Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2009, 05:10
bramxp
bramxp is offline
ik heb de laatste tijd dat ik echt heel veel honger heb op sommigen momenten, dit is normaal zou je denken maar het punt is zodra ik voedsel voor me heb heb ik gelijk een vol gehoel alles of ik een 4 gangen maaltijd op heb of zo krijg het dus niet naar binnen

ik eet wel wat omdat ik weet dat ik moet blijven eten maar is meestal niet veel 3 frietjes uit 1 heel bakje bijvoorbeeld of een boterham met kotsneiging er bij

dus mijn vraag is weet iemand wat dit is? en zo ja wat doe ik er tegen want dit kan niet goed zijn
Oud 13-04-2009, 09:07
blablatje
blablatje is offline
Omdat je lichaam voedingsstoffen tekort komt als je niets eet, heb je wel steeds honger. Maar omdat jij je maag de hele dag met water aan het vullen bent, is het niet zo gek dat er nauwelijks eten bij past en je dus snel vol zit. Wat je daartegen kunt doen is minderen met water drinken, naar maximaal 4 liter per dag (dat is 2 colaflessen). Als dat niet helpt kom je maar eens terug.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 10:38
JS88
JS88 is offline
Citaat:
Omdat je lichaam voedingsstoffen tekort komt als je niets eet, heb je wel steeds honger. Maar omdat jij je maag de hele dag met water aan het vullen bent, is het niet zo gek dat er nauwelijks eten bij past en je dus snel vol zit. Wat je daartegen kunt doen is minderen met water drinken, naar maximaal 4 liter per dag (dat is 2 colaflessen). Als dat niet helpt kom je maar eens terug.
wtf is dit voor onzin...water blijft niet lang in je maag zitten...dat werkt alleen vlak voor een maaltijd.....

maar ipv hier te zeuren wat er mis is met je, beter ga je gwn naar een huisarts die weet tenminste waar hij het over heeft...
Oud 13-04-2009, 10:50
blablatje
blablatje is offline
Vloeistof blijft inderdaad maar tot een halfuur in je maag zitten, maar ts drinkt 8 tot 18 liter water per dag en een maag bevat ongeveer 400 ml.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 13:43
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Vloeistof blijft inderdaad maar tot een halfuur in je maag zitten, maar ts drinkt 8 tot 18 liter water per dag en een maag bevat ongeveer 400 ml.
Waar zegt ie dat?

Tis bovendien bulletje crap, als ie 8-18 liter water per dag dronk was ie allang dood.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 14:19
Bloem
Bloem is offline
Hij zegt dat hier, maar blablatje kan niet rekenen want 4 tot 6 keer 1 tot 1,5 = 4 tot 9 liter
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 18:15
blablatje
blablatje is offline
oh ik ging uit van tweeliterflessen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 18:18
Verwijderd
Maar dan nog, je hebt best kans dat als ie wat minder drinkt (bv. max. 3/4 liter) dat er dan meer eten 'bij past'. En als je geen volledige maaltijd naar binnen krijgt, dan steeds kleine beetjes. Dan went je lijf ook weer aan het eten en dat zal vast ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 19:10
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
oh ik ging uit van tweeliterflessen.
4 tot 6 keer 2 is 8 tot 12 liter, geen 18

Maar verder heb je inderdaad wel een punt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 19:15
Balance
Balance is offline
Ach ja, een rekenfoutje op zijn tijd mag best

Persoonlijk vind ik het een heel reëele gedachte dat hij door al dat water voor zit. Hoewel water niet lang in de maag blijft, heb ik zelf altijd een vol gevoel als ik veel water heb gedronken. Als ik iets te veel heb gedronken dan kan het zelfs zijn dat ik me er bijna misselijk van voel, hoewel ik dan tegelijk ook honger van kan hebben (en dan heb ik niet over alcoholische dranken ). Dus ja, TS, probeer het eens uit. Gewoon een normale hoeveelheid water op een dag.
Oud 13-04-2009, 20:56
gurl19
gurl19 is offline
Zit gewoon tussen je oren.
Houd je gewoon aan een bepaald programma. Bijvoorbeeld ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje en avondeten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 17:58
foefighter
foefighter is offline
je hebt anorexia

Regels voor berichten