Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2009, 21:19
Stuiterbal20
Stuiterbal20 is offline
Halloow!

Ik heb Visual Basic C# 2005. Nu heb ik daarin een inlogrformulier (systeem) gemaakt. Ik heb ook een website gemaakt met kladblok. Gewoon .html dus!

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik zorgen dat de mensen dat formulier in beeld krijgen als ze naar mijn website gaan? Dus: Hoe kan ik dat script aanroepen in html?

Groetjes
Oud 07-04-2009, 06:26
freyk
freyk is offline
Citaat:
Ik heb Visual Basic C# 2005. Nu heb ik daarin een inlogrformulier (systeem) gemaakt. Ik heb ook een website gemaakt met kladblok. Gewoon .html dus!
Je kan ook een what-you-see-is-what-you-get website bewerker gebruiken, bijvoorbeeld Kompozer.

Citaat:
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik zorgen dat de mensen dat formulier in beeld krijgen als ze naar mijn website gaan? Dus: Hoe kan ik dat script aanroepen in html?
Door een de html code in de broncode van een pagina op je site te plaatsen (handleiding). Je kan een map beveiligen ook een .htaccess bestandje in een map van je webserver plaatsen.

Laatst gewijzigd op 07-04-2009 om 07:29.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 14:02
Stuiterbal20
Stuiterbal20 is offline
Citaat:
Je kan ook een what-you-see-is-what-you-get website bewerker gebruiken, bijvoorbeeld Kompozer.

Door een de html code in de broncode van een pagina op je site te plaatsen (handleiding). Je kan een map beveiligen ook een .htaccess bestandje in een map van je webserver plaatsen.
Bedankt voor je snelle reactie!

Maar ik heb in Visual Basic al een volledig script gemaakt. Is er niet gewoon een stukje javascript die ik in het HTML-bestand kan zetten, waarin het script word aangeroepen?
Oud 07-04-2009, 14:33
freyk
freyk is offline
Dat is wel mogelijk
Oud 07-04-2009, 15:56
Stuiterbal20
Stuiterbal20 is offline
Citaat:
Edit: Heb die site bekeken, maar dat is om het script inline (in het bestand te typen).

Mijn bedoeling is dat ik mijn .vbs bestand laat aanroepen. Dus iets van:

<html><head>

<title>Testje</title>

<script language="VBScript" href="mijnscript.vbs">

</head>

<body></body></html>

Ik weet dat ik lastig ben, maar er is op internet echt NIKS over te vinden....

Laatst gewijzigd op 07-04-2009 om 16:02. Reden: Iets geprobeert
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 13:40
Verwijderd
Citaat:

En op welke vraag is dit precies een antwoord? Waar vraagt hij iets over beveiliging? En denk je dat als het over Visual Basic gaat dat er dan .htaccess gebruikt wordt op LAMP of gewoon ouderwets IIS?

Denk eens na voordat jullie antwoorden mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 13:41
Verwijderd
Er is een Visual Studio Web Edition gratis verkrijgbaar van http://download.microsoft.com/ waarin je via code en design websites kan maken.

Je kan ook Microsoft Expression Web (daar moet ook een gratis editie van zijn) gebruiken. Daarmee kan je eenvoudig .NET componenten zoals VB.NET Forms toevoegen aan je website. Hoe dat moet moet je maar opzoeken in de documentatie van de diverse producten. Zie ook http://msdn.microsoft.com/ voor meer informatie hierover.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 15:12
Stuiterbal20
Stuiterbal20 is offline
Oke, dankjewel!!!

Dus die complete form waar ik 2 dagen aan heb gewerkt, kan ik verwijderen.
Oud 08-04-2009, 20:38
Verwijderd
Die kan je gewoon importeren maar je moet goed de documentatie lezen. Visual Studio is leuk speelgoed maar toch geen speelgoed.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 15:54
Stuiterbal20
Stuiterbal20 is offline
Citaat:
Die kan je gewoon importeren maar je moet goed de documentatie lezen. Visual Studio is leuk speelgoed maar toch geen speelgoed.
Heeeeey! Het is (een beetje) gelukt. Niet helemaal zoals gepland, maar toch.

Ik heb in mijn HTML-bestand de volgende code gezet:

(Een knop met de volgende code)

<a href="Inlogsysteem\Login\Login\Form1.cs">

Nu opent ie alleen helaas de tekst uit mijn formulier. Dus hij laat de tekst zien die ik in de broncode van het formulier heb gezet. Maar het is natuurlijk de bedoeling dat het formulier zelf opent. Ik kan er ook geen .EXE van maken.

Weet iemand meer?
Oud 09-04-2009, 16:13
M@rco
M@rco is offline
Uiteraard, een browser kan niets met een VB-formulier. Je zou om te beginnen een formulier in HTML moeten maken, maar Visual Basic is ook geen taal die je voor websites gebruikt maar om programma's te schrijven, dat is iets anders. Voor websites werk je meestal met PHP of Perl (aangezien dat gratis is en op veel servers is geïnstalleerd).
Reageren

Regels voor berichten