Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2009, 14:30
VT
VT is offline
Dag allemaal,

Sorry voor de onduidelijke titel, maar ik weet anders niet goed hoe het te verwoorden.

Het zit zo.
Ik heb ondertussen al bijna 3 jaar een relatie met mijn vriendin. Zij is er 17 en ik 20. We zijn voor elkaar de eerste echte relatie. Voor haar heb ik wel al seks gehad met 2 andere meisjes. Zij echter nog nooit. Haar eerste keer was dus met mij.

Overlaatst stelde haar beste vriend uit haar school haar voor om seks met hem te hebben, omdat hij zich echter achter voelde lopen op zijn vrienden en hij een erge drang had naar seks en mijn vriendin de enige is waaraan hij dat durfde vragen. Natuurlijk heeft ze hem verteld dat ze dat niet wou. Maar sindsdien is ze wel gaan nadenken hoe seks met iemand anders zou zijn. Mede dankzij dat ik niet de eerste was voor haar. Ik begrijp haar hier helemaal in. Het wekt mss wel een soort van jaloezie op bij haar. Ik heb het wel al ervaren en zij nog niet.

Ik heb haar dan verteld dat de seks die ik had voor haar totaal niets voorstelde met de seks die ik met haar heb, en dat is ook echt zo. Mede daardoor heb ik helemaal niet die drang naar iemand anders. Maar zolang je zoiets niet ervaren heb, vraag je je zulke dingen ook nu éénmaal af, of je het wil of niet. En daar heb ik ten volle begrip voor en kan ik niet kwaad op haar zijn.

Enkel is het erg pijnlijk om te weten dat je vriendin seks heeft (ook al is het maar 1 keertje) met iemand anders. Ook al weet ik dat het enkel maar om de seks gaat. We zijn immers stapel verliefd op elkaar, zelfs na die 3 jaar is er nog niets veranderd op dat vlak. Ik heb al een aantal keren gezegd dat ze het mss maar best moet doen. Maar ze wil mij helemaal niet kwetsen zegt ze dan, en ze weet zelf niet wat ze dan erna zal voelen. Ze denkt haar erg schuldig te voelen. Maar aan de andere kant vind ik het zelf ook pijnlijk als ik weet en merk dat ze eraan zit te denken hoe het zou zijn met iemand anders. En ik heb mss wel liever dat we van zo'n situatie nu af zijn dan dat ze er later (als we mss ooit getrouwd zijn en kinderen hebben) aan zal denken.

Als ze het nu met die jongen zou doen weet ik dat de kans groot is dat die seks slecht zal zijn (aangezien hij nog maagd is) en ze wss dan ook nietmeer die behoefte zal hebben om zich zulke dingen af te vragen net zoals ik dat heb.

Voor mij is het eigenlijk iets speciaals dat ik haar eerste ben en ik zou het heel leuk vinden zou dat nooit veranderen. Maar ik weet dat dat ook moeilijk is voor haar en ik vind het aan ene kant ook niet meer dan normaal dat ze haar zulke dingen afvraagt.

Ik weet echt niet goed wat te doen, zou ik haar het gevoel moeten geven dat ik het allemaal niet erg vind en achteraf ook niet zal vinden en dat het mss het beste is zodat ze haar zulke dingen niet meer hoeft af te vragen en ik mij in de toekomst geen zorgen hoef te maken dat ze mij mss ooit zou bedriegen.
Of zou ik er radicaal tegen zijn (en me eigenlijk een beetje egoïstisch voelen) en hopen dat die vragen bij haar in de toekomst zelf zullen verdwijnen...

Aan beide oplossingen kunnen gevaarlijke en pijnlijke gevolgen hangen voor ons beide.
Maar zij wil mij niet kwetsen en ik wil niet dat ze haar zulke dingen af gaat vragen.

Heeft hier iemand al een soortgelijke ervaring meegemaakt? Wat heb je dan gedaan? Zijn er toen nare gevolgen geweest achteraf voor jullie relatie? Wat denken jullie ervan?

In ieder geval bedankt voor de hulp,

VT

ps: als dit eerder bij seksualiteit hoort, verplaats het maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2009, 14:36
miekmuis
miekmuis is offline
Het lijkt me sowieso geen goed idee om te gaan doen alsof je het wel prima vindt, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet vindt. Van dat soort gevoelens opkroppen gaat alleen maar een heleboel stuk in je relatie.
Ik zou het zelf nooit okay vinden als mijn partner seks met een ander zou gaan hebben, alleen omdat hij zich afvraagt hoe het met een ander zou zijn. Als je er voor kiest om met iemand samen te zijn maakt het toch niet meer uit hoe het met een ander is? Maar dat is mijn mening. Dit is gewoon een ontzettend persoonlijke kwestie waar echt alleen jullie een antwoord op kunnen geven. Hoe iemand anders het zou ervaren maakt niet uit, want dat gaat niet veranderen hoe het voor jullie voelt. Dus praat er samen net zolang over tot jullie een oplossing hebben waar jullie je beiden in kunnen vinden.
Oud 28-03-2009, 15:16
gurl19
gurl19 is offline
Pff inderdaad een moeilijke situatie. Ik begrijp jouw vriendin wel een beetje. Maar als jullie relatie goed zit, dan moet je het niet doen. Dat blijft altijd tussen jullie instaan en waarom zou je gaan stoken in een goede relatie. Ik begrijp het van haar, maar ze zal het toch moeten accepteren en het houden bij fantasie/droom.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 16:01
Verwijderd
Imho is het dikke onzin om seks met iemand anders te hebben om vergelijkingsmateriaal te krijgen. Dan kijk je toch lekker een amateurpr0n of gebruik je fantasie gewoon. Iedereen is wel eens benieuwd hoe seks met iemand anders zou zijn, of je nou 0 of 99 exen hebt gehad. Kijk, als jullie allebei wel wat zien in gezellig swingen, prima. Maar jij ziet zoiets duidelijk niet zitten en je bent niet goed wijs dat je overweegt haar tegen je zin uit te lenen, ik denk dat je het haar nooit zou vergeven.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 21:29
Myuki
Myuki is offline
Goed dat jullie hierover open naar elkaar toe zijn. Blijf alleen wel open over hoe jij je erbij voelt. Ook al gun je haar de ervaring, het zal hoe dan ook pijnlijk voor je zijn als ze met iemand anders naar bed gaat. En je moet niet naar haar toe doen alsof het okee is als het voor jou niet okee is. Dat zou ook niet eerlijk zijn naar haar toe.
Oud 28-03-2009, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Imho is het dikke onzin om seks met iemand anders te hebben om vergelijkingsmateriaal te krijgen. Dan kijk je toch lekker een amateurpr0n of gebruik je fantasie gewoon. Iedereen is wel eens benieuwd hoe seks met iemand anders zou zijn, of je nou 0 of 99 exen hebt gehad. Kijk, als jullie allebei wel wat zien in gezellig swingen, prima. Maar jij ziet zoiets duidelijk niet zitten en je bent niet goed wijs dat je overweegt haar tegen je zin uit te lenen, ik denk dat je het haar nooit zou vergeven.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 12:27
crazycat
crazycat is offline
dus je wilt je vriendin eigenlijk als hoer gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 13:02
MartinV
MartinV is offline
Dat je überhaupt overweegt om het gewoon toe te laten, dat begrijp ik echt niet.

En als zij eigenlijk seks wil met iemand anders, dan zegt dat misschien wel iets over jullie relatie. Hoeft niet, kan wel.
Oud 29-03-2009, 13:34
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Als je er voor kiest om met iemand samen te zijn maakt het toch niet meer uit hoe het met een ander is?
Ja, dit idee heb ik dus ook. Het doet mij dan ook overkomen alsof ze niet tevreden is met de huidige seks in de relatie. Waarom zou ze anders seks met iemand anders willen als het in jullie relatie al geweldig is (of moet zijn)?
Oud 29-03-2009, 13:39
Verwijderd
Als je chick behoefte heeft om andere kerels te neuken dan is er iets goed mis. En jij als man gaat dat niet pikken, natuurlijk. Als ik in jou situatie zat kon ze kiezen, of bij me blijven en niet zeiken of haar spullen pakken en een groot eind opflikkeren.

Dat je haar de mogelijkheid geeft tot het doen vind ik absurd, het is je vriendin vriend, geen een of ander random neuksletje. Je bent 3 jaar samen, nog smoorverliefd, jullie houden van elkaar. Als ze behoefte heeft aan seks met een ander moet ze dat maar van zich afzetten. Of jullie gaan wat meer experimenteren op seksueel gebied, dit kan ook nogal eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 15:47
Flijn
Flijn is offline
Wat iedereen zegt.

Dat nieuwsgierigheid normaal is wil nog niet zeggen dat je die altijd moet bevredigen. Alleen doen als je allebei achter een open relatie staat, en aan je post te zien doen jullie dat geen van beiden. Dus zeg haar wat je ervan vindt, en experimenteer er met z'n tweeën op los; als het haar echt heel erg dwars blijft zitten heeft ze blijkbaar gewoon niet genoeg aan jou.
Oud 29-03-2009, 19:49
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Dit inderdaad.

En leuke beste vriend die dat durft voor te stellen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 19:52
Verwijderd
Nou ik denk niet dat je er zomaar vanuit kunt gaan dat de seks met hem zo slecht is, iedereen denkt een keer van oh hoe zou die of die zijn. Dat ze er zo open over is dat die vriend dat vroeg, vind ik wel een goed teken eigenlijk. Maar je moet haar duidelijk maken dat je daar echt niet mee kan leven (want dat kan je op de lange termijn niet) dus met dat gegeven moet zij haar keuze maken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 22:34
VT
VT is offline
Gisterenavond heb ik haar idd voor die keuze gesteld. Ofwel kiest ze voor onze relatie en zwijgt en vergeet ze dat hele gedoe, ofwel kiest ze voor seks met iemand anders en moet ze het maar uitmaken met mij.

Eerst twijfelde ze, en leunde ze meer naar de tweede optie. Ik was verbaast dat ze er zo hard aan dacht. Ik heb haar dan laten voelen dat ik het echt meende en ben het afgetrapt. Maar toen ik aan mijn wagen kwam is ze in tranen op mij af gelopen en zei ze dat ze niet zonder mij kan en dat ze de hele situatie wil vergeten en er niet meer verder over wil hebben. Ik heb haar toen ook nog duidelijk gemaakt dat zoiets toch niet kan als je echt van iemand houd.

Deze avond hebben we het er niet meer over gehad en lijkt het ook dat ze er niet meer mee bezig is. Ze lijkt tot het besef gekomen te zijn wat ze mij eigenlijk wel vroeg. Ik ben er ook zeker van dat ze mij niet zal en kan bedriegen. Ze houd wel degelijk enorm van mij. Het was eerder een jaloezie geval...niet alleen omdat ik al seks gehad heb voor haar.

Op het begin van onze relatie had ik "slechte" vrienden. Ik ging toen vaak op stap zonder haar. Ze was nog jong en mocht niet vaak laat weg. Als zij dan in bed lag vroeg ze haar vaak af wat ik aan het doen was op die momenten. Omdat we nog maar in de begin fase zaten van onze relatie durfde ze mij daar niet over aanspreken.

Eén keer is het wat mis gelopen. Ik was dronken (gebeurt echt niet vaak) en heb mij laten kussen door een ander meisje. Aangezien ik totaal niets voelde voor dat meisje en het slechts een verkeerde reactie was heb ik het haar niet durven vertellen. Ik wou het zo snel mogelijk vergeten. Totdat ik ruzie kreeg met een toenmalige vriend, en deze alles tegen haar is gaan vertellen, maar er nog bij verzinde dat ik met dat meisje geslapen had en er gevoelens voor had. Ik heb haar bekend dat er een kus plaatsgevonden had maar dat de rest wat hij vertelde bs was. Ze geloofde mij uiteindelijk gelukkig wel, maar er was toch schade gemaakt.

Die duistere tijd op het begin is voor haar een moeilijke tijd geweest. Ik weet dat ik voor de rest nooit iets verkeerd heb gedaan, en dat ik nooit de behoefte voor iemand anders heb gehad. Maar zij kan het enkel maar van mij horen en ze zal enkel mij moeten geloven.

Wss is het een combinatie van jaloezie en wraak gevoelens die nog steeds parten spelen bij haar. Ik kan enkel maar hopen dat ze mij echt graag ziet en dat ze het zo snel mogelijk zal vergeten.

Ik ben echter wel bang voor de verre toekomst. Zal ze hierdoor binnen 20-30 jaar niet in een soort mid-life crisis terecht komen of zal ze echt gelukkig worden. Ik zal in ieder geval meer dan moeite doen om haar gelukkig te maken. Want enkel zij kan mij gelukkig maken.

Bedankt voor jullie reacties.

VT
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 14:41
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik zie één voor de hand liggend bezwaar hier nog niet staan: stel dat ze het uit medelijden met haar beste vriend doet, dikke kans dat het die vriendschap beschadigt/beëindigt.

Zelf komt ze er heus wel overheen hoor, ik zou me geen zorgen maken voor over 20-30 jaar. Mensen gaan verder met hun leven.

Maar waarom wil ze het nu zo graag? En is jaloezie ooit een goede reden om iets goeds wat je hebt mogelijk kapot te maken?
Oud 30-03-2009, 15:06
Verwijderd
Ik vind het echt heel wat dat je het uberhaupt bespreekbaar hebt gemaakt..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 11:50
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Pff inderdaad een moeilijke situatie. Ik begrijp jouw vriendin wel een beetje. Maar als jullie relatie goed zit, dan moet je het niet doen. Dat blijft altijd tussen jullie instaan en waarom zou je gaan stoken in een goede relatie. Ik begrijp het van haar, maar ze zal het toch moeten accepteren en het houden bij fantasie/droom.
Wat nou moeilijke situatie. Meer sexervaring. /care
Wat maakt dat nou uit. Het is gewoon fout als ze met een ander wil batsen. Het zou echt oerstom zijn van de topicstarter als hij haar dat laat doen terwijl hij er helemaal niet achter staat.

Laten we van dat gesex nou niet een bigger deal maken dan het al is.
Oud 31-03-2009, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Voor mij is het eigenlijk iets speciaals dat ik haar eerste ben en ik zou het heel leuk vinden zou dat nooit veranderen.
Maak je daar maar niet zoveel zorgen over...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten