Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2009, 16:28
Rivka
Rivka is offline
Hoi mensen!

Ik heb een beetje een probleem.
Ik zit net op een nieuwe school en daar vinden ze me raar omdat ik joods ben.
Op mijn vorige school zaten er meer joodse kinderen en hier ben ik de enige uit mijn klas...
Bijv. ik heb naast vakanties etc. ook joodse (vrije) feestdagen en sommige kinderen vinden dat oneerlijk en zo.
SOS
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2009, 17:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bijv. ik heb naast vakanties etc. ook joodse (vrije) feestdagen en sommige kinderen vinden dat oneerlijk en zo.
Dat is het ook. Het is openlijke discriminatie en in strijd met de grondwet. Maar jij bent daar toch niet de bedenker van? Dan ben je ook de verkeerde om daar op aan te kijken. Vertel dat de mensen die er over vallen.
Oud 05-04-2009, 20:55
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
gewoon niet naar luisteren. ik ben zelf dan geen jood. maar moslims hebben bijvoorbeeld ook wel is een dag vrij bij ons op school na de ramadan (weet niet of ik het goed schrijf) moslims hebben ook vrij met kerst terwijl ze er ook niks van geloven. dus hun hebben ook dagen vrij voor dingen waar zij niet in geloven. waarom zou jij dan geen dagen vrij mogen hebben voor iets waar je wel in geloofd? als je ze dat verteld kunnen ze waarschijnlijk niks zinnigs uitkramen en daarom heb jij ook totaal gelijk en moeten ze niet zo zeuren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 12:41
Nona
Nona is offline
Misschien kun je je klasgenoten eens voorlichten over je geloof en de gebruiken daarbij, bijvoorbeeld als je een spreekbeurt moet houden. Pas als de kinderen uit je klas weten hoe het in elkaar zit kunnen ze dingen gaan accepteren.
En trek je lekker niets aan van die feestdagen, je zult toch al je huiswerk moeten doen en dat zul je dus een andere keer moeten doen. Meer werk in minder tijd, het is niet zielig dat zij dat niet hoeven.
Oud 06-04-2009, 18:41
Verwijderd
Zoals Nona zegt, misschien kan het in een mentoruur? Leg je probleem ook even voor aan je mentor, die kan je er vast mee helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten