Ik zit op een andere HBO opleiding, maar ik zal wat vragen proberen te beantwoorden.
De introductieweek is vaak een week van een studie/studentenvereniging, deze is niet verplicht. En moet je vooral doen als je het leuk vindt, maar anders leer je iedereen ook wel kennen tijdens de lessen. De introductieweek van de opleiding, dus vanaf 1 september zeg maar, is gewoon van school en die raad ik je wel heel erg aan, want daar heb je heel veel aan.
Boeken kan je via school kopen, maar kan ook gewoon tweedehands. Let even op welke boeken je meteen nodig hebt, want niet alle boeken die op je lijst staan, gebruik je en is dus soort van zonde van het geld. Je kan ook soms boeken uit de bieb halen ofzo. Scheelt een heleboel geld. Maar ik koop dus komend jaar pas de boeken zodra ik ze écht nodig heb.
En de lessen zijn bij ons inderdaad minder dan op de middelbare school en wij zijn idd een dag in de week vrij. Het is wat zelfstandiger, en niet alle lessen zijn verplicht. Jij bent degene die in de gaten moet houden naar welke lessen je gaat en hoe goed het gaat.
In ieder geval heel veel succes en veel plezier!
Ik vind het stoer dat je vanaf het vmbo nu toch HBO gaat doen! Super!
Groetjes!
|