Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2009, 01:14
Styhn
Styhn is offline
Dag lieve forummers,

Inmiddels is het paddoverbod zo'n drie en een halve maand van kracht. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met de handhaving ervan. Kun je echt nergens meer paddos krijgen in smartshops? Kun je ze nog wel kopen in smartshops maar moet je "even doorvragen"?

Dit topic is natuurlijk niet bedoeld om illegale verkooppunten te opperen; laten we het legaal houden

PS: is het een goed idee om, met goedkeuring van de moderators, een lijstje te maken van smartshops in Nederland waarvan we weten dat ze nog verkopen? Ik zal alvast komende dagen hier in mijn woonplaats rondkijken (Groningen).
Oud 17-03-2009, 14:47
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
beetje naaie streek hier smartshops te posten waar het nog te krijgen is, kunnen ze meteen het lijstje afgaan en zijn ze allemaal de sjaak

maja, ze zijn hier in amsterdam nog te krijgen, soms openlijk, soms iets minder
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 15:00
Verwijderd
en een smartshop in rotterdam verkocht nog truffels onder de naam tripknollen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 15:39
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Een vooraanstaande tripknolverkoper uit M'stricht legde mij uit dat het zaak is een erkend mycoloog te laten verklaren dat een verkochte soort zo ver is doorgekweekt dat het biologisch gezien als nieuwe soort dient te worden aangemerkt.
Deze soort komt vervolgens niet meer voor op de opgestelde 'verboten' lijst en mag weer gewoon verkocht worden.
Oud 17-03-2009, 15:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
te vet
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 16:18
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Hier in Eindhoven hebben de eigenaren van de smartshop de lijst door gespit met alle verboden paddo's/truffels. Ze kwamen eén soort tegen die verkrijgbaar is op de markt, die niet op de verboden lijst stond. Dus die verkopen ze nog gewoon!

Niet dat ik ze gebruik, is al weer 2 jaar geleden, maar laatst ging ik kijken voor wat andere dingen daar en er kwamen 2 gastjes van 16/17 naar buiten gelopen; "Hé, truffels! Lekker spacen!", waarop het gesprek met de eigenaar door ging.. Met wat doorvragen bleek dat ze er wel meer hadden, maar die stonden niet in de vitrine.
Oud 17-03-2009, 17:04
Verwijderd
Voor zover ik weet hebben ze in de enige voor mij bereikbare smartshop (in Goes) helaas geen paddo's meer. Misschien met even doorvragen, zou eens moeten kijken...

Jammergenoeg hebben ook niet heel veel mensen ineens een growkit gekocht, dusja, lekker trippen op de paddo's zit er waarschijnlijk helaas niet meer in
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 18:11
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
PS: is het een goed idee om, met goedkeuring van de moderators, een lijstje te maken van smartshops in Nederland waarvan we weten dat ze nog verkopen? Ik zal alvast komende dagen hier in mijn woonplaats rondkijken (Groningen).
Nee dat is geen goed idee. Paddo's zijn illegaal (hoe hard ik het er ook niet mee eens ben ) en het is dus verboden de locatie te posten waar ze te verkrijgen zijn.

Ik krijg in het nieuws nauwelijks dingen mee over de handhaving dus mijn vermoeden is dat het daarmee allemaal wel mee valt (waar gaat immers het geld vandaan komen ) en als je goed zoekt en een beetje rond vraagt is het vast nog wel mogelijk om er aan te komen.
Oud 19-03-2009, 00:22
Lyne
Lyne is offline
Vriendin van mij kan ze nog gewoon krijgen bij 'haar' smartshop.. maar alleen omdat zij daar bekend is. Haar ervaring is dan ook dat het vrij makkelijk te krijgen is nog, met een beetje doorvragen lukt het vrijwel altijd. Zij haalt ze in Leiden.

Zelf woon ik in Rotterdam in een straat met 6 shops, zal er vast wel eentje zijn die ze verkoopt, maar ik gebruik ze niet.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 16:23
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Voor zover ik weet hebben ze in de enige voor mij bereikbare smartshop (in Goes) helaas geen paddo's meer. Misschien met even doorvragen, zou eens moeten kijken...

Jammergenoeg hebben ook niet heel veel mensen ineens een growkit gekocht, dusja, lekker trippen op de paddo's zit er waarschijnlijk helaas niet meer in
Growkits zijn nog gewoon te krijgen
Oud 19-03-2009, 16:46
Verwijderd
dat weet ik, maar natuurlijk niet iedereen kan die thuis plaatsen enzo...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 15:23
Verwijderd
weet iemand in amsterdam een shop waar ze nog te krijgen zijn? pm graag woensdag ga ik naar a'dam dus zou chill zijn als ik er wat mee kon nemen...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 17:38
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
weet iemand in amsterdam een shop waar ze nog te krijgen zijn? pm graag woensdag ga ik naar a'dam dus zou chill zijn als ik er wat mee kon nemen...
Er zijn zó veel growshops en headshops in Amsterdam, loop een willekeurige binnen en vraag het gewoon?! Nee heb je, ja kun je krijgen denk ik zomaar..
Oud 23-03-2009, 18:12
Verwijderd
daar heb je zeker gelijk in maar ik ben van nature lui ingesteld en heb dus geen zin om die hele stad af te zoeken
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 20:28
Wammus
Wammus is offline
Ik kom vrij vaak in Amsterdam maar ik heb geen idee wat de smartshops verkopen. Ik weet dat er een vlakbij het Leidseplein zit maar waar precies weet ik zo ook niet.
Oud 25-03-2009, 12:47
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Een vooraanstaande tripknolverkoper uit M'stricht legde mij uit dat het zaak is een erkend mycoloog te laten verklaren dat een verkochte soort zo ver is doorgekweekt dat het biologisch gezien als nieuwe soort dient te worden aangemerkt.
Deze soort komt vervolgens niet meer voor op de opgestelde 'verboten' lijst en mag weer gewoon verkocht worden.

Hier in Tilburg worden ook nog truffels verkocht. Vind truffels zelf wel erg leuk, maar de intensheid van een goede paddotrip missen ze wel een beetje
Oud 25-03-2009, 21:53
Verwijderd
he, helaas geen smartshop gevonden die nog gouwe ouwe paddo's had, ook met een beetje doorvragen niet...

nu maar gewoon de truffels/tripknollen/sclerotia/space rockets (volgens het doosje) gekocht, zaterdag proberen, ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten