
Heh, thanks. Maar ik heb net 600 euro uitgegeven voor een nieuwe laptop dus ik wil liever iets meer zekerheid dan dat

Citaat:
Vroeger wel, ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Norton 2009 schijnt best goed te zijn, dus hopelijk ook wat deinstallatie betreft
Nou, ik ga het er maar op wagen dan!
Oud 26-02-2009, 15:30
TopDrop
TopDrop is offline
Ik denk, persoonlijk, pin me er niet op vast, dat als je de versie die je nu hebt niet uninstalleert, en je start de installer van de nieuwe versie die je gaat kopen, dat hij dan gewoon het programma update en dat alles goedkomt.

Tenzij er ergens staat dat je vorige versies er wel eerst af moet gooien.
Oud 26-02-2009, 15:57
ILUsion
ILUsion is offline
Van eenzelfde product zou de installer normaal wel moeten aangeven dat een oude versie er al opstaat. Maar als je het geld liever aan iets anders geeft, er zijn genoeg gratis AV-programma's: AntiVir, AVG, Avast (ik ben zelf fan van die laatste).
Oud 26-02-2009, 16:49
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ik denk, persoonlijk, pin me er niet op vast, dat als je de versie die je nu hebt niet uninstalleert, en je start de installer van de nieuwe versie die je gaat kopen, dat hij dan gewoon het programma update en dat alles goedkomt.

Tenzij er ergens staat dat je vorige versies er wel eerst af moet gooien.
Ik denk ook dat ik het er gewoon eerst in gooi, en dan neem ik aan dat hij wel een melding geeft als ik eerst de oude versie eraf moet halen. Zo niet, dan verlengt hij hem hopelijk gewoon, of installeert hij eroverheen of iets dergelijks. We zullen zien
Oud 27-02-2009, 08:50
ganralph
ganralph is offline
niet dat ik er verstand van heb, maar als je een nieuwe koopt bij Bol.com, dan zit daar toch gewoon een nieuwe productsleutel bij, waarmee je de versie die je nu hebt "verlengt" met je Bol-aankoop?

ik heb na mijn gratis test ook gewoon alleen de code van het gekochte pakket ingevoerd en hij doet het nu al een jaar heb de cd er nooit in gehad

(onder "abonnement": "Ik heb al een abonnement aangeschaft en voer mijn verlengingscode hieronder in")

Laatst gewijzigd op 27-02-2009 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 11:15
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
niet dat ik er verstand van heb, maar als je een nieuwe koopt bij Bol.com, dan zit daar toch gewoon een nieuwe productsleutel bij, waarmee je de versie die je nu hebt "verlengt" met je Bol-aankoop?

ik heb na mijn gratis test ook gewoon alleen de code van het gekochte pakket ingevoerd en hij doet het nu al een jaar heb de cd er nooit in gehad

(onder "abonnement": "Ik heb al een abonnement aangeschaft en voer mijn verlengingscode hieronder in")
Ah! Dankje, dat is handig
Oud 02-03-2009, 10:52
Poeperd
Poeperd is offline
Jammerrrrr Moet inderdaad uninstallen eerst! Maar dat geeft niet zo
Oud 03-03-2009, 08:04
Verwijderd
NOD32 Smart Security!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 13:11
mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
Jammerrrrr Moet inderdaad uninstallen eerst! Maar dat geeft niet zo
heb je al besteld? ik ben beta tester bij symantec en ik heb nu 3 gratis norton 360 licenties (legaal) dus als je wilt mag je dr wel 1tje hebben is voor de nieuwste V3 versie die binnenkort in nederland in de winkel komt maar nu al te downloaden is van de norton usa site. zodra je key invoert gaan je 366dagen lopen. PM maar als je intresse hebt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 13:18
31337
31337 is offline
Citaat:
Heh, thanks. Maar ik heb net 600 euro uitgegeven voor een nieuwe laptop dus ik wil liever iets meer zekerheid dan dat
Mijn laptop kostte ook 850 euro en ik gebruik NOD32. Heeft me geen drol gekocht, gewoon gedownload en werkt uitstekend. Dus ik zou als ik jou was gewoon op zoek gaan naar een goeie gratis scanner ipv geld te spenderen aan Norton.
Oud 10-03-2009, 18:35
M@rco
M@rco is offline
NOD32 is niet gratis
Oud 10-03-2009, 20:33
mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
NOD32 is niet gratis
o..? de voledige versie of de beperkte versie?

edit helemaal niet gratis alleen de 30day trial boeie
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 21:11
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
heb je al besteld? ik ben beta tester bij symantec en ik heb nu 3 gratis norton 360 licenties (legaal) dus als je wilt mag je dr wel 1tje hebben is voor de nieuwste V3 versie die binnenkort in nederland in de winkel komt maar nu al te downloaden is van de norton usa site. zodra je key invoert gaan je 366dagen lopen. PM maar als je intresse hebt
Heb het een dag of twee terug geïnstalleerd! Maar bedankt voor het aanbod!
Oud 10-03-2009, 22:34
Bender
Bender is offline
Citaat:
NOD32 Smart Security!
Inderdaad, goedkoper en beter
Oud 11-03-2009, 06:16
Verwijderd
Citaat:
NOD32 is niet gratis
Voor een dergelijk stukje kwaliteit wil ik graag betalen.

Wat zou je er van vinden als ik met mijn accountmanager ga praten over korting voor heel scholieren.com?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 08:20
31337
31337 is offline
Citaat:
NOD32 is niet gratis
Mijn versie wel Gekraakt enzo. Gratis volledige versie
Oud 11-03-2009, 23:58
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Voor een dergelijk stukje kwaliteit wil ik graag betalen.

Wat zou je er van vinden als ik met mijn accountmanager ga praten over korting voor heel scholieren.com?
Stoer Ik zou zeggen, vraag het eens aan Jon!
Oud 12-03-2009, 11:38
Bender
Bender is offline
Citaat:
NOD32 is niet gratis
Maar duur is het ook niet.

Een keer per jaar naar de computerdokter zpu al 4x duurder zijn
Oud 13-03-2009, 15:00
mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
Inderdaad, goedkoper en beter
dat is allang niet meer zo dat was vroeger zo. tegenwoordig zijn het avira en kaspersky die aan de top staan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 17:28
Verwijderd
Toen wij in september onderzoek naar een nieuwe virusscanner hebben gedaan zijn we toch weer bij NOD uitgekomen en dat is niet voor niets zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2009, 14:23
mueslireep
mueslireep is offline
ik weet niet wat voor onderzoek jij hebt gedaan maar ik neem dan aan dat je ook de nieuwe versies van norton 2009 en norton 360 v3 heb meegetest? kaspersky 2009 en laatste versie van avira? als je me de test resultaten zou kunnen laten zien dan zou ik je misschien geloven maar tot die tijd. http://www.nod32.nl/vergelijking/content.asp <<-- deze test komt uit april 2008 tegen virussuites die toen der tijd al oud waren. ja zo kan ik het ook nod. als je nu op dit ogenblik kijkt naar de concurentie dan veegt die de vloer aan met nod en dat basseer ik uit een (intussen ook al weer verouderd) exemplaar van eind zomer vorig jaar waar PCM al tot de conclusie kwam dat NOD niet meer is wat ie geweest is.

edit: aaaah komop ik kwam op google deze afbeelding tegen:

aaaaaaaaaaaah ga weg man stalin is zeker de directeur van het bedrijf ofzo pffffff
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 01:01
T_ID
T_ID is offline
Dat terwijl Nod32 best dingen mist. Ik had het ding een bestand actief laten scannen, niets. Ik open het, en merk opeens dat er nieuwe dingen in de lopende processen staan die er niet thuishoren. Volledige systeemscan, en ja hoor, virusmelding.
Oud 16-03-2009, 10:05
Verwijderd
Het hangt een beetje van de techniek af die een virus gebruikt om resident te worden. Sommige technieken is gewoon geen zak tegen te doen helaas. Net als het mooie geintje met NTFS file streams.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 12:41
Bender
Bender is offline
Citaat:
Dat terwijl Nod32 best dingen mist. Ik had het ding een bestand actief laten scannen, niets. Ik open het, en merk opeens dat er nieuwe dingen in de lopende processen staan die er niet thuishoren. Volledige systeemscan, en ja hoor, virusmelding.
Je had de virus definities up to date?
Oud 18-03-2009, 19:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je had de virus definities up to date?
Vier dagen ervoor nog gedownload. Tijdens beiden geen updates uitgevoerd..
Oud 19-03-2009, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Vier dagen ervoor nog gedownload. Tijdens beiden geen updates uitgevoerd..
Lol, Eset komt twee keer per dag met nieuwe updates. Het is wel de bedoeling dat je auto update aan laat staan volgens het standaard schema (één keer per uur checken).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 16:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lol, Eset komt twee keer per dag met nieuwe updates. Het is wel de bedoeling dat je auto update aan laat staan volgens het standaard schema (één keer per uur checken).
Onmogelijk. Dan slaat mijn allergie voor computers die zonder aanwijsbare reden opeens stilstaan toe.

Bovendien, wat is de kans dat je een virus krijgt dat nog geen twaalf uur daarvoor in de roulatie is gebracht? Ik heb geloof ik een keer of drie in vijf jaar een virus gehad, en op de blaster worm na was alles vrij onschuldig. Zelfs één virus dat als enige effect had, dat het een ander virus van een rivaliserende programmeur verwijderde en daarover een html pagina met een melding op je desktop gooide.
Oud 20-03-2009, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Onmogelijk. Dan slaat mijn allergie voor computers die zonder aanwijsbare reden opeens stilstaan toe.
Wat heeft dat er mee te maken? En wat voor kutcomputer moet je wel niet hebben als hij trager wordt van het updaten van een virusscanner.
http://www.eset.eu/podpora/aktualizacia-3951?lng=en

En dan iedere keer een nummertje er af halen. Zie je precies welke update wanneer is uitgekomen. Zo zie je dat er voor de 20e al twee afzonderlijke updates zijn geweest.

Citaat:
Bovendien, wat is de kans dat je een virus krijgt dat nog geen twaalf uur daarvoor in de roulatie is gebracht?
Die kans is groot genoeg afhankelijk van wat voor soort lek er gebruikt wordt.

Citaat:
Ik heb geloof ik een keer of drie in vijf jaar een virus gehad, en op de blaster worm na was alles vrij onschuldig. Zelfs één virus dat als enige effect had, dat het een ander virus van een rivaliserende programmeur verwijderde en daarover een html pagina met een melding op je desktop gooide.
Dat vind ik vrij vaak eigenlijk. In een bedrijfsomgeving zou je dat je baan kosten (als je netwerkbeheerder bent).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 08:30
bindmiddel
bindmiddel is offline
pssst via surfspot ook korting op de antivirus van ESET. Alleen niet de Smart security suite.
Oud 22-03-2009, 22:02
Bender
Bender is offline
Citaat:
Bovendien, wat is de kans dat je een virus krijgt dat nog geen twaalf uur daarvoor in de roulatie is gebracht?
Hoe nieuwe ze zijn hoe sneller het gaat, omdat computers er nog geen update voor hebben
Oud 22-03-2009, 22:10
Verwijderd
Citaat:
pssst via surfspot ook korting op de antivirus van ESET. Alleen niet de Smart security suite.
Smart Security vind ik dan ook weer vrij overbodig, aangezien een firewall nonsens is achter een router.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten