Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2009, 12:30
..JustMe..
..JustMe.. is offline
hee allemaal,
mijn vriendin heeft me laatst verteld dat ze lesbo is. nou ben ik bang dat ze op mij is, want we logeren altijd en dan liggen we in 1 bed enzo..nu ben ik bang dat zij dat anders opvat dan ik. ze heeft namelijk gezegd dat ze het ook altijd met zichzelf doet en dat ze daarbij klaarkomt op vrouwen/meisjes en grote boobs & die heb ik dus ook..
ik wil haar ook weer niet in de steek laten, want ze is wel mijn hartsvriendin.
wat moet ik doen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2009, 12:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Misschien kun je er met haar over praten? Bijvoorbeeld vragen of ze vriendinnen leuk vindt en dan steeds een beetje verder vragen.

Een goede vriendin van mij vertelde drie jaar geleden ongeveer dat ze lesbisch was, en toen vroeg ik ook met een ander vriendinnetje of ze ook toevallig op vriendinnen viel. En toen zei ze heel eerlijk dat dat totaal niet het geval was. Dat was voor ons wel een opluchting, want zoiets kan best een lastige situatie worden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 15:19
arPos
arPos is offline
Citaat:
wat moet ik doen??
Film it, upload it, show it...
Oud 19-04-2009, 16:43
..JustMe..
..JustMe.. is offline
Citaat:
Film it, upload it, show it...
hoe bedoel je dat?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 17:30
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
hoe bedoel je dat?
Hij geeft je een flauwe reactie waarmee hij bedoeld dat je er een filmpje van moet maken. Niet serieus nemen.

Je moet voor jezelf bepalen hoe ver jullie contact gaat en je je comfortabel voelt. Ik heb ook vrienden die homo zijn. Ik zou nooit met ze in 1 bed gaan liggen (ook niet met mijn hetero-vrienden trouwens).

En als ze verliefd op je is, moet jij besluiten of je die gevoelens kan beantwoorden. Als dat niet zo is, moet je haar wel afwijzen, maar dat hoeft zeker niet het einde van jullie vriendschap te zijn. Het zou alleen wel duidelijk maken hoe jullie hier verder in staan.
Oud 19-04-2009, 19:58
Wammus
Wammus is offline
Ik heb dit topic verplaatst naar Liefde & Relatie omdat ik denk dat het daar meer thuis hoort.
Oud 19-04-2009, 20:43
Nona
Nona is offline
In ieder geval niet panisch over doen, hier kan gewoon over gepraat worden. Je maakt jezelf nogal belachelijk als je ervan uitgaat dat ze direct op je valt alleen omdat ze lesbisch is. Jij valt toch ook niet op iedere jongen die je ziet? Zelfs al hebben ze de kleur ogen die jij mooi vindt.
Oud 19-04-2009, 21:15
Verwijderd
Gewoon normaal erover praten idd, ik vind het helemaal niet gek als je vervolgens vraagt op wat voor meisjes je nou valt, etc. Ik zou het niet gek vinden om samen in bed te slapen, dat doe ik met mannelijke vrienden ook wel eens. Maar het is misschien wel raar als ze wél gevoelens voor je heeft (euh en jij niet voor haar natuurlijk, als je haar wel heet vindt is het juist een goed plan ), dan kun je dat toch ook gewoon zeggen? Daar ben je nou vriendinnen voor...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 23:52
Uice
Uice is offline
Waarom denk je dat ze verliefd op je is? Blijkt dat uit haar gedrag of ben je zo iemand die er vanuit gaat dat homoseksuelen iedere kans op seks met iemand van hun eigen geslacht zullen grijpen?
Oud 20-04-2009, 07:34
zeehond23
zeehond23 is offline
Vrij arrogant als je denkt dat ze gelijk op jou valt.
Oud 20-04-2009, 08:44
Verwijderd
Praat er met haar over.

Maar bedenk je ook dat zoals jij niet op alle jongens valt (dat neem ik tenminste aan), zij niet op alle vrouwen zal vallen. Wat Nona ook al zegt dus.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 12:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Misschien kun je er met haar over praten? Bijvoorbeeld vragen of ze vriendinnen leuk vindt en dan steeds een beetje verder vragen.

Een goede vriendin van mij vertelde drie jaar geleden ongeveer dat ze lesbisch was, en toen vroeg ik ook met een ander vriendinnetje of ze ook toevallig op vriendinnen viel. En toen zei ze heel eerlijk dat dat totaal niet het geval was. Dat was voor ons wel een opluchting, want zoiets kan best een lastige situatie worden.
Net alsof je dat van tevoren weet, alsof je kan zeggen: nee, wees maar niet ongerust, ik val toch nooit op vriendinnen Ik snap natuurlijk wel dat het een lastige situatie kan worden, maar zulk soort dingen kunnen ook gebeuren, soms zijn heterojongens ook met heteromeisjes bevriend en zo...

Maar goed, ik ben het verder wel met de meeste mensen hier eens dat je er maar eens met haar over praten, maar dat je je ook moet realiseren dat ze echt niet automatisch meteen op jou verliefd zal zijn of worden. Beter steun je haar een beetje, het is vast lastig voor d'r geweest om je te vertellen dat ze lesbisch is. Misschien vindt zij het nu juist ook wel lastig om bij jou te logeren omdat ze denkt dat jij denkt dat zij verliefd op je is terwijl dat niet eens zo is?
Oud 20-04-2009, 12:48
Verwijderd
Hoera voor Vogelvrij!

Dus. Jij wordt ook niet verliefd op elke jongen, zij ook niet op elk meisje.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 15:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Net alsof je dat van tevoren weet, alsof je kan zeggen: nee, wees maar niet ongerust, ik val toch nooit op vriendinnen Ik snap natuurlijk wel dat het een lastige situatie kan worden, maar zulk soort dingen kunnen ook gebeuren, soms zijn heterojongens ook met heteromeisjes bevriend en zo...
Nee, maar zo zei ze het ook niet hoor. Maar ze is nog nooit op een heteromeisje gevallen, ze weet de lesbische meisjes er zo uit te pikken zegt ze. Maar ik vind het helemaal niet vreemd dat ze zoiets zei. Ik vind het ook nooit leuk als vrienden mij leuk gaan vinden, dus vriendinnen ook. Ik weet dat het zou kunnen gebeuren, maar liever heb je het niet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 20:06
I C U
I C U is offline
Wat Vogelvrij zegt
Oud 21-04-2009, 14:16
cenerentola
cenerentola is offline
Ik denk niet dat je met haar er over moet praten, want ze zou het misschien verkeerd kunnen opvatten. Er is een grote kans dat ze jou helemaal niet leuk vindt en dan creëer je misschien een heel ongemakkelijke situatie voor haar. Als ze verliefd op je is, hoeft dat geen te ramp zijn zolang ze niets onderneemt. Doet ze dat wel en ze vertelt je dat ze verliefd op je is, dan kun je altijd nog zeggen dat je niet op haar bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten